Page 54 - 3 ADIM DENEME SINAVI (AYT) AYT KİTAP SOZ 1.ADIM
P. 54

AYT • SB2                                                             1. ADIM • 2. DENEME

            22.  Türkiye’de 2000’li yılların başından itibaren nüfus ar-  23.  Felsefe  insanı,  insanın  değerlerini,  ürettiği  kültür
                tış hızının, doğurganlık oranının düşmesi ve bu dü-  ürünlerini kendisine konu edinir. Ancak ortaya çıktığı
                şüşün devam etme eğilimi göstermesi nüfus politika-  ilk dönemlerde öncelikli konusu, insanın içinde yaşa-
                sında değişikliği gündeme getirmiştir. Bu doğrultuda   dığı evren ve varlık olmuştur. Varlığın olup olmadığı-
                2014 yılından sonra yapılan bir dizi yasal düzenleme   nı sorgulamış, varlığın var olduğunu kabul ettiğindey-
                ile doğum oranlarının artırılmasına dönük uygulama-  se  onun  ne  türden  olduğunu  anlamaya  çalışmıştır.
                lar başlatılmıştır.                           Nitekim  varlığı  olgusal,  nesnel,  somut  gerçeklikler
                                                              olarak  açıklayan  filozoflar  da  ideal,  soyut,  zihinsel
                 Buna göre;
                                                              olduğunu düşünen filozoflar da olmuştur.
                I. Çocuklu aileler için bakıcı yardımı yapılması
                                                              Bu parçada varlık felsefesinin;
                II. Çalışan annelere yeni istihdam alanlarının açılması
                                                               I. Varlık var mıdır?
               III. Küçük çocuklu annelerin izin sürelerinin uzatılması
                                                              II. Varlığın mahiyeti nedir?
                çalışmalarından hangisi bu uygulamalara örnek
                                                              III. Evrende amaçlılık var mıdır?
                gösterilebilir?
                                                              sorularından hangileri ile ilgili açıklama yapılmıştır?
                A) Yalnız I   B) Yalnız II   C) Yalnız III
                                                              A) Yalnız I   B) Yalnız II   C) Yalnız III
                       D) I ve III   E) II ve III
                                                                     D) I ve II    E) I ve III










                                                          24.   A. Thomas’ a göre insan usuna dayanarak iman ala-
                                                              nına ait bazı bilgileri bilebilir. Fakat dinin bilgileri akla
                                                              aykırı değildir. Ona göre iman teoloji, akıl felsefe ala-
                                                              nına aittir. İnsanın iman noktasında atması gereken
                                                              adım  Tanrı’nın  varlığını  ortaya  koymaktır.  Evrende
                                                              bütün  belirlenmişliklerin  bir  belirleyicisi  olduğuna
                                                              göre mantıksal olarak bir ilk belirleyicinin de olması
                                                              gerekir ki bu ilk neden yani belirleyici Tanrı’dır.

                                                              Buna göre parçada;
                                                               I. Akıl - inanç ilişkisi
                                                              II. Tümeller problemi

                                                              III. Tanrı’nın varlığını kanıtlama problemi
                                                             IV. Kötülük problemi
                                                              konularından  hangileri  ile  ilgili  açıklama  yapıl-
                                                              mıştır?
                                                              A) I ve II     B) I ve III     C) II ve III

                                                                     D) II ve IV   E) III ve IV



                                                       52                            Diğer sayfaya geçiniz.
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59