Page 244 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SOZ
P. 244

AYT • SB2                                                             2. ADIM • 4. DENEME

            40.   Furkan  Öğretmen,  “Hz.  Muhammed  (s.a.v.)  kendi-
                                                               41 - 46. soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
                sine  haksızlık  yapanlara  beddua  etmemiştir.  “Ben
                                                               dersini  yasal  olarak  almak  zorunda  olmayan
                lanetçi olarak değil, rahmet olarak gönderildim” bu-
                                                               veya farklı müfredat ile alanlar cevaplayacaktır.
                yurmuştur. Taif’te kendisini taşlayanları da Mekke’de
                kendisine zulmedenleri de affetmiştir.” dedi.   41.  Anaksimenes nitelik bakımından değişmeyen, kendisiy-
                                                              le aynı kalma özelliği gösteren, gevşeyip yoğunlaşabilen
                Furkan Öğretmenin, anlatımını desteklemek için
                                                              bir maddenin varlığın özü olabileceğini iddia ederken;
                aşağıdaki  ayetlerden  hangisini  vermesi  uygun
                                                              Empedokles  birbiriyle  karışıp  daha  sonra  ayrılabilen,
                değildir?
                                                              fakat kendisi değişmeyen ilk madde üzerinde karar kıl-
                A)  “Allah’ın rahmeti sayesinde sen onlara karşı yu-  mıştır. Demokritos’ta ise bu sorunun cevabı, maddenin
                  muşak davrandın. Eğer kaba, katı yürekli olsay-  temeli olan atom fikrine dönüşmüştür.
                  dın,  onlar  senin  etrafından  dağılıp  giderlerdi…”
                                                              Bu parçada aşağıdaki konulardan  hangisi üzerinde
                  (Âl-i İmrân Suresi, 159. ayet.)
                                                              durulmaktadır?
                B)  “Ant olsun size içinizden öyle bir peygamber gel-
                  miştir ki sizin sıkıntıya uğramanız ona çok ağır   A)  Değişmenin  tüm  var  olanların  temeli  olarak  ele
                  gelir.  O,  size  çok  düşkün,  müminlere  karşı  çok   alınması
                  şefkatli  ve  merhametlidir.”  (Tevbe  Suresi,  128.   B)  İlk Çağ’da idealar problemiyle ilgilenilmesi
                  ayet.)
                                                              C)  Filozofların  düşüncelerinin,  yaşadıkları  çağda
                C)  “Ve seni ancak âlemlere rahmet olarak gönder-  genel geçer olması
                  dik.” (Enbiyâ Suresi, 107. ayet.)
                                                              D)  Materyalistlerin varlığın özüne, farklı unsurları te-
                D)  “De ki: Ben de ancak sizin gibi bir insanım. Ne   mele alarak ulaşmaları
                  var ki bana, ilahınızın bir tek ilah olduğu vahyolu-
                                                              E)  Empedokles ve Demokritos’un varlığın aynı nite-
                  nuyor…” (Kehf Suresi, 110. ayet.)
                                                                likte olduğunu savunmaları
                E)  “Sen af yolunu tut, bağışla, uygun olanı emret,
                  bilgisizlere aldırış etme.” (A’râf suresi, 199. ayet.)





                                                          42.  Hegel’e göre dinin nesnesi felsefeninki gibi ebedi ha-
                                                              kikattir,  Tanrı'dır,  Tanrı'dan  ve  Tanrı'nın  açıklanma-
                                                              sından başka bir şey değildir. Felsefe dini açıklamak
                                                              suretiyle yalnız kendini açıklar ve kendini açıklamak
                                                              suretiyle dini açıklar. Düşünen ruh bu nesneye, haki-
                                                              kate nüfuz eden şey olduğu için o, hakikate nail ol-
                                                              mayı ve öznel bilinci saflaştırmayı düşünür. Böylece
                                                              felsefe ve din özdeşleşir.

                                                              Bu  parçadan  aşağıdaki  yargıların  hangisine
                                                              ulaşılabilir?

                                                              A)  Felsefe dinden daha kapsayıcı bir disiplindir.
                                                              B)  Din ve felsefe birbirinden özerk niteliktedir.
                                                              C)  Felsefenin amacı dini temellendirmektir.
                                                              D)  Din felsefeye hizmet etmelidir.
                                                              E)  Din ve felsefe aynı nitelik üzerinde yükselir.





                                                       242                           Diğer sayfaya geçiniz.
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249