Page 31 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 2.ADIM
P. 31
TYT • SOS 2. ADIM • 1. DENEME
17. Hz. Muhammed (s.a.v.), gençlik yıllarında cahiliye
16 - 20. soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgi-
kültürünün olumsuz duygu ve düşüncelerinden ken-
si dersini yasal olarak almak zorunda olanlar
disini korumuş, iyi ve güzel davranışlara yönelmiştir.
ve İmam Hatip Okulları öğrencileri/mezunları
Arkadaş çevresini de bu özelliğe sahip kişiler arasın-
cevaplayacaktır.
dan seçerek belirlemiştir. Haksızlıklarla mücadele
16. “Çocuklarınız erginlik çağına gelince, büyüklerinin etmiş, bunun için erdemliler topluluğuna katılmıştır.
izin istediği gibi, onlar da her defasında izin istesin- Başkasına yük olmamış, alın teri ile kazanç sağlama-
ler.” (Nur suresi, 59. ayet.) ya çalışmıştır.
“…Nihayet insan olgunluk çağına ulaşıp, kırk yaşına Buna göre Hz. Muhammed’le (s.a.v.) ilgili;
geldiğinde der ki: "Ey Rabbim! Bana ve ana babama
I. Peygamberliği öncesindeki davranışları ile de ör-
ihsan ettiğin nimetlerine şükretmemi ve senin hoşnut
nektir.
olacağın salih amel işlememi ilham et…” (Ahkaf su-
resi, 15. ayet.) II. Toplumsal durumlara karşı duyarlıdır.
III. Amcası Ebu Talip’in kişiliğinden önemli ölçüde et-
Bu ayetlerden hareketle aşağıdaki sonuçlardan
kilenmiştir.
hangisine ulaşılabilir?
IV. Bir gencin kendi hayatı ile ilişkilendirebileceği
A) Kur’an’da gençlerden ve bazı peygamberlerin
davranışlara sahiptir.
gençlik hayatından bahsedilmektedir.
yargılarından hangilerine ulaşabiliriz?
B) Kur’an’da gençlerden övgü ile bahsedilmiş ve
özenle yetiştirilmeleri tavsiye edilmiştir. A) I ve II B) I ve III C) I, II ve III
C) Gençlik, insanın en verimli ve en kritik dönemidir. D) I, II ve IV E) I, II, III ve IV
D) Kişi ergenlikle sorumluluğa girer, kırk yaşında ol-
gunluğa ulaşır.
E) Gençlik, kişinin bedensel ve ruhsal açıdan olgun-
laştığı dönemdir. 18. Hz. Peygamber, gençlere ayrı bir önem vermiş ve
onlarla güzel bir iletişim içinde olmuştur. İlgi alanları-
na göre onlara yol göstermiştir. Örneğin, vahiy kâtip-
lerini gençlerden seçmiştir. Yine İslam’ı öğretmek
için bir kısmını öğretmen olarak görevlendirmiştir.
Bir kısmını da orduya komutan olarak seçmiştir. Bu
gençler de görevlerini en iyi şekilde yerine getirmiş-
lerdir.
Bu metinden hareketle;
I. Hz. Muhammed (s.a.v.), gençlerin kendilerini ge-
liştirmelerine imkân vermiştir.
II. İslam’ın yayılmasında gençler önemli bir rol oyna-
mıştır.
III. İslam’a ilk inananların çoğunluğu gençlerden
oluşmaktaydı.
yargılarından hangilerine ulaşabiliriz?
A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III
D) II ve III E) I, II ve III
29 Diğer sayfaya geçiniz.