Page 72 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 1.ADIM
P. 72
TYT • SOS 1. ADIM • 2. DENEME
17. Din, insanın çaresiz kaldığı durumlarda kendisine 18. Allah inancı insanın iç dünyasını güzelleştirir. Kalbi
ümit olur. Her şeye gücü yeten bir varlığa inanıp güzel olan kişinin davranışları da güzel olacaktır. Kişi
bağlanmak insanı ruhsal olarak kuvvetlendirir. Dua bu inancın etkisiyle çevresine karşı daha duyarlı olur.
ederek Allah’a sığınan insan rahatlar ve üzüntüsü İhtiyaç sahibi olan kişileri gözetir, toplumsal sorumlu-
karşısında teselli bulur. İsmini anarak onunla iletişim luklarını yerine getirir. Evreni diğer varlıklarla birlikte
kurar ve huzur bulur. kullandığının farkında olur, çevrenin temizliğine ve
korunmasına katkı sağlar.
Aşağıdaki ayetlerden hangisi metinde belirtilen
durumla ilgili değildir? Bu metnin konusu aşağıdakilerden hangisi olabilir?
A) “Onlar, gayba inanırlar, namazı dosdoğru kılarlar A) İman ve ibadet arasındaki ilişki
ve kendilerine rızık olarak verdiklerimizden infak B) Allah’ın hoş görmediği davranışlar
ederler.” (Bakara suresi, 3. ayet)
C) Davranışlarda ihlas ve samimiyetin önemi
B) “Şunu iyi bilin ki kalpler ancak Allah’ı anmakla
D) Allah inancının insan davranışlarına etkisi
tatmin olur.” (Ra’d suresi, 28. ayet)
E) Hesap bilincinin insanı olgunlaştırdığı
C) “Kim Allah’a tevekkül ederse O, kendisine yeter.”
(Talâk suresi, 3. ayet)
D) “Sen, O güçlü ve üstün, esirgeyici olan Allah’a
güvenip dayan.” (Şuara suresi, 217. ayet)
E) “Gerçek şu ki, iman edenler ve Rablerine tevekkül
edenler üzerinde onun (şeytanın) hiçbir zorlayıcı
gücü yoktur.” (Nahl suresi, 99. ayet)
19. Kur’an’da Allah’ın varlığından bahsedilir. Ancak birli-
ğinden bahseden ayetler varlığından bahseden ayet-
lerden daha fazladır. Çünkü………………….
Bu metin;
I. İnsanlarda ortak koşma eğilimi inkâr etmeye
oranla daha fazladır.
II. Allah’ın varlığına inanmayan çok sayıda insan
vardır.
III. Tarihte ortak koşanlar inkâr edenlerden daha faz-
la olmuştur.
yargılarından hangisi ile devam ettirilirse doğru
ve anlamlı bir bütün olur?
A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III
D) II ve III E) I, II ve III
70 Diğer sayfaya geçiniz.