Page 88 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SAY
P. 88
AYT • FEN 1. ADIM • 4. DENEME
5. Fizik laboratuvarında öğretmen, öğrencilere birer bo- 7. Sürtünmelerin ihmal edildiği içi boş konik cisim ve
bin, mıknatıs ve küçük akımları ölçen galvanometre içindeki m kütleli X cismi ω¶ açısal hızıyla şekildeki
vererek indüksiyon akımı oluşturmalarını istemekte- yönde, koninin merkezinden geçen eksene
dir. Öğretmen öğrencilere bobin ve mıknatısı aynı r uzaklığındaki yörünge üzerinde kaymadan
doğrultuda tutmaları gerektiğini belirtmiştir. dönmektedir.
Ali, Oya ve Zeynep’in indüksiyon akımı oluşturmak ω
için bobin ve mıknatısın hareketi ile ilgili yaptığı
işlemler görselde verilmiştir.
X
Ali: Aynı yöne ve eşit hızlarla hareket r
ettirmektedir.
d
Oya: Zıt yönde ve eşit büyüklükteki hızlarla
hareket ettirmektedir.
Zeynep: Aynı yönde ve farklı büyüklükte
hızlarla hareket ettirmektedir.
X cisminin d yönünde kayması için,
Buna göre hangi öğrencilerin yaptığı işlem
sonucunda indüksiyon akımı oluşur? I. Koninin frekansını azaltmak,
A) Ali B) Oya C) Zeynep II. X cisminin kütlesini artırmak,
D) Ali ve Oya E) Oya ve Zeynep III. Koninin ω¶ hızını azaltmak
değişikliklerinden hangileri yapılmalıdır?
6.
A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III
D) II ve III E) I, II ve III
I. Metal dedektörü II. Metro trenlerinde 8. Güneş etrafında hareket eden bir gezegenin
kullanılan frenleme
sistemi yörüngesi şekilde verilmiştir.
L
R
Güneş K
III. İndüksiyon ocağı IV. Malzemelerdeki 3R
kusurları tespit
eden cihaz
Gezegen
Gezegen K noktasından L noktasına gelinceye
kadar gezegenin,
I. Açısal momentumunun büyüklüğü
V. Transformatör II. Eylemsizlik momentinin büyüklüğü
V. Lazer
III. Açısal hızının büyüklüğü
Görsellerde verilen aletlerden hangisi Lorentz
kuvvetinin teknolojideki uygulamalarına örnek niceliklerinden hangileri artar?
verilemez?
A) Yalnız I B) Yalnız III C) I ve II
A) I B) II C) III D) IV E) V
D) II ve III E) I, II ve III
86 Diğer sayfaya geçiniz.