Soru Havuzu
9. Sınıf
Türk Dili ve Edebiyatı
Ünite ve Kazanımlar
9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Ünite ve Kazanımlar
Tümünü Seç
Giriş
9.1.- Giriş
Hikâye
A.2.1.- Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit eder.
A.2.2.- Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönem ile ilişkisini belirler.
A.2.3.- Metnin tema ve konusunu belirler.
A.2.4.- Metindeki çatışmaları belirler.
A.2.5.- Metnin olay örgüsünü belirler.
A.2.6.- Metindeki şahıs kadrosunun özelliklerini belirler.
A.2.7.- Metindeki zaman ve mekânın özelliklerini belirler.
A.2.8.- Metinde anlatıcı ve bakış açısının işlevini belirler.
A.2.9.- Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.
A.2.10.- Metnin üslup özelliklerini belirler.
A.2.11.- Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.
A.2.12.- Metinde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.
A.2.13.- Metni yorumlar.
A.2.14.- Yazar ile metin arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
A.2.15.- Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
A.2.16.- Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
B.1. - Farklı türlerde metinler yazar.
B.2. - Yazacağı metnin türüne göre konu, tema, ana düşünce, amaç ve hedef kitleyi belirler.
B.3. - Yazma konusuyla ilgili hazırlık yapar.
B.4. - Yazacağı metni planlar.
B.5. - Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun yazar.
B.6. - Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
B.7. - İyi bir anlatımda bulunması gereken özelliklere dikkat ederek yazar.
B.8.- Farklı cümle yapılarını ve türlerini kullanır.
B.9.- Görsel ve işitsel unsurları doğru ve etkili kullanır.
B.10.- Yazdığı metni gözden geçirir.
B.11. - Ürettiği ve paylaştığı metinlerin sorumluluğunu üstlenir.
B.12.- Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.
C.1. 1. - İletişim sürecini oluşturan ögeleri ve iletişimde dilin önemini belirler.
C.1. 2.- Konuşmanın konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
C.1. 3. - Konuyla ilgili gözlem, inceleme veya araştırma yapar.
C.1. 4- . Konuşma metnini planlar.
C.1. 5.- Konuşma planına uygun olarak konuşma kartları hazırlar.
C.1. 6.- Konuşmasında yararlanacağı görsel ve işitsel araçları hazırlar.
C.1. 7. - Konuşmasına uygun sunu hazırlar.
C.1. 8. - Konuşma provası yapar.
C.1. 9. - Boğumlama, vurgulama, tonlama ve duraklamaya dikkat ederek konuşur
C.1. 10. - Konuşurken gereksiz ses ve kelimeler kullanmaktan kaçınır
C.1. 11.- Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili biçimde kullanır.
C.1. 12. - Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar.
C.1. 13.- Konuşmasının içeriğini zenginleştirir.
C.1. 14.- Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
C.1. 15. - Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır
C.1. 16. - Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
C.1. 17. - Konuşmasında teknolojik araçları etkili biçimde kullanır
C.2. 1.- Amacına uygun dinleme tekniklerini kullanır.
C.2. 2.- Dinlediği konuşmanın konu ve ana düşüncesini tespit eder.
C.2. 3.- Dinlediği konuşmada konu akışını takip eder
C.2. 4.- Dinlediği konuşmadaki açık ve örtük iletileri belirler.
C.2. 5. - Dinlediklerini özetler.
C.2. 6.- Dinlediklerini ön bilgileriyle karşılaştırır.
C.2. 7.- Dinlediği konuşmanın tutarlılığını sorgular.
C.2. 8.- Dinlediği konuşmada öne sürülen düşüncelerin dayanaklarının geçerliliğini sorgular.
Şiir
A.1.1.- Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit eder.
A.1.2.- Şiirin temasını belirler.
A.1.3.- Şiirde ahengi sağlayan özellikleri/unsurları belirler.
A.1.4.- Şiirin nazım biçimini ve nazım türünü tespit eder.
A.1.5.- Şiirdeki mazmun, imge ve edebî sanatları belirleyerek bunların anlama katkısını değerlendirir.
A.1.6.- Şiirde söyleyici ile hitap edilen kişi/varlık arasındaki ilişkiyi belirler.
A.1.7.- Şiirde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.
A.1.8.- Şiirde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.
A.1.9.- Şiiri yorumlar.
A.1.10.- Şair ile şiir arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
A.1.11.- Türün/biçimin ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
A.1.12.- Metinden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
A.1.13.- Metinler arası karşılaştırmalar yapar.
