Page 24 - Ortaöğretim Veli Rehberlik Kitabı 2
P. 24
Yasal Konular ve Mevzuat
e) Millî sporcu olan,
f) Tutuklu veya hükümlü olarak ceza infaz kurumunda bulunan,
g) Evde ve hastanede eğitim verilerek öğrenim gören,
ğ) “Öğrenci Nakil ve Geçişlerine Esas Teşkil Eden Hastalıklar” listesine bağlı olarak sağlık kurulu raporu olan,
h) Örgün ortaöğretim kurumlarında okuma hakkını kaybeden,
ı) Sınıf tekrarına kalanlardan, bu Yönetmelik’in 59’uncu maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi hükümlerine göre öğre-
nim hakkı devam eden,
i) İş veya işyeri değişikliği nedeniyle ikamet yerini değiştiren veli/vasisinin yeni ikametinin bulunduğu il/ilçede eğitimini
sürdürebileceği okul türü bulunmayan,
j) Ortaokul veya imam hatip ortaokulu mezunu olup tercih yapmadığı için herhangi bir örgün ortaöğretim kurumuna
yerleşmemiş olan,
k) 9. sınıfta özürsüz devamsızlık hakkını dolduran,
l) Ortaöğretim kurumlarında öğrenim görmekteyken yurt dışına çıkan öğrencilerden açık öğretim liselerinin yurt dışı
programına kayıt yaptırmak isteyen,
m) Bakanlık Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğünün hafızlık modüllerine kayıtlı olanlar ile Diyanet İşleri Başkanlı-
ğınca açılan Kur’an kurslarında hafızlık eğitimi ve/veya bu alanı destekleyici Arapça ve Temel İslam Bilimleri eğitimi
alan,
n) Millî sporcular dışında bireysel veya takım sporlarında en az üç yıl faal lisanslı olarak yarışmalara katılan sporcular
ve Türkiye olimpik hazırlık merkezleri ile sporcu eğitim merkezlerine kayıtlı olan,
öğrenciler veli talebi doğrultusunda Açık Öğretim Lisesi, Mesleki Açık Öğretim Lisesi veya Açık Öğretim İmam Hatip
Lisesine gerekli şartları taşımaları hâlinde nakil ve geçiş yapabilirler.
Okulların nakil ve geçiş şartlarının taşınması koşuluyla Açık Öğretim Lisesinden örgün ortaöğretim kurumlarına
ders kesiminden yeni öğretim yılının başlangıcına kadar geçen süre içerisinde, örgün ortaöğretim kurumların-
dan Açık Öğretim Lisesine ise bu okulların kayıt dönemlerinde öğrenci kayıtları yapılabilir. Konu ile ilgili daha
ayrıntılı bilgiye karekoddan ulaşabilirsiniz.
ANADOLU İMAM HATİP LİSELERİ
İmam hatip okulları, ortaokul ve lise bölümlerinden oluşmaktadır. İmam hatip liseleri, resmî kuruluş amacı imam ve hatip
yetiştirmek olan ortaöğretim düzeyindeki mesleki okullardır. Anadolu İmam hatip liseleri, lise müfredatına ek olarak ağırlıklı
dinî ve ahlaki eğitim veren, mesleğe ve üniversiteye öğrenci yetiştiren, Millî Eğitim Bakanlığı tarafından denetlenen resmî
devlet kurumlarıdır. Öğrenciler diğer lise öğrencilerinin sahip oldukları bilginin yanı sıra İslam dininin temel kaynaklarını ve
yöntemlerini doğru kaynaklardan edinmektedirler. İmam hatip liseleri manevi değerlerine bağlı, topluma faydalı, düşünen
ve düşündüğünü söylemekten çekinmeyen, hitabeti kuvvetli, araştırmayı seven aktif gençler yetiştirmeyi ilke edinen okulla-
rımızdır. Dinî değerlere önem veren ve hem dinî hem de genel eğitimi bir arada almak isteyen öğrenciler için bu lise prog-
ramları uygun bir seçenektir. İmam, müezzin, vaiz gibi dinî meslekleri tercih etmeyi düşünen öğrenciler için temel okullardır.
Anadolu imam hatip lisesi programları,ortaokul sonrasında 3 farklı şekilde öğrenci kaydı yapmaktadır. Birinci yerel yer-
leştirme OBP’ye göre öğrenci kabul eden genel Anadolu imam hatip liseleri, ikinci yerleştirme şekli merkezî yerleştirme
puanı LGS üstünlüğüne göre öğrenci kabul eden fen ve sosyal bilimler programı uygulayan Anadolu imam hatip liseleri
ve üçüncü olarak özel yetenek sınavı ile öğrenci kabul sanat programı uygulayan Anadolu imam hatip liseleridir.
Anadolu imam hatip liselerinde %75 fen ve sosyal bilimleri dersleri %25 temel İslam bilimleri dersleri okutulmaktadır.
Öğrenciler 9. sınıftan 12. sınıfa kadar genel kültür ve genel yetenek derslerinin yanında Kur’an-ı Kerim, mesleki Arap-
ça, temel dini bilgiler, siyer , fıkıh, tefsir, dinler tarihi, hadis, akaid, kelam, hitabet ve mesleki uygulama, İslam kültür
25
24
24 25