Page 75 - Ulusal ve Uluslararası Proje Hazırlama Öğretmen Rehber Kitabı
P. 75

Uluslararası Projeler




            Küçük Ölçekli Ortaklıklar:
                    Bu başlık, özellikle Erasmus+ deneyimi olmayan ya da az olan okulların proje başvurusu yapabilme-
            si için önemli bir fırsat sunmaktadır. İş birliği ortaklık projelerinden daha kısa süreli ve düşük bütçeli projeler
            olması nedeniyle, özellikle hiç proje yazma deneyimi olmayan okullar için tavsiye edilmektedir. Az ortakla (en
            az 2 farklı program ülkesinden en az 2 kurum) kısa sürede gerçekleştirilen bu tür projelerde okullar hem yeni
            fikirleri paylaşma hem de uluslararası iş birliği oluşturma konusunda deneyim kazanacaklardır.


                Daha fazla bilgi için: https://www.ua.gov.tr/programlar/firsatlar/ka210-sch-kucuk-olcek-kurumlar/



            Ƣ    İş Birliği İçin Ortaklıklar:

                    İş birliği için ortaklıklar projeleri; projeyi yazan kurum ve kuruluşların uluslararası iş birliği içerisinde
            kaliteli,  yenilikçi  çıktı/ürünler  üretmek,  uluslararası  ortaklıkların  güçlendirilmesini  ve  yenilikçi  uygulamaların
            geliştirilmesi ve yaygınlaştırılmasını amaçlamaktadır. Tüm diğer projelerde olduğu gibi, bu projelerde de Eras-
            mus+ program rehberinde belirtilen önceliklerin dikkate alarak proje önerilerinin hazırlanması önerilmektedir.
            İş birliği ortaklık projeleri, farklı bütçe dilimleri şeklinde hibelendirilmektedir. Ortaklık yapısı olarak da en az 3
            farklı program ülkesinden en az 3 farklı kurum/kuruluş ile yapılmalıdır.


                Daha fazla bilgi için: https://www.ua.gov.tr/programlar/firsatlar/ka220-sch-isbirligi-kurumlar/



            c. Merkezî Projeler:

            Ƣ   Öğretmen Akademileri

                    2021-2027 Erasmus+ döneminde yeni başlık olarak açılan Öğretmen Akademileri, doğrudan Avrupa
            Eğitim ve Kültür Yürütme Ajansı (EACEA)’na başvurusu yapılan merkezî bir proje türüdür. Bu eylem ile ulusal
            ve bölgesel politika oluşturulmasına hizmet etmek amacıyla öğretmen eğitimi ve okullara destek sağlanması
            hedeflenmektedir. Okullar da bu proje başlığında ilgili projelerde ortak olarak yer alabilmektedirler. Koordinatör
            olabilme vb. gibi konular için, Ajansın web sayfasının takip edilmesi ve program rehberinin dikkatle okunması
            önerilmektedir.


                Daha fazla bilgi için: https://www.ua.gov.tr/programlar/firsatlar/ogretmen-akademileri/



            Ƣ   Meslekî Eğitim Mükemmeliyet Merkezleri

                    Meslekî  eğitim  proje  başlıkları  arasında  yer  alan  bu  proje  başvurusu,  doğrudan  Avrupa  Eğitim  ve
            Kültür Yürütme Ajansı (EACEA)’na yapılır. Bu proje başlığı; meslekî ve teknik eğitim-öğretim sağlayıcıları,
            işverenler, araştırma merkezleri, kalkınma ajansları ve istihdam merkezleri gibi çok çeşitli yerel ortakları bir
            araya getirmeyi hedeflemektedir. Amaçları arasında, gençlerin ve yetişkinlerin becerilerinin artırılması ve hızla
            değişen koşullara uygun becerilerin kazandırılması yer almaktadır.


                Daha fazla bilgi için: https://www.ua.gov.tr/media/oxel42r5/mukemmeliyet_merkezleri.pdf


                    Bakanlığımız Ortaöğretim Genel Müdürlüğüne bağlı okullar, yukarıda belirttiğimiz proje türlerinden ortaklı
            projeler kapsamında hepsinde ortak (partner) olarak yer alabilir. Ayrıca akredite kurumlara ortak olma, yükseköğ-
            retim projelerine ortak olma ve merkezî projelere (örneğin Öğretmen Akademisi) ortak olmaları da mümkündür.




                                                           75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80