B.1. - Farklı türlerde metinler yazar.
B.2.- - Yazacağı metnin türüne göre konu, tema, ana düşünce, amaç ve hedef kitleyi belirler.
B.3. -- Yazma konusuyla ilgili hazırlık yapar.
B.4.- Yazacağı metni planlar.
B.5.- Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun yazar.
B.6.- Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
B.7.- İyi bir anlatımda bulunması gereken özelliklere dikkat ederek yazar.
B.8. - Farklı cümle yapılarını ve türlerini kullanır.
B.9. - Görsel ve işitsel unsurları doğru ve etkili kullanır.
B.10. - Yazdığı metni gözden geçirir.
B.11.- Ürettiği ve paylaştığı metinlerin sorumluluğunu üstlenir.
B.12.- Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.
C.1. 1.- İletişim sürecini oluşturan ögeleri ve iletişimde dilin önemini belirler.
C.1. 2.- Konuşmanın konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
C.1. 3.- Konuyla ilgili gözlem, inceleme veya araştırma yapar.
C.1. 4- Konuşma metnini planlar.
C.1. 5.- Konuşma planına uygun olarak konuşma kartları hazırlar.
C.1. 6.- Konuşmasında yararlanacağı görsel ve işitsel araçları hazırlar.
C.1. 7.- Konuşmasına uygun sunu hazırlar.
C.1. 8.- Konuşma provası yapar.
C.1. 9.- Boğumlama, vurgulama, tonlama ve duraklamaya dikkat ederek konuşur
C.1. 10.- Konuşurken gereksiz ses ve kelimeler kullanmaktan kaçınır
C.1. 11.- Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili biçimde kullanır.
C.1. 12.- Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar.
C.1. 13.- Konuşmasının içeriğini zenginleştirir.
C.1. 14.- Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
C.1. 15.- Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır
C.1. 16.- Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
C.1. 17.- Konuşmasında teknolojik araçları etkili biçimde kullanır
C.2. 1.- Amacına uygun dinleme tekniklerini kullanır.
C.2. 2.- Dinlediği konuşmanın konu ve ana düşüncesini tespit eder.
C.2. 3.- Dinlediği konuşmada konu akışını takip eder
C.2. 4.- Dinlediği konuşmadaki açık ve örtük iletileri belirler.
C.2. 5.- Dinlediklerini özetler.
C.2. 6.- Dinlediklerini ön bilgileriyle karşılaştırır.
C.2. 7.- Dinlediği konuşmanın tutarlılığını sorgular.
C.2. 8.- Dinlediği konuşmada öne sürülen düşüncelerin dayanaklarının geçerliliğini sorgular.
Masal- Fabl
A.2.1.- Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit eder.
A.2.2.- Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönem ile ilişkisini belirler.
A.2.3.- Metnin tema ve konusunu belirler.
A.2.4.- Metindeki çatışmaları belirler.
A.2.5.- Metnin olay örgüsünü belirler.
A.2.6.- Metindeki şahıs kadrosunun özelliklerini belirler.
A.2.7.- Metindeki zaman ve mekânın özelliklerini belirler.
A.2.8.- Metinde anlatıcı ve bakış açısının işlevini belirler.
A.2.9.- Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.
A.2.10.- Metnin üslup özelliklerini belirler.
A.2.11.- Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.
A.2.12.- Metinde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.
A.2.13.- Metni yorumlar.
A.2.14.- Yazar ile metin arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
A.2.15.- Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
A.2.16.- Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
B.1.- Farklı türlerde metinler yazar.
B.2.- Yazacağı metnin türüne göre konu, tema, ana düşünce, amaç ve hedef kitleyi belirler.
B.3.- Yazma konusuyla ilgili hazırlık yapar.
B.4.- Yazacağı metni planlar.
B.5.- Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun yazar.
B.6.- Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
B.7.- İyi bir anlatımda bulunması gereken özelliklere dikkat ederek yazar.
B.8.- Farklı cümle yapılarını ve türlerini kullanır.
B.9.- Görsel ve işitsel unsurları doğru ve etkili kullanır.
B.10.- Yazdığı metni gözden geçirir.
B.11.- Ürettiği ve paylaştığı metinlerin sorumluluğunu üstlenir.
B.12.- Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.
C.1. 1.- İletişim sürecini oluşturan ögeleri ve iletişimde dilin önemini belirler.
C.1. 2.- Konuşmanın konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
C.1. 3.- Konuyla ilgili gözlem, inceleme veya araştırma yapar.
