Page 75 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 2.ADIM
P. 75

TYT • SOS                                                             2. ADIM • 2. DENEME

            13.   Afşar Timuçin Düşünce Tarihi adlı eserinde “Çağdaş   15.  Adam  Zeman  Bilinç  Kullanım  Kılavuzu  adlı  eserin-
                düşüncenin  alanına  girmek  uçsuz  bucaksız  çeşitli-  de “Çevremdekilerin farkındayım, dolayısıyla onların
                liklerin ortasına dalmaktır. Tarihte en gerilere yürü-  farkında  olduğumun  farkındayım.  Farkındalığımın
                mek  bulanıklıklarla,  yakınlara  gelmek  karmaşayla   farkındalığı kendime ilişkin farkındalığın bir türüdür.
                yüz yüze getirir bizi. Çağdaş düşünce her kesimin-  O halde kendinin farkında olmak farkındalığın ön ko-
                de  insanı  şaşkına  çeviren  bakış  açılarıyla,  değişik   şuludur.” demiştir.
                görüşlerle  yüklüdür.  Gerçekte  bunlar  zaman  içinde
                                                              Bu parçada aşağıdaki felsefi kavramlardan han-
                ayıklanacak  şeylerdir,  ayıklanmak  için  yeni  yaşam
                                                              gisine değinilmemiştir?
                biçimlerinin  ve  yeni  düşüncelerin  yargılarını  bekle-
                yen şeylerdir. Çağdaşlığın yasası bu: sürecek olanla   A) Suje     B) Obje     C) Bilinç
                eriyip gidecek olan hemen aynı ağırlıkta yan yanadır,
                                                                     D) Öz bilinç   E) Bilgelik
                hatta bazen eriyip gidecek olan sürecek olanı aşıp
                geçmiş gibidir. Çeşitlilikler arasında köklü açıklama-
                lara  ulaşmak,  tüm  oluşumlara  tümleyici  bir  bakışla
                bakmak oldukça güç.” demiştir.
                Bu  parçadan  hareketle  20.  yüzyıl  felsefesi  için
                aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?

                A)  Konu alanının geniş olduğuna
                B)  Alışılmışın dışında bir perspektife sahip olduğuna
                C)  Gelişmeye ve değişmeye açık olduğuna
                D)  Kümülatif bir özellik gösterdiğine
                E)  Toplumsal yaşayışa aşkın olduğuna

                                                               16  -  20.  soruları  Din  Kültürü  ve  Ahlak  Bilgi-
                                                               si  dersini  yasal  olarak  almak  zorunda  olanlar
                                                               ve  İmam  Hatip  Okulları  öğrencileri/mezunları
                                                               cevaplayacaktır.

                                                          16.  Küçük bir tebessüm, içten bir selâm,
                                                              Dosta hatır soran, bir iki kelâm,
                                                              Kısaca diyor ki, insana İslâm ;
                                                              İhlâsla yaptığın, her şey ibadet.
                                                              Bu şiir;

                                                               I. İbadetler,  Allah’ın  rızası  gözetilerek  samimi  bir
                                                                şekilde yapılmalıdır.
            14.  Bazı  filozoflar  aşkın  bir  yaratıcı  düşüncesini  değil      II. Bazı ibadetlerin belli bir şekli ve şartı vardır.
                doğa ile özdeş bir yaratıcı görüşünü savunmuşlardır.      III. Allah’ın hoşnutluğunu kazanmak için yapılan her
                Tanrı  evrenin  içkin  nedenidir,  evrenle  birdir  ve  her   iş ibadettir.
                yerdedir.
                                                             IV. Salih ameller aynı zamanda ibadettir.
                Bu  parçada  savunulan  görüş  aşağıdakilerden
                                                              yargılarından hangileri ile ilişkilendirilebilir?
                hangisidir?
                                                              A) I ve II     B) II ve III   C) I, II ve III
                A) Agnostisizm       B) Deizm   C) Panteizm
                                                                     D) I, III ve IV   E) I, II, III ve IV
                       D) Düalizm   E) Politeizm


                                                       73                            Diğer sayfaya geçiniz.
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80