Page 362 - 3 Adım Deneme Sınavları TYT
P. 362
TYT • TEM 2. ADIM • 4. DENEME
5. Öğretmen öğrencilerine bir bölme işleminin sağla- 7. Kendisine ve iki arkadaşına bileklik yapmak isteyen
masını “A sayısı eşittir 271 çarpı 179 artı B sayısı” Beliz, eşit uzunlukta üç ipliğe aynı renkte olanları öz-
olarak okuyor ve “sağlamasını okuduğum bu bölme deş olan mavi ve yeşil renklerde boncuklardan dizi-
işlemini defterlerinize yazınız” diyor. Öğrencilerden yor. Boncukların çap uzunluklarının birim cinsinden
biri çarpılan sayılardan hangilerinin bölen ve bölüm tam sayı olduğu biliniyor. Beliz,
olduğunu sorduğunda öğretmen bölme işleminde
fark etmediğini söylüyor. • birinci ipe 5 mavi 3 yeşil boncuk dizdiğinde ipin
x birimi,
Buna göre B sayısının alabileceği kaç farklı değer • ikinci ipe 2 mavi 5 yeşil boncuk dizdiğinde ipin
vardır? y birimi,
A) 270 B) 269 C) 179 D) 178 E) 92 • üçüncü ipe 7 mavi 4 yeşil boncuk dizdiğinde ipin
z birimi boş kalıyor.
Beliz bileziklerde kalan boşlukları ölçtüğünde z < y < x
eşitsizliğine ulaşıyor.
Yeşil boncuğun çap uzunluğunun birim cinsin-
den alabileceği 13 farklı tam sayı değeri olduğu-
na göre mavi boncuğun çap uzunluğu kaç birim-
dir?
A) 7 B) 6 C) 5 D) 4 E) 3
−
2x 1
8. x ∈ ℝ olmak üzere < 3 eşitsizliği veriliyor.
3
2
Buna göre x + |−6x| + 12 ifadesinin alabileceği
en büyük tam sayı değeri en küçük tam sayı de-
ğerinden kaç fazladır?
A) 52 B) 53 C) 54 D) 55 E) 56
a c
6. + = k ve k ∈ ℤ olduğuna göre
b d
• a + c = k · ( b + d)
• a · d + b · c = k · b · d
• a · d = b · d
c
a
4
• b = 2d ise a + 2c = t · d, t ∈ ℤ 9. a, b, c gerçek sayıları için 3 = b = 2 = 549 eşitliği
sağlanıyor.
• b = 3d ise a + 3c = t · b, t ∈ ℤ
Buna göre a – b + c ifadesinin alabileceği tam
ifadelerinden kaç tanesi kesinlikle doğrudur?
sayı değerlerinin toplamı kaçtır?
A) 1 B) 2 C) 3 D) 4 E) 5
A) 21 B) 39 C) 44 D) 51 E) 60
360 Diğer sayfaya geçiniz.