Page 535 - 3 Adım Deneme Sınavları TYT
P. 535

TYT • TEM                                                             3. ADIM • 3. DENEME

                                                                             x
            7.   Bir lokantadaki iki farklı masaya içlerinde 500 mL ket-  9.   Bir kenar uzunluğu 5  cm olan dikdörtgen şeklindeki
                çap bulunan plastik şişelerden birer tane bırakılmış-  bir pencerenin stor perdesinin kapatıldığı farklı iki du-
                tır. Bu şişeler her  sıkıldığında en az 5, en çok 10 mL   rumda pencerenin açık ve kapalı bölümlerinin alanla-
                ketçap dökülmektedir.                         rı Şekil I ve Şekil II’de verilmiştir.
                                                                       5 x                   5 x

                                                              8 x    A cm 2         2 4x
                                                                                           B cm 2
                                                                     3A cm 2                   2
                                                                                           B cm

                Masalardan birindeki şişe 8 kez, diğer masadaki şişe
                ise 5 kez sıkıldığında şişelerde kalan ketçap miktarları   Şekil I         Şekil II
                                                              Buna göre A + B değeri kaçtır?
                eşit oluyor.
                                                              A) 200          B)160         C)140        D)120         E)100
                Buna göre şişelerden birinde kalan ketçap mik-
                tarı  mililitre  cinsinden  aşağıdakilerden  hangisi
                olabilir?

                A) 436         B) 440        C) 448         D) 457        E) 464























            8.   Bir öğrencinin tahtadaki notu defterine geçirirken “<”
                işaretini yanlışlıkla “>” işareti olarak yazmıştır.  10.   n kenarlı bir çokgenin içerisine x doğal sayısının ya-
                                                                                           n
                                                              zılmasıyla elde edilen sembolün değeri  x  ifadesine
                NOT:
                                                              karşılık gelen ondalık gösterimin tam kısmına eşittir.
                   a < b ise
                   |a – b| = b – a’dır , aksi hâlde |a – b| = a – b’dir.     Örnek:  9  9 =  20 20= 2

                Soruları  çözerken  defterinden  yararlanan  öğrenci,      Buna göre
                kuralı yanlış öğrendiği için |5 –  7 | + |3 –  7 |  işle-
                minin sonucunu yanlış bulmuştur.              a a  =   a a  = 3
                Buna göre öğrencinin bulduğu sonuç ile doğru       eşitliklerini sağlayan kaç farklı a doğal sayısı var-
                sonucun toplamı kaçtır?                       dır?
                A) 0    B) 2     C) 6    D) 8     E) 16       A) 256   B) 243   C) 175   D) 81   E) 13




                                                       533                           Diğer sayfaya geçiniz.
   530   531   532   533   534   535   536   537   538   539   540