Page 88 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SAY
P. 88
AYT • FEN 1. ADIM • 4. DENEME
5. Fizik laboratuvarında öğretmen, öğrencilere birer bo- 7. Sürtünmelerin ihmal edildiği içi boş konik cisim ve
bin, mıknatıs ve küçük akımları ölçen galvanometre içindeki m kütleli X cismi ω¶ açısal hızıyla şekildeki
vererek indüksiyon akımı oluşturmalarını istemekte- yönde, koninin merkezinden geçen eksene
dir. Öğretmen öğrencilere bobin ve mıknatısı aynı r uzaklığındaki yörünge üzerinde kaymadan
doğrultuda tutmaları gerektiğini belirtmiştir. dönmektedir.
ω
Ali, Oya ve Zeynep’in indüksiyon akımı oluşturmak
için bobin ve mıknatısın hareketi ile ilgili yaptığı
işlemler görselde verilmiştir.
X
Ali: Aynı yöne ve eşit hızlarla hareket ettirmektedir. r
Oya: Zıt yönde ve eşit büyüklükteki hızlarla hareket
ettirmektedir. d
Zeynep: Aynı yönde ve farklı büyüklükte hızlarla
hareket ettirmektedir.
Buna göre hangi öğrencilerin yaptığı işlem
sonucunda indüksiyon akımı oluşur?
X cisminin d yönünde kayması için,
A) Ali B) Oya C) Zeynep
I. Koninin frekansını azaltmak,
D) Ali ve Oya E) Oya ve Zeynep
II. X cisminin kütlesini artırmak,
III. Koninin ω¶ hızını azaltmak
değişikliklerinden hangileri yapılmalıdır?
6.
A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III
D) II ve III E) I, II ve III
8. Güneş etrafında hareket eden bir gezegenin
I. Metal dedektörü II. Metro trenlerinde
kullanılan frenleme yörüngesi şekilde verilmiştir.
sistemi L
R
Güneş K
3R
III. İndüksiyon ocağı IV. Malzemelerdeki
kusurları tespit
eden cihaz
Gezegen
Gezegen K noktasından L noktasına gelinceye
kadar gezegenin,
I. Açısal momentumunun büyüklüğü
II. Eylemsizlik momentinin büyüklüğü
V. Transformatör
V. Lazer
III. Açısal hızının büyüklüğü
Görsellerde verilen aletlerden hangisi Lorentz
niceliklerinden hangileri artar?
kuvvetinin teknolojideki uygulamalarına örnek
verilemez? A) Yalnız I B) Yalnız III C) I ve II
D) II ve III E) I, II ve III
A) I B) II C) III D) IV E) V
86 Diğer sayfaya geçiniz.