Page 244 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SOZ
P. 244
AYT • SB2 2. ADIM • 4. DENEME
40. Furkan Öğretmen, “Hz. Muhammed (s.a.v.) kendi-
41 - 46. soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
sine haksızlık yapanlara beddua etmemiştir. “Ben
dersini yasal olarak almak zorunda olmayan
lanetçi olarak değil, rahmet olarak gönderildim” bu-
veya farklı müfredat ile alanlar cevaplayacaktır.
yurmuştur. Taif’te kendisini taşlayanları da Mekke’de
kendisine zulmedenleri de affetmiştir.” dedi. 41. Anaksimenes nitelik bakımından değişmeyen, kendisiy-
le aynı kalma özelliği gösteren, gevşeyip yoğunlaşabilen
Furkan Öğretmenin, anlatımını desteklemek için
bir maddenin varlığın özü olabileceğini iddia ederken;
aşağıdaki ayetlerden hangisini vermesi uygun
Empedokles birbiriyle karışıp daha sonra ayrılabilen,
değildir?
fakat kendisi değişmeyen ilk madde üzerinde karar kıl-
A) “Allah’ın rahmeti sayesinde sen onlara karşı yu- mıştır. Demokritos’ta ise bu sorunun cevabı, maddenin
muşak davrandın. Eğer kaba, katı yürekli olsay- temeli olan atom fikrine dönüşmüştür.
dın, onlar senin etrafından dağılıp giderlerdi…”
Bu parçada aşağıdaki konulardan hangisi üzerinde
(Âl-i İmrân Suresi, 159. ayet.)
durulmaktadır?
B) “Ant olsun size içinizden öyle bir peygamber gel-
miştir ki sizin sıkıntıya uğramanız ona çok ağır A) Değişmenin tüm var olanların temeli olarak ele
gelir. O, size çok düşkün, müminlere karşı çok alınması
şefkatli ve merhametlidir.” (Tevbe Suresi, 128. B) İlk Çağ’da idealar problemiyle ilgilenilmesi
ayet.)
C) Filozofların düşüncelerinin, yaşadıkları çağda
C) “Ve seni ancak âlemlere rahmet olarak gönder- genel geçer olması
dik.” (Enbiyâ Suresi, 107. ayet.)
D) Materyalistlerin varlığın özüne, farklı unsurları te-
D) “De ki: Ben de ancak sizin gibi bir insanım. Ne mele alarak ulaşmaları
var ki bana, ilahınızın bir tek ilah olduğu vahyolu-
E) Empedokles ve Demokritos’un varlığın aynı nite-
nuyor…” (Kehf Suresi, 110. ayet.)
likte olduğunu savunmaları
E) “Sen af yolunu tut, bağışla, uygun olanı emret,
bilgisizlere aldırış etme.” (A’râf suresi, 199. ayet.)
42. Hegel’e göre dinin nesnesi felsefeninki gibi ebedi ha-
kikattir, Tanrı'dır, Tanrı'dan ve Tanrı'nın açıklanma-
sından başka bir şey değildir. Felsefe dini açıklamak
suretiyle yalnız kendini açıklar ve kendini açıklamak
suretiyle dini açıklar. Düşünen ruh bu nesneye, haki-
kate nüfuz eden şey olduğu için o, hakikate nail ol-
mayı ve öznel bilinci saflaştırmayı düşünür. Böylece
felsefe ve din özdeşleşir.
Bu parçadan aşağıdaki yargıların hangisine
ulaşılabilir?
A) Felsefe dinden daha kapsayıcı bir disiplindir.
B) Din ve felsefe birbirinden özerk niteliktedir.
C) Felsefenin amacı dini temellendirmektir.
D) Din felsefeye hizmet etmelidir.
E) Din ve felsefe aynı nitelik üzerinde yükselir.
242 Diğer sayfaya geçiniz.