Page 146 - 3 ADIM DENEME SINAVI YDT KİTAP 2.ADIM
P. 146
YDT • İngilizce 2. ADIM • 5. DENEME
69. Cuneiform writing was first developed by the
70. - 75. sorularda, verilen Türkçe cümleye anlamca
Sumerian scribes in the ancient city-state of
en yakın İngilizce cümleyi bulunuz.
Uruk, in present-day Iraq, around 3200 BC, with
the intention of recording transactions. 70. Dijital bilgi ve teknolojinin pasif tüketicileri
olmak yerine çocukların ve gençlerin, ilgili ve
A) Sümerli katiplerin işlemleri kayıt altına almaları bilgili vatandaşlara dönüşmek için nasıl eleştirel
amacıyla kullandıkları çivi yazısı, M.Ö 3200’lü düşünürler ve aktif içerik üreticileri olacaklarını
yıllarda bugünkü Irak’ın antik şehir devleti öğrenmeleri gerekir.
Uruk’ta ortaya çıkmıştır.
B) M.Ö 3200 yılında bugünkü Irak’ın antik şehir A) Children and young people need to learn how
devleti Uruk’ta Sümerli katipler, çivi yazısını to become critical thinkers and active content
kullanarak ilk defa işlemleri kayıt altına aldılar. creators to develop into engaged and informed
citizens in order not to be passive consumers of
C) Çivi yazısı, ilk olarak M.Ö. 3200’lü yıllarda
digital information and technology.
bugünkü Irak’ın antik şehir devleti Uruk’ta
Sümerli katipler tarafından işlemlerin B) Rather than being passive consumers of digital
kaydedilmesi amacıyla geliştirilmiştir. information and technology, how to become
critical thinkers and active creators of content
D) İlk olarak M.Ö 3200’lü yıllarda, bugünkü Irak’ın
should be taught to children and young people
antik şehir devleti Uruk’ta Sümerli katipler
to develop into engaged and informed citizens.
tarafından işlemlerin kaydedilmesi için çivi
yazısı kullanılmıştır. C) Children and adolescents must learn how to
become critical thinkers and active content
E) M.Ö 3200’lü yıllarda bugünkü Irak’ın antik şehir
creators so that they do not become passive
devleti Uruk’ta ilk defa Sümerli katipler, işlemleri
consumers of digital information and technology
kaydetmek için çivi yazısını geliştirdiler.
as they mature into involved and well-informed
citizens.
D) Instead of being passive consumers of digital
information and technology, children and young
people need to learn how to become critical
thinkers and active creators of content to
develop into engaged and informed citizens.
E) Children and young people should be taught how
to become critical thinkers and active creators of
content so that they can mature into engaged
and informed citizens rather than becoming
passive consumers of digital information and
technology.
12. SINIF 144 Diğer sayfaya geçiniz.