Page 31 - 3 Adım TYT Coğrafya
P. 31
COĞRAFYA
TYT 1.
ADIM
Harita Bilimi
1. Hasan öğretmen öğrencilerine Türkiye’nin göllerini gösteren 5. Ders kitabında yer alan bir etkinliği yapmak için atlasına ba-
bir harita çizdirmek istiyor. kan bir öğrenci birinci haritanın lejantında maki, orman ve
step; ikinci haritanın lejantında ise yerleşim merkezleri, yol
Öğrencilerin gölleri çizerken aşağıdaki yöntemlerden
ve köprüleri belirten işaretlerin bulunduğunu görmüştür.
hangisini kullanması daha uygun olur?
Buna göre, iki haritanın hangi özellikleri kesinlikle birbi-
Harita Çeşiti Haritalarda Bilgi Aktarma Yöntemi
rinden farklıdır?
A) Genel harita Çizgisel
A) Ölçekleri
B) Orta ölçekli harita Noktasal
B) Koordinatları
C) Tematik harita Noktasal
C) Boyutları
D) Genel harita Alansal
D) Konuları
E) Orta ölçekli harita Alansal
E) Yönleri
2. Erzurum’a ait farklı ölçeklerle çizilmiş iki topoğrafya harita-
sında,
6.
I. Gerçek uzunluk
II. Harita alanı
III. Coğrafi koordinatları
IV. Ayrıntıyı gösterme gücü
verilenlerden hangileri farklıdır?
A) I ve II B) I ve III C) II ve III
Yukarıdaki haritada eş yükselti eğrileri arasındaki mesa-
D) II ve IV E) III ve IV fenin her yerde aynı olmamasının nedeni aşağıdakiler-
den hangisidir?
3. I. Fiziki harita A) Haritanın deniz kıyısını göstermesi
II. Siyasi harita B) Tepelerin uzanış yönü
III. Jeomorfoloji haritası C) Eğimin yer yer farklı olması
Yukarıda konularına göre verilen harita türlerinden han- D) Yükseltinin az olması
gileri tematik haritalardandır? E) Harita ölçeğinin büyük olması
A) Yalnız I B) Yalnız III C) I ve II
D) I ve III E) II ve III
7.
4.
Yukarıdaki çizgi ölçeğin kesir ölçek karşılığı aşağıdaki-
lerden hangisidir?
A) 1/200.000 B) 1/400.000 Yukarıdaki izohips haritasında K-L arasında yükselti far-
kı 100 m ise M-N noktaları arasındaki yükselti farkı kaç
C) 1/600.000 D) 1/800.000
m’dir?
E) 1/1.000.000
A) 500 B) 400 C) 300 D) 200 E) 100
29