Page 146 - 3 ADIM DENEME SINAVI YDT KİTAP 2.ADIM
P. 146

YDT • İngilizce                                                       2. ADIM • 5. DENEME


           69.  Cuneiform writing was first developed by the
                                                            70. - 75. sorularda, verilen Türkçe cümleye anlamca
               Sumerian scribes in the ancient city-state of
                                                            en yakın İngilizce cümleyi bulunuz.
               Uruk, in present-day Iraq, around 3200 BC, with
               the intention of recording transactions.    70.  Dijital bilgi ve teknolojinin pasif tüketicileri
                                                               olmak  yerine  çocukların  ve  gençlerin,  ilgili  ve
               A)  Sümerli katiplerin işlemleri kayıt altına almaları   bilgili vatandaşlara dönüşmek için nasıl eleştirel
                  amacıyla  kullandıkları  çivi  yazısı,  M.Ö  3200’lü   düşünürler ve aktif içerik üreticileri olacaklarını
                  yıllarda  bugünkü  Irak’ın  antik  şehir  devleti   öğrenmeleri gerekir.
                  Uruk’ta ortaya çıkmıştır.
               B)  M.Ö  3200  yılında  bugünkü  Irak’ın  antik  şehir   A)  Children and young people need to learn how
                  devleti  Uruk’ta  Sümerli  katipler,  çivi  yazısını   to become critical thinkers and active content
                  kullanarak ilk defa işlemleri kayıt altına aldılar.  creators to develop into engaged and informed
                                                                  citizens in order not to be passive consumers of
               C)  Çivi  yazısı,  ilk  olarak  M.Ö.  3200’lü  yıllarda
                                                                  digital information and technology.
                  bugünkü  Irak’ın  antik  şehir  devleti  Uruk’ta
                  Sümerli   katipler   tarafından   işlemlerin   B)  Rather than being passive consumers of digital
                  kaydedilmesi amacıyla geliştirilmiştir.         information and technology, how to become
                                                                  critical thinkers and active creators of content
               D)  İlk olarak M.Ö 3200’lü yıllarda, bugünkü Irak’ın
                                                                  should be taught to children and young people
                  antik  şehir  devleti  Uruk’ta  Sümerli  katipler
                                                                  to develop into engaged and informed citizens.
                  tarafından  işlemlerin  kaydedilmesi  için  çivi
                  yazısı kullanılmıştır.                       C)  Children  and  adolescents  must  learn  how  to
                                                                  become critical thinkers and active content
               E)  M.Ö 3200’lü yıllarda bugünkü Irak’ın antik şehir
                                                                  creators so that they do not become passive
                  devleti Uruk’ta ilk defa Sümerli katipler, işlemleri
                                                                  consumers of digital information and technology
                  kaydetmek için çivi yazısını geliştirdiler.
                                                                  as they mature into involved and well-informed
                                                                  citizens.
                                                               D)  Instead of being passive consumers of digital
                                                                  information and technology, children and young
                                                                  people need to learn how to become critical
                                                                  thinkers and active creators of content to
                                                                  develop into engaged and informed citizens.
                                                               E)  Children and young people should be taught how
                                                                  to become critical thinkers and active creators of
                                                                  content so that they can mature into engaged
                                                                  and informed citizens rather than becoming
                                                                  passive consumers of digital information and
                                                                  technology.




















           12. SINIF                                   144                            Diğer sayfaya geçiniz.
   141   142   143   144   145   146   147   148   149   150   151