Page 75 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 2.ADIM
P. 75
TYT • SOS 2. ADIM • 2. DENEME
13. Afşar Timuçin Düşünce Tarihi adlı eserinde “Çağdaş 15. Adam Zeman Bilinç Kullanım Kılavuzu adlı eserin-
düşüncenin alanına girmek uçsuz bucaksız çeşitli- de “Çevremdekilerin farkındayım, dolayısıyla onların
liklerin ortasına dalmaktır. Tarihte en gerilere yürü- farkında olduğumun farkındayım. Farkındalığımın
mek bulanıklıklarla, yakınlara gelmek karmaşayla farkındalığı kendime ilişkin farkındalığın bir türüdür.
yüz yüze getirir bizi. Çağdaş düşünce her kesimin- O halde kendinin farkında olmak farkındalığın ön ko-
de insanı şaşkına çeviren bakış açılarıyla, değişik şuludur.” demiştir.
görüşlerle yüklüdür. Gerçekte bunlar zaman içinde
Bu parçada aşağıdaki felsefi kavramlardan han-
ayıklanacak şeylerdir, ayıklanmak için yeni yaşam
gisine değinilmemiştir?
biçimlerinin ve yeni düşüncelerin yargılarını bekle-
yen şeylerdir. Çağdaşlığın yasası bu: sürecek olanla A) Suje B) Obje C) Bilinç
eriyip gidecek olan hemen aynı ağırlıkta yan yanadır,
D) Öz bilinç E) Bilgelik
hatta bazen eriyip gidecek olan sürecek olanı aşıp
geçmiş gibidir. Çeşitlilikler arasında köklü açıklama-
lara ulaşmak, tüm oluşumlara tümleyici bir bakışla
bakmak oldukça güç.” demiştir.
Bu parçadan hareketle 20. yüzyıl felsefesi için
aşağıdakilerden hangisine ulaşılamaz?
A) Konu alanının geniş olduğuna
B) Alışılmışın dışında bir perspektife sahip olduğuna
C) Gelişmeye ve değişmeye açık olduğuna
D) Kümülatif bir özellik gösterdiğine
E) Toplumsal yaşayışa aşkın olduğuna
16 - 20. soruları Din Kültürü ve Ahlak Bilgi-
si dersini yasal olarak almak zorunda olanlar
ve İmam Hatip Okulları öğrencileri/mezunları
cevaplayacaktır.
16. Küçük bir tebessüm, içten bir selâm,
Dosta hatır soran, bir iki kelâm,
Kısaca diyor ki, insana İslâm ;
İhlâsla yaptığın, her şey ibadet.
Bu şiir;
I. İbadetler, Allah’ın rızası gözetilerek samimi bir
şekilde yapılmalıdır.
14. Bazı filozoflar aşkın bir yaratıcı düşüncesini değil II. Bazı ibadetlerin belli bir şekli ve şartı vardır.
doğa ile özdeş bir yaratıcı görüşünü savunmuşlardır. III. Allah’ın hoşnutluğunu kazanmak için yapılan her
Tanrı evrenin içkin nedenidir, evrenle birdir ve her iş ibadettir.
yerdedir.
IV. Salih ameller aynı zamanda ibadettir.
Bu parçada savunulan görüş aşağıdakilerden
yargılarından hangileri ile ilişkilendirilebilir?
hangisidir?
A) I ve II B) II ve III C) I, II ve III
A) Agnostisizm B) Deizm C) Panteizm
D) I, III ve IV E) I, II, III ve IV
D) Düalizm E) Politeizm
73 Diğer sayfaya geçiniz.