Page 4 - Matematik | Yarıyıl Tatil
P. 4

PROGRAMIN UYGULAMA ESASLARI


                       •  Matematik  Çerçeve  Öğretim  Programı;  Kriptoloji  Serüveni,  Ölçüsüzlük  Serüveni,  Kü-
                         çük Değişimlerin Büyük Serüveni, Verilerin Serüveni olmak üzere 4 adet temayı kapsa-
                         maktadır. Temalardan Kriptomoloji Serüveni ve Veri Serüveni, 9 ve 10. sınıf düzeyinde;
                         Ölçüsüzlük Serüveni ve Küçük Değişimlerin Büyük Serüveni, 11 ve 12. sınıf düzeyinde
                         yapılandırılmıştır. Öğrenci grupları, 9 ve 10. sınıflar ile 11 ve 12. sınıflar bir arada olacak
                         şekilde oluşturulmalıdır.
                       •  Haftalık 10 ders saati, toplamda 20 ders saati uygulama yapılması planlanmıştır. Kaza-
                         nımlara ayrılacak ders süresi, uygulama gruplarının özelliklerine göre uygulayıcı öğret-
                         menler tarafından belirlenir. Ders saatlerine yönelik detaylı süre bilgilendirmesi etkin-
                         likler için hazırlanan öğretmen el rehberinde yer almaktadır.
                       •  Program çerçevesinde yer alan kazanımlar dışında öğrencilerin bireysel farklılık ve çev-
                         resel  özellikleri  göz  önünde  bulundurulmalıdır.Bu  doğrultuda  uygulayıcı  öğretmenler
                         tarafından farklı kazanımlar eklenebilir ya da belirlenen kazanımlar daha derinlemesine
                         ele alınabilir.

                       •  Öğretmen el rehberi içerisinde uygulamanın nasıl yapılacağı detaylı bir şekilde yer al-
                         maktadır.  Uygulayıcı  öğretmenler  el  rehberi  çerçevesinde  öğrencilerin  hazırbulunuş-
                         luklarına ve çevresel şartlara göre öğrenme sürecini planlayabilir.
                       •  Öğrenme sürecinde araştırma, gezi-gözlem, modelleme, maket oluşturma, günlük tut-
                         ma, sunum yapma gibi öğrencinin aktif katılımına dayalı yöntem ve tekniklere yer veril-
                         mektedir.

                       •  Öğretmen el rehberinde, öğrencilerin her temanın sonunda tema ile ilişkili olarak tasa-
                         rım odaklı düşünme doğrultusunda matematik projeleri geliştirebilmeleri için yönerge-
                         lere yer verilmiştir.
                       •  Öğrencilerin öğrenme sürecinde deneyime ve paylaşıma dayalı olarak etkin olmaları bek-
                         lenmektedir. Bu anlamda öğrencilerin süreç sonunda matematiksel iletişim anlamında
                         gelişimlerine destek olmak amaçlı projelerinin sunumunu yapmaları sağlanmalıdır.
                       •  Çerçeve öğretim programı kapsamında faydalanılacak olan materyallere OGM materyal
                         portalında  (https://ogmmateryal.eba.gov.tr/)  yer  alan  “Yarıyıl  Tatili”  sekmesi  altından
                         ulaşılabilir.














                                                                                                      3
   1   2   3   4   5   6   7