Page 196 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 1.ADIM
P. 196
•
5. Deneme
TYT • Temel Matematik 1. ADIM • 5. DENEME
Kolay
7. x ve y reel sayıları için; 10. Matematik dersinden proje ödevi alan Mete tam kare
ifadeleri anlatmak için görseldeki gibi 3 basamaklı bir
−4 < x < 4
platform hazırlayarak sınıfa getiriyor ve hazırladığı
−2 < y < 3 platformu arkadaşlarına şu şekilde anlatıyor:
“Basamak yükseklikleri 2ab olan platformda hangi
eşitsizlikleri verilmiştir.
basamaktan hareket edilirse edilsin o basamaktaki
Buna göre x · y ifadesinin en büyük ile en küçük ifade her basamak için yukarı çıkarken 2ab kadar
tam sayı değerinin farkı kaçtır? artıyor; aşağıya inerken 2ab kadar azalıyor.”
A) 20 B) 21 C) 22 D) 23 E) 24
^
^
8. 7 - 8 + 7 - 6 işleminin sonucu kaçtır?
Mete’nin hazırladığı platformdan yararlanan bir
A) 2 B) 14 − 2 7 C) 2 − 2 7
öğrenci aşağıdaki tam kare ifadelerden hangisini
D) 2 7 − 2 E) 14 yanlış yazmıştır?
2
2
2
A) (a + b) − 4ab = a + b – 2ab
2
2
B) a + b − 2ab = (a − b) 2
2
2
C) a + b + 2ab = (a + b) 2
2
2
D) (a − b) + 4ab = (a + b) – 2ab
9. Aşağıda verilen renk skalasında renklerin içindeki sa-
2
2
yılar birbirlerine bölünüyor. E) (a − b) + 2ab = a + b 2
2
1
Buna göre aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
11. Efe çözdüğü soruda “Verilen sayıdan 4 sayısını çıkar,
A) Turuncunun yeşile bölümü maviyi verir. elde ettiğin sonucu 8 e böl.” ifadesini yanlış anlayarak
verilen sayıdan 8 sayısını çıkarıp 4 e bölmüş ve sonucu
B) Yeşilin pembeye bölümü griyi verir.
27 bulmuştur.
C) Turuncunun maviye bölümü yeşili verir.
Buna göre sorunun doğru cevabı kaçtır?
D) Pembenin maviye bölümü yeşili verir.
E) Turuncunun griye bölümü griyi verir. A) 12 B) 14 C) 18 D) 26 E) 30
194 Diğer sayfaya geçiniz.