C.1. 4.- Konuşma metnini planlar.
C.1. 5.- Konuşma planına uygun olarak konuşma kartları hazırlar.
C.1. 6.- Konuşmasında yararlanacağı görsel ve işitsel araçları hazırlar.
C.1. 7. - Konuşmasına uygun sunu hazırlar.
C.1. 8.- Konuşma provası yapar.
C.1. 9.- Boğumlama, vurgulama, tonlama ve duraklamaya dikkat ederek konuşur
C.1. 10.- Konuşurken gereksiz ses ve kelimeler kullanmaktan kaçınır
C.1. 11.- Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili biçimde kullanır.
C.1. 12.- Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar.
C.1. 13.- Konuşmasının içeriğini zenginleştirir
C.1. 14.- Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
C.1. 15.- Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır
C.1. 16.- Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
C.1. 17.- Konuşmasında teknolojik araçları etkili biçimde kullanır
C.2. 1.- Amacına uygun dinleme tekniklerini kullanır.
C.2. 2.- Dinlediği konuşmanın konu ve ana düşüncesini tespit eder.
C.2. 3.- Dinlediği konuşmada konu akışını takip eder
C.2. 4- Dinlediği konuşmadaki açık ve örtük iletileri belirler.
C.2. 5.- Dinlediklerini özetler.
C.2. 6.- Dinlediklerini ön bilgileriyle karşılaştırır.
C.2. 7.- Dinlediği konuşmanın tutarlılığını sorgular
C.2. 8.- Dinlediği konuşmada öne sürülen düşüncelerin dayanaklarının geçerliliğini sorgular.
Roman
A.2.1.- Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit eder.
A.2.2.- Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönem ile ilişkisini belirler.
A.2.3.- Metnin tema ve konusunu belirler.
A.2.4.- Metindeki çatışmaları belirler.
A.2.5.- Metnin olay örgüsünü belirler.
A.2.6.- Metindeki şahıs kadrosunun özelliklerini belirler.
A.2.7.- Metindeki zaman ve mekânın özelliklerini belirler.
A.2.8.- Metinde anlatıcı ve bakış açısının işlevini belirler.
A.2.9.- Metindeki anlatım biçimleri ve tekniklerinin işlevlerini belirler.
A.2.10.- Metnin üslup özelliklerini belirler.
A.2.11.- Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.
A.2.12.- Metinde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.
A.2.13.- Metni yorumlar.
A.2.14.- Yazar ile metin arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
A.2.15.- Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
A.2.16.- Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
B.1.- Farklı türlerde metinler yazar.
B.2.- Yazacağı metnin türüne göre konu, tema, ana düşünce, amaç ve hedef kitleyi belirler.
B.3.- Yazma konusuyla ilgili hazırlık yapar.
B.4.- Yazacağı metni planlar.
B.5.- Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun yazar.
B.6.- Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar
B.7.- İyi bir anlatımda bulunması gereken özelliklere dikkat ederek yazar
B.8.- Farklı cümle yapılarını ve türlerini kullanır
B.9.- Görsel ve işitsel unsurları doğru ve etkili kullanır.
B.10.- Yazdığı metni gözden geçirir.
B.11.- Ürettiği ve paylaştığı metinlerin sorumluluğunu üstlenir.
B.12.- Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır
C.1. 1.- İletişim sürecini oluşturan ögeleri ve iletişimde dilin önemini belirler.
C.1. 2.- Konuşmanın konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
C.1. 3.- Konuyla ilgili gözlem, inceleme veya araştırma yapar.
C.1. 4.- Konuşma metnini planlar.
C.1. 5.- Konuşma planına uygun olarak konuşma kartları hazırlar.
C.1. 6.- Konuşmasında yararlanacağı görsel ve işitsel araçları hazırlar.
C.1. 7.- Konuşmasına uygun sunu hazırlar.
C.1. 8.- Konuşma provası yapar.
C.1. 9.- Boğumlama, vurgulama, tonlama ve duraklamaya dikkat ederek konuşur
C.1. 10.- Konuşurken gereksiz ses ve kelimeler kullanmaktan kaçınır
C.1. 11.- Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili biçimde kullanır.
C.1. 12.- Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar.
C.1. 13.- Konuşmasının içeriğini zenginleştirir.
C.1. 14.- Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
C.1. 15.- Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır
C.1. 16.- Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
C.1. 17.- Konuşmasında teknolojik araçları etkili biçimde kullanır
C.2. 1.- Amacına uygun dinleme tekniklerini kullanır
C.2. 2.- Dinlediği konuşmanın konu ve ana düşüncesini tespit eder.
