Soru Havuzu
12. Sınıf
Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi
Ünite ve Kazanımlar
12. Sınıf Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi Ünite ve Kazanımlar
Tümünü Seç
İslam ve Bilim
12.1.1. Din-bilim ilişkisini tartışır.
12.1.2. İslam medeniyetinde bilim ve düşüncenin gelişim sürecini değerlendirir.
12.1.3. İslam medeniyetinde öne çıkan eğitim ve bilim kurumlarını tanır.
12.1.4. Müslümanların bilim alanında yaptığı özgün çalışmaları sınıflandırır.
12.1.5. Fâtır suresi 27-28. ayette verilen mesajları değerlendirir.
Anadolu’da İslam
12.2.1. Türklerin Müslüman olma sürecini açıklar.
12.2.2. Dinî anlayış ve kültürümüzün oluşmasında etkili olan bazı şahsiyetleri tanır.
12.2.3. Nisâ suresi 69. ayette verilen mesajları değerlendirir.
İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar
12.3.1. İslam düşüncesinde tasavvufi düşüncenin oluşum sürecini değerlendirir.
12.3.2. Tasavvufi düşüncede ahlaki boyutun önemini fark eder.
12.3.3. Kültürümüzde etkin olan bazı tasavvufi yorumları tanır.
12.3.4. Alevilik-Bektaşilikteki temel kavram ve erkânları tanır.
12.3.5. Hucurât Suresi 10. ayette verilen mesajları değerlendirir.
Güncel Dinî Meseleler
12.4.1. Dinî meselelerin çözümüyle ilgili temel ilke ve yöntemleri analiz eder.
12.4.2. İslam’ın ekonomik hayatla ilgili ahlaki ölçülerini yorumlar.
12.4.3. Gıda maddeleri ve bağımlılık konusundaki dinî ve ahlaki ilkeleri açıklar.
12.4.4. Sağlık ve tıpla ilgili bazı meseleleri dinî ve ahlaki ölçüler çerçevesinde yorumlar.
12.4.5. En’âm suresi 151-152. ayetlerde verilen mesajları değerlendirir.
Hint ve Çin Dinleri
12.5.1. Hinduizm’in doğuşunu ve gelişim sürecini özetler.
12.5.2. Budizm’in doğuşunu ve gelişim sürecini özetler.
12.5.3. Konfüçyanizm’in doğuşunu ve gelişim sürecini özetler.
12.5.4. Taoizm’in doğuşunu ve gelişim sürecini özetler.
SORU GETİR
SORU GETİR