Page 399 - 3 Adım Deneme Sınavları AYT-SOZ
P. 399
AYT • SB2 3. ADIM • 5. DENEME
24. Ey güzel doğa! 26. 20. yüzyıldan bu yana bireylerin kendilerini sürekli olarak
yenilemesini gerektiren bir süreç yaşanıyor. Adına bilgi
Estetik yaratımın biricik objesi çağı dediğimiz bu dönemde sosyal, ekonomik ve kültürel
olarak hızla değişiyor dünya. Bu değişime adapte olabil-
Estetiğin güzellik fenomeni olsan da
mek ve bireylerin kendilerine uygun bir yer edinmesi için
Süjenin zihnidir maddeyi tinselleştiren sürekli kendilerini yenilemesi gerekmektedir. Bu durum-
da bireyler yaşamları boyunca eğitime gereksinim duya-
Onu o olmaktan çıkarıp, onu aşkın hale getiren cak ve bunun sonucunda hem yaşadığı topluma hem de
yaşanan değişimlere uyum sağlayacaktır. Öğrenmenin
Bu şiirde vurgulanmak istenen yargı aşağıdaki-
bir parçası olan birey, yaşı ve eğitimi ne olursa olsun
lerden hangisidir?
hayatının her döneminde kendi gelişimini sağlayabilece-
A) Sanat eseri doğanın yansımasının sonucu oluşur. ği, kendisine en uygun olan yolu seçmeli ve yaşamına
kendisi yön vermelidir. Unutmamak gerekir ki yaşamın
B) Ortak estetik yargılar üzerinde uzlaşı sağlanabilir.
dümeni elinizdedir. Siz kendi ekseniniz etrafında mı
C) Sanat estetik öznenin yaratıcılığının ürünüdür. döneceksiniz, yoksa bir yere varmak için çaba mı sarf
D) Sanatın en önemli özelliği evrenselliğidir. edeceksiniz? Kendinizi ve ne olmak istediğinizi öğrenme
arzunuzla kendiniz belirleyeceksiniz.
E) Alımlayıcının beğenisi sanat eserine değer ka-
zandırır. Bu parçada vurgulanmak istenen yargı aşağıda-
kilerden hangisidir?
A) Hızlı değişimlerin yaşandığı dönemde öğrenme
daha değerlidir.
B) Kendilerini gerçekleştiren bireyler yaşamda daha
mutlu olurlar.
25. - Kant, hakkında bilgi elde edilebilecek olan şeylerin
yalnızca fenomenler; yapılması gereken öncelikli işin C) Öğrenme stratejilerini bilen bireyler yeniliklere
de fenomenlerin bilgisine hangi yolla ulaşılabileceği- kolay uyum sağlarlar.
nin bulunması olduğunu düşünmüştür. Yani aslında D) Öğrenmeyi öğrenmek hayat boyu devam eden
öncelikli olarak yapmaya çalıştığı şey bilgi yetimizin kaçınılmaz bir süreçtir.
sınırlarını belirlemeye çalışmaktır. Çünkü ona göre
E) Eğitimde kalıcı öğrenme yaşamın ilk dönemlerin-
görünüşler dünyasının dışında kalan “kendinde şey”
de gerçekleşir.
bilgi yetimizin dışında kalan bir varlık alanıdır.
- Hegel ise bilginin bütün bir tarihsel gelişim sürecinin
sonunda kendisiyle özdeş olan Geist’a yani mutlak
olana varacağını savunur. Bilgi yetisinin ne olduğu
ve sınırı felsefenin uğraşması gereken bir sorun de-
ğildir. Çünkü o özne ve nesneyi birbirinden ayrı ko-
numlandırmaz.
Buna göre bu iki görüş için aşağıdakilerden han-
gisi söylenebilir?
A) Bilgiye ulaşma konusunda insanın yeteneklerinin
sınırlı olduğu
B) Bilinebilir tek alanın görüngüler dünyası olduğu
C) Felsefenin metafizik alana yönelmesi gerektiği
D) Varlığını yalnızca kendisine borçlu bir hakikatin
kabul edildiği
E) Varlığın bilgisine deneyimler yoluyla ulaşılabileceği
397 Diğer sayfaya geçiniz.