Page 137 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SÖZ
P. 137

AYT • SB2                                                             1. ADIM • 5. DENEME

            39.   İsmail  Öğretmen,  “Bu  sıfatlar  sınırlı  olarak  da  olsa
                                                               41 - 46. soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
                yaratılmışlarda bulunur; ancak Allah’ın (c.c.) sıfatla-
                                                               dersini  yasal  olarak  almak  zorunda  olmayan
                rına benzemez. Allah’ın (c.c.) sıfatları ezeli ve ebedi-
                                                               veya farklı müfredat ile alanlar cevaplayacaktır.
                dir. Yaratılmışların sıfatları ise sınırlıdır ve geçicidir.”
                                                          41.  Kant’a göre bilgi hem zihinden hem deneyden gelen ve-
                Aşağıdaki sıfatlardan hangisi İsmail Öğretmenin
                                                              rilerin birleşmesi sonucu oluşur. Hegel, Kant’ın bilginin
                belirttiği sıfatlardan değildir?
                                                              oluşumu ile ilgili öne sürdüğü dış dünyadan, yani de-
                A) Hayat      B) Kıdem      C) İlim           neyden gelen bilginin de zihnin bir ürünü olduğunu iddia
                                                              eder. Hegel’e göre bilginin tüm ögeleri zihnin kendisine
                       D) İrade      E) Basar
                                                              aittir.
                                                              Bu parçada Hegel aşağıdaki ifadelerden hangisine
                                                              eleştiri yapmaktadır?
                                                              A)  Doğru bilginin kaynağı akıldır.
                                                              B)  Gerçek kavramı insan düşüncesinin bir yansımasıdır.

                                                              C)  Doğru bilgi ancak duyu verileri ile elde edilir.
                                                              D)  Akla uygun olan her şey doğrudur.
                                                              E)  Doğru bilginin kaynağı akıl ile birlikte deneydir.











            40.   “Allah'tan bir rahmet ile onlara yumuşak davrandın!
                Şayet sen kaba, katı yürekli olsaydın, hiç şüphesiz,
                etrafından  dağılıp  giderlerdi.  Şu  hâlde  onları  affet;
                bağışlanmaları  için  dua  et,  iş  hakkında  onlara  da-
                nış. Kararını verdiğin zaman da artık Allah'a dayanıp   42.  Platon’a göre iki farklı masa vardır: Bir yanda, üzerin-
                güven. Çünkü Allah, kendisine dayanıp güvenenleri   de yemek yediğimiz ancak masa ideasının yansıması
                sever.” (Âli İmran Suresi 159. ayet.)         olan masa; diğer yanda ise, asıl var olan masa ideası.
                                                              Aristoteles’e göre ise, “şu” diye gösterdiğimiz; maddi,
                Aşağıdakilerden hangisi bu ayetten çıkartılabile-
                                                              ereksel, formel ve fail nedene dayalı olarak varlığa ge-
                cek bir sonuç değildir?
                                                              len masa vardır. Platon’un aksine, Aristoteles’e göre
                A)  Hz. Peygamber, şefkat ve merhametle doludur.   idea, “şu masa”nın özünü oluşturur.
                B)  İslam’ın eğitim metotlarından biri de affetmektir.      Buna göre, iki filozofun “masa” kavramını farklı
                                                              şekillerde  açıklamalarının  sebebi  aşağıdakiler-
                C)  Birlik  ve  beraberlik  ancak  bazı  ilkelere  bağlı  ol-  den hangisidir?
                  makla mümkündür.
                                                              A)  Varlığa bakış açıları
                D)  Hz.  Peygamber  vahye  dayalı  konularda  istişare   B)  Tutarlı olmaları
                  ile yol almıştır.
                                                              C)  Bilgiye değer vermeleri
                E)  Kaba ve katı kalpli kişiler muhataplarında nefret   D)  Nesnel düşünmeleri
                  uyandırır.
                                                              E)  Taklitçi olmaları



                                                       135                           Diğer sayfaya geçiniz.
   132   133   134   135   136   137   138   139   140   141   142