C.2. 3.- Dinlediği konuşmada konu akışını takip eder
C.2. 4.- Dinlediği konuşmadaki açık ve örtük iletileri belirler
C.2. 5.- Dinlediklerini özetler.
C.2. 6.- Dinlediklerini ön bilgileriyle karşılaştırır.
C.2. 7.- Dinlediği konuşmanın tutarlılığını sorgular.
C.2. 8.- Dinlediği konuşmada öne sürülen düşüncelerin dayanaklarının geçerliliğini sorgular.
Tiyatro
A.3.1.- Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit eder.
A.3.2.- Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
A.3.3.- Metnin tema ve konusunu belirler.
A.3.4.- Metindeki çatışmaları belirler.
A.3.5.- Metindeki olay örgüsünü belirler.
A.3.6.- Metindeki şahıs kadrosunun özelliklerini belirler.
A.3.7.- Metindeki zaman ve mekânın özelliklerini belirler
A.3.8.- Metnin dil, üslup ve anlatım/sunum özelliklerini belirler
A.3.9.- Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.
A.3.10.- Metinde edebiyat, sanat ve fikir akımlarının/anlayışlarının yansımalarını değerlendirir.
A.3.11.- Metni yorumlar.
A.3.12.- Yazar ve metin arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
A.3.13.- Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
A.3.14.- Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
B.1.- Farklı türlerde metinler yazar.
B.2.- Yazacağı metnin türüne göre konu, tema, ana düşünce, amaç ve hedef kitleyi belirler.
B.3.- Yazma konusuyla ilgili hazırlık yapar.
B.4.- Yazacağı metni planlar.
B.5.- Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun yazar.
B.6.- Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar
B.7.- İyi bir anlatımda bulunması gereken özelliklere dikkat ederek yazar
B.8.- Farklı cümle yapılarını ve türlerini kullanır
B.9.- Görsel ve işitsel unsurları doğru ve etkili kullanır.
B.10.- Yazdığı metni gözden geçirir.
B.11.- Ürettiği ve paylaştığı metinlerin sorumluluğunu üstlenir.
B.12.- Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır
C.1. 1.- İletişim sürecini oluşturan ögeleri ve iletişimde dilin önemini belirler.
C.1. 2.- Konuşmanın konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
C.1. 3.- Konuyla ilgili gözlem, inceleme veya araştırma yapar.
C.1. 4.- Konuşma metnini planlar.
C.1. 5.- Konuşma planına uygun olarak konuşma kartları hazırlar.
C.1. 6.- Konuşmasında yararlanacağı görsel ve işitsel araçları hazırlar.
C.1. 7.- Konuşmasına uygun sunu hazırlar.
C.1. 8.- Konuşma provası yapar.
C.1. 9.- Boğumlama, vurgulama, tonlama ve duraklamaya dikkat ederek konuşur
C.1. 10.- Konuşurken gereksiz ses ve kelimeler kullanmaktan kaçınır
C.1. 11.- Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili biçimde kullanır.
C.1. 12.- Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar.
C.1. 13.- Konuşmasının içeriğini zenginleştirir.
C.1. 14.- Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
C.1. 15.- Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır
C.1. 16.- Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
C.1. 17.- Konuşmasında teknolojik araçları etkili biçimde kullanır
C.2. 1.- Amacına uygun dinleme tekniklerini kullanır
C.2. 2.- Dinlediği konuşmanın konu ve ana düşüncesini tespit eder.
C.2. 3.- Dinlediği konuşmada konu akışını takip eder
C.2. 4.- Dinlediği konuşmadaki açık ve örtük iletileri belirler
C.2. 5.- Dinlediklerini özetler.
C.2. 6.- Dinlediklerini ön bilgileriyle karşılaştırır.
C.2. 7.- Dinlediği konuşmanın tutarlılığını sorgular.
C.2. 8.- Dinlediği konuşmada öne sürülen düşüncelerin dayanaklarının geçerliliğini sorgular.
Biyografi-Otobiyografi
A.4.1.- Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit eder
A.4.2.- Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
A.4.3.- Metin ile metnin konusu, amacı ve hedef kitlesi arasında ilişki kurar.
A.4.4.- Metnin ana düşüncesi ve yardımcı düşüncelerini belirler.
A.4.5.- Metindeki anlatım biçimlerini, düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların işlevlerini belirler.
A.4.6.- Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirler.
