Page 233 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SOZ
P. 233

AYT • SB2                     SOSYAL BİLİMLER-2 TESTİ                 2. ADIM • 4. DENEME
             1.  Bu testte sırasıyla, Tarih-2 (1-11), Coğrafya-2 (12-22), Felsefe Grubu (23-34), Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi (35-40),
               Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersini yasal olarak almak zorunda olmayan veya farklı müfredat ile alanlar için
               Felsefe Grubu (41-46) alanlarına ait toplam 46 soru vardır.
             2. Cevaplarınızı cevap kâğıdının Sosyal Bilimler-2 Testi için ayrılan kısmına işaretleyiniz.

            1.   Köktürk ve Uygur Devletlerine bağlı olarak yaşayan   3.   Aşağıdakilerden  hangisi,  Türkiye  Selçukluları
                Oğuzlar,  bu  devletlerin  yıkılmasından  sonra  biraz   Devleti’nde  ticareti  geliştirmek  amacına  yönelik
                daha batıya göç ederek, Oğuz Yabgu Devleti’ni kur-  bir uygulama değildir?
                muşlardır. İslamiyet’i kabul ettikten sonra da Büyük
                                                              A)  Konaklama yerlerinin düzenlenmesi
                Selçuklu, Türkiye Selçuklu ve Osmanlı Devleti’ni ku-
                rarak, Türk kültürünün geniş bir coğrafyaya yayılma-  B)  Limanların fethine önem verilmesi
                sını sağlamışlardır.                          C)  İkta sisteminin uygulanması

                Buna göre Oğuzların çok sayıda devlet kurmala-  D)  Kervansarayların yapılması
                rında;                                        E)  Yol güvenliğinin sağlanması
                I. Din değiştirmeleri
                II. Teşkilatçılık  konusunda  diğer  Türk  boylarından

                  önde olmaları
               III. Batıya göç etmeleri

                durumlarından hangilerinin daha etkili olduğu söyle-
                nebilir?
                A) Yalnız I                B) Yalnız II             C) Yalnız III

                                    D) I ve II                 E) I, II ve III






                                                          4.   Osmanlı Devleti’nde medreseler temel eğitim kurum-

                                                              larıdır. Bu kurumların dışında din eğitimi veren tekke
                                                              ve zaviyeler de birer eğitim kurumu şeklinde hizmet
                                                              vermişlerdir.  Osmanlı  padişahları  da  bu  tekkelerde
                                                              ve  zaviyelerde  görev  yapan  tarikat  mensuplarına
                                                              destek olmak için yevmiye bağlamıştır.

                                                              Osmanlı Devleti’nde padişahın bu tutumu;
            2.   İslam dünyasındaki,
                                                               I. Tekke  mensuplarının  devlete  vergi  vermesini
                I. Arapçanın resmî dil ilan edilmesi
                                                                sağlamak
                II. İlk Arap parasının basılması
                                                              II. Tarikatların devlete bağlılığını artırmak
               III. Türkler için Samarra kentinin kurulması
                                                              III. Tekke  ve  zaviyelerin  toplumsal  düzenin  sağlan-
                gelişmelerden hangilerinin mevali uygulaması ile   masına katkısını artırmak
                ilgili olduğu söylenemez?
                                                              gibi amaçlarından hangileri ile açıklanabilir?
                A) Yalnız I                 B) Yalnız II              C) Yalnız III
                                                              A) Yalnız II                  B) I ve II                C) I ve III
                                    D) II ve III                 E) I, II ve III
                                                                                  D) II ve III                 E) I, II ve III


                                                       231                           Diğer sayfaya geçiniz.
   228   229   230   231   232   233   234   235   236   237   238