Page 127 - 3 ADIM DENEME SINAVI (TYT) TYT KİTAP 3.ADIM
P. 127

TYT • TEM                                                             3. ADIM • 3. DENEME

                                                                             x
            7.   Bir lokantadaki iki farklı masaya içlerinde 500 ml ket-  9.   Bir kenar uzunluğu 5  cm olan dikdörtgen şeklindeki
                çap bulunan plastik şişelerden birer tane bırakılmış-  bir pencerenin stor perdesinin kapatıldığı farklı iki du-
                tır. Bu şişeler her  sıkıldığında en az 5, en çok 10 ml   rumda pencerenin açık ve kapalı bölümlerinin alanla-
                ketçap dökülmektedir.                         rı Şekil I ve Şekil II’de verilmiştir.


                                                                      A
                                                                                            B
                                                                      3A
                                                                                           B

                Masalardan birindeki şişe 8 kez, diğer masadaki şişe   Şekil 1             Şekil 2
                                                                                   Şekil I                                    Şekil II
                ise 5 kez sıkıldığında şişelerde kalan ketçap miktarları
                eşit oluyor.                                  Buna göre A + B değeri kaçtır?
                                                              A) 200          B)160         C)140        D)120         E)100
                Buna göre şişelerden birinde kalan ketçap mikta-
                rı aşağıdakilerden hangisi olabilir?
                A) 436         B) 440        C) 448         D) 457        E) 464


























            8.   Bir öğrencinin tahtadaki notu defterine geçirirken “<”
                işaretini yanlışlıkla “>” işareti olarak yazmıştır.  10.   n kenarlı bir çokgenin içerisine x doğal sayısının ya-
                                                                                           n
                                                              zılmasıyla elde edilen sembolün değeri  x  ifadesine
                NOT:                                          karşılık gelen ondalık gösterimin tam kısmına eşittir.
                   a < b ise
                   |a – b| = b – a dır, aksi hâlde |a – b| = a – b dir.     Örnek:  9  9 =  20 20= 2

                Soruları  çözerken  defterinden  yararlanan  öğrenci,      Buna göre
                kuralı yanlış öğrendiği için |5 –  7 | + |3 –  7 |  işle-
                minin sonucunu yanlış bulmuştur.              a a  =   a a  = 3
                Buna göre öğrencinin bulduğu sonuç ile doğru       eşitliklerini sağlayan kaç farklı a doğal sayısı var-
                sonucun toplamı kaçtır?                       dır?
                A) 0    B) 2     C) 6    D) 8     E) 16       A) 256   B) 243   C) 175   D) 81   E) 13



                                                       125                           Diğer sayfaya geçiniz.
   122   123   124   125   126   127   128   129   130   131   132