A.4.7.- Metnin üslup özelliklerini belirler.
A.4.8.- Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.
A.4.9.- Metinde ortaya konulan bilgi ve yorumları ayırt eder.
A.4.10.- Metinde yazarın bakış açısını belirler.
A.4.11.- Metinde fikrî, felsefi veya siyasi akım, gelenek veya anlayışların yansımalarını değerlendirir.
A.4.12.- Metni yorumlar.
A.4.13.- Yazar ve metin arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
A.4.14.- Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
A.4.15.- Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
B.1.- Farklı türlerde metinler yazar.
B.2.- Yazacağı metnin türüne göre konu, tema, ana düşünce, amaç ve hedef kitleyi belirler.
B.3.- Yazma konusuyla ilgili hazırlık yapar.
B.4. - Yazacağı metni planlar.
B.5.- Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun yazar.
B.6.- Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
B.7.- İyi bir anlatımda bulunması gereken özelliklere dikkat ederek yazar.
B.8.- Farklı cümle yapılarını ve türlerini kullanır.
B.9.- Görsel ve işitsel unsurları doğru ve etkili kullanır.
B.10.- Yazdığı metni gözden geçirir.
B.11.- Ürettiği ve paylaştığı metinlerin sorumluluğunu üstlenir.
B.12.- Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.
C.1. 1.- İletişim sürecini oluşturan ögeleri ve iletişimde dilin önemini belirler.
C.1. 2.- Konuşmanın konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
C.1. 3.- Konuyla ilgili gözlem, inceleme veya araştırma yapar.
C.1. 4.- Konuşma metnini planlar.
C.1. 5.- Konuşma planına uygun olarak konuşma kartları hazırlar.
C.1. 6.- Konuşmasında yararlanacağı görsel ve işitsel araçları hazırlar.
C.1. 7.- Konuşmasına uygun sunu hazırlar.
C.1. 8. - Konuşma provası yapar.
C.1. 9.- Boğumlama, vurgulama, tonlama ve duraklamaya dikkat ederek konuşur
C.1. 10.- Konuşurken gereksiz ses ve kelimeler kullanmaktan kaçınır
C.1. 11.- Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili biçimde kullanır.
C.1. 12.- Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar.
C.1. 13.- Konuşmasının içeriğini zenginleştirir.
C.1. 14.- Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
C.1. 15.- Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır
C.1. 16.- Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
C.1. 17.- Konuşmasında teknolojik araçları etkili biçimde kullanır
C.2. 1.- Amacına uygun dinleme tekniklerini kullanır.
C.2. 2.- Dinlediği konuşmanın konu ve ana düşüncesini tespit eder.
C.2. 3.- Dinlediği konuşmada konu akışını takip eder
C.2. 4.- Dinlediği konuşmadaki açık ve örtük iletileri belirler.
C.2. 5.- Dinlediklerini özetler.
C.2. 6.- Dinlediklerini ön bilgileriyle karşılaştırır.
C.2. 7.- Dinlediği konuşmanın tutarlılığını sorgular.
C.2. 8.- Dinlediği konuşmada öne sürülen düşüncelerin dayanaklarının geçerliliğini sorgular.
Mektup-E-Posta
A.4.1.- Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit eder
A.4.2.- Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
A.4.3.- Metin ile metnin konusu, amacı ve hedef kitlesi arasında ilişki kurar.
A.4.4.- Metnin ana düşüncesi ve yardımcı düşüncelerini belirler.
A.4.5.- Metindeki anlatım biçimlerini, düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların işlevlerini belirler.
A.4.6.- Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirler.
A.4.7.- Metnin üslup özelliklerini belirler.
A.4.8.- Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.
A.4.9.- Metinde ortaya konulan bilgi ve yorumları ayırt eder.
A.4.10.- Metinde yazarın bakış açısını belirler.
A.4.11.- Metinde fikrî, felsefi veya siyasi akım, gelenek veya anlayışların yansımalarını değerlendirir.
A.4.12.- Metni yorumlar.
A.4.13.- Yazar ve metin arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
A.4.14.- Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
A.4.15.- Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
B.1.- Farklı türlerde metinler yazar.
B.2.- Yazacağı metnin türüne göre konu, tema, ana düşünce, amaç ve hedef kitleyi belirler.
B.3.- Yazma konusuyla ilgili hazırlık yapar.
B.4.- Yazacağı metni planlar.
B.5.- Metin türüne özgü yapı özelliklerine uygun yazar.
