Page 25 - TAKIM SPORLARI 12
P. 25
3. Aşağıda yönergesi verilen hücum setine göre savunma oyuncularının yapacakları baskılı
savunmayı boş bırakılan yere yazınız ve hareket yönlerini verilen görsel üzerine çiziniz. Adam Adama Savunma Taktikleri Dereceleme Ölçeği
Bu kontrol tablosu öğrencinin basketbolda adam adama savunma için yapması gereken davranışları kapsamaktadır.
Öğrencinin davranışı yapabilme durumuna göre en uygun seçenek öğretmen tarafından “X” ile işaretlenir. “Kısmen
Yapabiliyor.” ve “Yapamıyor.” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri bildirimler verilmelidir.
Öğrencinin Adı ve Soyadı:
Sınıfı ve Numarası:
• A oyuncusu backdoor [bekdor (arkaya katet- Yapamıyor. Kısmen Yapabiliyor. Yapabiliyor.
me)] yapıp yan çizgiye katetsin.
• E oyuncusu pota altından A oyuncusuna pas
versin. Gözlenecek Beceri: Adam adama savunma
• A oyuncusu C oyuncusuna pas versin.
• C oyuncusu çembere doğru kateden B oyun- Hareket yeteneğini kısıtlamayan geniş duruşu yapıyor.
cusuna pas versin.
• B oyuncusu hızlı dripling yapsın ve D oyuncu- Hem toplu hem topsuz oyuncuyu kontrol ediyor.
suna pas versin.
• D oyuncusu hücumu bitirsin.
Takım arkadaşlarıyla iletişim kuruyor.
Pas yolunu kesebiliyor.
Adam değişme yapabiliyor.
Takım arkadaşlarıyla iş birliği yapıyor.
Öğretmenin öğrenci hakkındaki görüşleri: ...................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
............................................................................................................................................................................................
................
Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.
22 23