Page 25 - TAKIM SPORLARI 12
P. 25

3. Aşağıda yönergesi verilen hücum setine göre savunma oyuncularının yapacakları baskılı
     savunmayı boş bırakılan yere yazınız ve hareket yönlerini verilen görsel üzerine çiziniz.    Adam Adama Savunma Taktikleri Dereceleme Ölçeği



             Bu kontrol tablosu öğrencinin basketbolda adam adama savunma için yapması gereken davranışları kapsamaktadır.
             Öğrencinin  davranışı  yapabilme  durumuna  göre  en  uygun  seçenek  öğretmen  tarafından  “X”  ile  işaretlenir.  “Kısmen
             Yapabiliyor.” ve “Yapamıyor.” işaretlemelerinde gerekli çalışmalar için geri bildirimler verilmelidir.









             Öğrencinin Adı ve Soyadı:

             Sınıfı ve Numarası:


 •  A oyuncusu backdoor [bekdor (arkaya katet-                                                  Yapamıyor.  Kısmen Yapabiliyor.  Yapabiliyor.
 me)] yapıp yan çizgiye katetsin.
 •  E oyuncusu pota altından A oyuncusuna pas
 versin.     Gözlenecek Beceri: Adam adama savunma
 •  A oyuncusu C oyuncusuna pas versin.
 •  C oyuncusu çembere doğru kateden B oyun-  Hareket yeteneğini kısıtlamayan geniş duruşu yapıyor
 cusuna pas versin.
 •  B oyuncusu hızlı dripling yapsın ve D oyuncu-  Hem toplu hem topsuz oyuncuyu kontrol ediyor
 suna pas versin.
 •  D oyuncusu hücumu bitirsin.
             Takım arkadaşlarıyla iletişim kuruyor


             Pas yolunu kesebiliyor


             Adam değişme yapabiliyor

             Takım arkadaşlarıyla iş birliği yapıyor


             Öğretmenin öğrenci hakkındaki görüşleri: ...................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ............................................................................................................................................................................................
             ................


            Not: Öğretmen bu kontrol tablosunu örnek alarak farklı becerileri içeren kontrol tabloları oluşturabilir.










 22                                                        23
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30