Page 41 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 1.ADIM
P. 41
TYT • TEM 1. ADIM • 1. DENEME
28. "Sıfır Atık" projesi kapsamında meslek liselerinden 29. Matematik öğretmeni Nurcan Hanım sınıfa üzerin-
birinde üretilen atık toplama makinesi bir de çatal, kabak, araba ve dolap görselleri ile gelmiş
süpermarkete yerleştirilmiştir. Makine, içine atılan ve tahtanın alt tarafını eşit aralıklarla numaralandır-
mıştır. Daha sonra tahtaya aşağıdaki soruyu yazıp
· her bir kapaklı pet şişe için 1 adet etiket,
çözmüş ve çözümü olan 60 ın üzerine çatal görselini
· her üç kapaksız pet şişe için 1 adet etiket, yapıştırmıştır.
· her bir cam şişe için 2 adet etiket Elinde bulunan diğer resimleri de öğrencilerine ve-
rerek kendisi gibi soruyu çözüp buldukları sayılara
vermektedir.
uygun görselleri yapıştırmalarını istemiştir.
Alınan etiketler marketin kasasında etiket sayısının
DERS: Matematik
TL cinsinden 4 katı tutarında hediye çekine
KONU: Tekrarlı Permütasyon
dönüştürülmekte ve bu hediye çekleri markette gıda
SORU: ÇATAL kelimesinin harflerinin yerleri
ya da kırtasiye alışverişlerinde kullanılabilmektedir.
değiştirilerek anlamlı ya da anlamsız 5 harfli
Markete x tane şişe getiren bir müşterinin alacağı kaç kelime yazılabilir?
etiket sayısı f(x) fonksiyonu ile alınan etiketlerin
CEVAP : 60
sayısı t iken müşterinin kazanacağı hediye
çekinin tutarı g(t) fonksiyonu ile gösterildiğine 1 2 3 .............................................................. 250
göre aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Buna göre kabak, araba ve dolap görsellerinin
A) f fonksiyonu parçalı fonksiyondur.
çatal görseline uzaklıklarının yakından uzağa
B) g fonksiyonu doğrusal fonksiyondur. doğru sıralanışı aşağıdakilerden hangisi gibi
C) Hediye çeki miktarı a olan müşterinin makineden olmalıdır?
−1
aldığı etiket sayısını bulmak için g (a) hesaplanır. A) DOLAP - ARABA - KABAK
D) Sadece cam şişe getirdiği bilinen bir müşterinin
B) DOLAP - KABAK - ARABA
kazandığı hediye çeki miktarı b ise getirdiği şişe
−1
sayısı (gof) (b) ile hesaplanır. C) KABAK - ARABA - DOLAP
E) Sadece pet şişe getirdiği bilinen bir müşterinin D) KABAK - DOLAP - ARABA
kazandığı hediye çeki miktarı c ise getirdiği şişe E) ARABA - KABAK - DOLAP
−1
sayısı (fog) (c) ile hesaplanır.
30. Erhan öğretmen sosyal etkinlik dersinde her biri iki
kişi ile oynanan 4 ü plastik ve 5 i ahşap olan 9 farklı
oyun getirmiştir.
Ders bittiğinde iki oyun bitmemiş olduğuna
göre bu oyunların ikisinin de aynı malzemeden
yapılmış olma olasılığı kaçtır?
2
2
2
14 5 14 4 5 14 45 14 4 5 14 4 5 2 4
2
A) B) C) D) E)
9
95 9
5
5
5 9 9 15 15 15 15 15 15 9 15 155 9 9 15 15
9
9
39 Diğer sayfaya geçiniz.