Page 137 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SOZ
P. 137
AYT • SB2 1. ADIM • 5. DENEME
39. İsmail Öğretmen, “Bu sıfatlar sınırlı olarak da olsa
41 - 46. soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
yaratılmışlarda bulunur; ancak Allah’ın (c.c.) sıfatla-
dersini yasal olarak almak zorunda olmayan
rına benzemez. Allah’ın (c.c.) sıfatları ezeli ve ebedi-
veya farklı müfredat ile alanlar cevaplayacaktır.
dir. Yaratılmışların sıfatları ise sınırlıdır ve geçicidir.”
41. Kant’a göre bilgi hem zihinden hem deneyden gelen ve-
Aşağıdaki sıfatlardan hangisi İsmail Öğretmenin
rilerin birleşmesi sonucu oluşur. Hegel, Kant’ın bilginin
belirttiği sıfatlardan değildir?
oluşumu ile ilgili öne sürdüğü dış dünyadan, yani de-
A) Hayat B) Kıdem C) İlim neyden gelen bilginin de zihnin bir ürünü olduğunu iddia
eder. Hegel’e göre bilginin tüm ögeleri zihnin kendisine
D) İrade E) Basar
aittir.
Bu parçada Hegel aşağıdaki ifadelerden hangisine
eleştiri yapmaktadır?
A) Doğru bilginin kaynağı akıldır.
B) Gerçek kavramı insan düşüncesinin bir yansımasıdır.
C) Doğru bilgi ancak duyu verileri ile elde edilir.
D) Akla uygun olan her şey doğrudur.
E) Doğru bilginin kaynağı akıl ile birlikte deneydir.
40. “Allah'tan bir rahmet ile onlara yumuşak davrandın!
Şayet sen kaba, katı yürekli olsaydın, hiç şüphesiz,
etrafından dağılıp giderlerdi. Şu hâlde onları affet;
bağışlanmaları için dua et, iş hakkında onlara da-
nış. Kararını verdiğin zaman da artık Allah'a dayanıp 42. Platon’a göre iki farklı masa vardır: Bir yanda, üzerin-
güven. Çünkü Allah, kendisine dayanıp güvenenleri de yemek yediğimiz ancak masa ideasının yansıması
sever.” (Âli İmran Suresi 159. ayet.) olan masa; diğer yanda ise, asıl var olan masa ideası.
Aristoteles’e göre ise, “şu” diye gösterdiğimiz; maddi,
Aşağıdakilerden hangisi bu ayetten çıkartılabile-
ereksel, formel ve fail nedene dayalı olarak varlığa ge-
cek bir sonuç değildir?
len masa vardır. Platon’un aksine, Aristoteles’e göre
A) Hz. Peygamber, şefkat ve merhametle doludur. idea, “şu masa”nın özünü oluşturur.
B) İslam’ın eğitim metotlarından biri de affetmektir. Buna göre, iki filozofun “masa” kavramını farklı
şekillerde açıklamalarının sebebi aşağıdakiler-
C) Birlik ve beraberlik ancak bazı ilkelere bağlı ol- den hangisidir?
makla mümkündür.
A) Varlığa bakış açıları
D) Hz. Peygamber vahye dayalı konularda istişare B) Tutarlı olmaları
ile yol almıştır.
C) Bilgiye değer vermeleri
E) Kaba ve katı kalpli kişiler muhataplarında nefret D) Nesnel düşünmeleri
uyandırır.
E) Taklitçi olmaları
135 Diğer sayfaya geçiniz.