B.6.- Metin türüne özgü dil ve anlatım özelliklerine uygun yazar.
B.7.- İyi bir anlatımda bulunması gereken özelliklere dikkat ederek yazar.
B.8.- Farklı cümle yapılarını ve türlerini kullanır.
B.9.- Görsel ve işitsel unsurları doğru ve etkili kullanır.
B.10.- Yazdığı metni gözden geçirir.
B.11.- Ürettiği ve paylaştığı metinlerin sorumluluğunu üstlenir.
B.12.- Yazdığı metni başkalarıyla paylaşır.
C.1. 1.- İletişim sürecini oluşturan ögeleri ve iletişimde dilin önemini belirler.
C.1. 2.- Konuşmanın konusunu, amacını, hedef kitlesini ve türünü belirler.
C.1. 3.- Konuyla ilgili gözlem, inceleme veya araştırma yapar.
C.1. 4.- Konuşma metnini planlar
C.1. 5.- Konuşma planına uygun olarak konuşma kartları hazırlar.
C.1. 6.- Konuşmasında yararlanacağı görsel ve işitsel araçları hazırlar.
C.1. 7. - Konuşmasına uygun sunu hazırlar.
C.1. 8. - Konuşma provası yapar.
C.1. 9.- Boğumlama, vurgulama, tonlama ve duraklamaya dikkat ederek konuşur
C.1. 10.- Konuşurken gereksiz ses ve kelimeler kullanmaktan kaçınır
C.1. 11.- Konuşmasında beden dilini doğru ve etkili biçimde kullanır.
C.1. 12.- Konuşmasına etkili bir başlangıç yapar.
C.1. 13.- Konuşmasının içeriğini zenginleştirir.
C.1. 14.- Konuşmasında önemli noktaları vurgulayan ve konuşmayı takip etmeyi kolaylaştıran ifadeler kullanır.
C.1. 15.- Konuşmasını etkili bir biçimde sonlandırır
C.1. 16.- Konuşmasında süreyi verimli kullanır.
C.1. 17.- Konuşmasında teknolojik araçları etkili biçimde kullanır
C.2. 1.- Amacına uygun dinleme tekniklerini kullanır.
C.2. 2.- Dinlediği konuşmanın konu ve ana düşüncesini tespit eder.
C.2. 3.- Dinlediği konuşmada konu akışını takip eder.
C.2. 4.- Dinlediği konuşmadaki açık ve örtük iletileri belirler.
C.2. 5.- Dinlediklerini özetler.
C.2. 6.- Dinlediklerini ön bilgileriyle karşılaştırır.
C.2. 7.- Dinlediği konuşmanın tutarlılığını sorgular.
C.2. 8.- Dinlediği konuşmada öne sürülen düşüncelerin dayanaklarının geçerliliğini sorgular.
Günlük-Blog
A.4.1.- Metinde geçen kelime ve kelime gruplarının anlamlarını tespit eder
A.4.2.- Metnin türünün ortaya çıkışı ve tarihsel dönemle ilişkisini belirler.
A.4.3.- Metin ile metnin konusu, amacı ve hedef kitlesi arasında ilişki kurar.
A.4.4.- Metnin ana düşüncesi ve yardımcı düşüncelerini belirler.
A.4.5.- Metindeki anlatım biçimlerini, düşünceyi geliştirme yollarını ve bunların işlevlerini belirler.
A.4.6.- Metnin görsel unsurlarla ilişkisini belirler.
A.4.7.- Metnin üslup özelliklerini belirler.
A.4.8.- Metinde millî, manevi ve evrensel değerler ile sosyal, siyasi, tarihî ve mitolojik ögeleri belirler.
A.4.9.- Metinde ortaya konulan bilgi ve yorumları ayırt eder.
A.4.10.- Metinde yazarın bakış açısını belirler.
A.4.11.- Metinde fikrî, felsefi veya siyasi akım, gelenek veya anlayışların yansımalarını değerlendirir.
A.4.12.- Metni yorumlar.
A.4.13.- Yazar ve metin arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
A.4.14.- Türün ve dönemin/akımın diğer önemli yazarlarını ve eserlerini sıralar.
A.4.15.- Metinlerden hareketle dil bilgisi çalışmaları yapar.
B.1.- Farklı türlerde metinler yazar.
B.2.- Yazacağı metnin türüne göre konu, tema, ana düşünce, amaç ve hedef kitleyi belirler.
B.3.- Yazma konusuyla ilgili hazırlık yapar.
SORU GETİR
SORU GETİR