Page 138 - 3 ADIM Deneme Sınavı AYT-EA
P. 138

AYT • TDE-SB1                                                         2. ADIM • 2. DENEME

            18.  özenle soyduğum şu elma söyle şimdi kimindir  20.   Aşağıdaki eser ve kahraman eşleştirmelerinden
                özenle ne yapıyorsam bilirsin artık senindir  hangisi yanlıştır?
                                                              A)  Eylül - Suad
                kararan dünya, yeni bir güle bir ateş parçasıdır
                                                              B)  Mai ve Siyah - İkbal
                bir ateş parçasından arta kalan soylu karanlık senindir
                                                              C)  Ateşten Gömlek - Ayşe
                senindir ey sonsuz veren ne varsa hayat gibi  D)  Çalıkuşu - Feride
                tutma soluğunu, genişle, öz ve kabuk senindir  E)  Huzur - Neriman
                Bu dizelerle ilgili aşağıdakilerden hangisi söyle-
                nemez?
                A)  Divan şiirinin dize kuruluşundan yararlanıldığı

                B)  Ahengi sağlamak için redif ve kafiye kullanıldığı
                C)  Belli bir ölçü kullanılarak yazıldığı
                D)  Duyguların imgeli bir dil yoluyla aktarıldığı
                E)  İçerik açısından lirik şiir niteliği taşıdığı









                                                          21.  Kâinat  karşısında  artık  aynı  adam  değildi.  Her  şey
                                                              onda sanki daha derine, daha esaslıya doğru gidi-
                                                              yor ve bu yüzden günlük manzara ve çehreler ken-
            19.  Kış aylarında tarım alanında yapacak hiçbir iş bula-  disi için zaman zaman değişiyordu. O artık etrafında
                madıkları için “Orta Anadolu’nun seksen evlik köyleri-  bulunan her şeyi, küçük ve bazen çok şaşırtıcı uya-
                nin” birinden iş ve ekmek aramak üzere Çukurova’ya   nışlar hâlinde görmeye mahkûmdu; bir sisten ayrılan
                inen üç köylü arkadaş: İflahsızın Yusuf, Pehlivan Ali,   tek bir ağaç gibi, bu zihnin bulanıklığına, mevcut olan
                Köse Hasan. Yazar; bu üç köylü aracılığıyla fabrika   her şey tek başına aksediyordu. Hayatın bütünlüğü-
                ve inşaatlardaki işçilerin çalışma şartlarını, toprak iş-  nü ve basitliğini kaybetmişti; Abdullah bunun böyle
                çilerinin tarım işletmelerindeki çapalama ve harman   olmasından  çok  mustaripti  “Belki  de  büsbütün  çıl-
                yerinde buğdayı sapından ayırma işini tüm gerçekçi-  dıracağım!..  Büsbütün…”  diyerek  ürperdi  ve  sonra
                liğiyle gözler önüne serer.---- anlattıkları henüz ger-  saklayamadığı  bir  telaşla  yanındakilerin  bunu  fark
                çek sanayi işçisi değildir; ---- işçileri bir ayağı köyde,   edip etmediklerini anlamak için dört tarafına bakındı.
                bir ayağı kentte köylü işçilerdir.            Hayır, kimse bu değişikliğin farkında değildi.

                Bu parçada boş bırakılan yerlere aşağıdaki yazar      Bu parça aşağıdaki hikâye anlayışlarının hangi-
                ve eserlerden hangileri getirilmelidir?       sinden alınmıştır?
                A)  Yaşar Kemal’in - Yer Demir Gök Bakır’ ın  A) Bireyin iç dünyasını esas alan hikâye
                B)  Orhan Kemal’in - Bereketli Topraklar Üzerinde’ nin  B) Millî-dinî duyarlılıkları yansıtan hikâye
                C)  Kemal Tahir’in - Rahmet Yolları Kesti’ nin  C) Toplumcu gerçekçi hikâye
                D)  Fakir Baykurt’un - Onuncu Köy’ ün         D) Küçürek hikâye

                E)  Talip Apaydın’ın - Sarı Traktör’ ün       E) Modernist hikâye


                                                       136                           Diğer sayfaya geçiniz.
   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142   143