Page 11 - Felsefe - 10 | Beceri Temelli
P. 11
3
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
FELSEFE 10
1. ÜNİTE: Felsefeyi Tanıma Kazanım: 10.1.1. Felsefenin anlamını açıklar.
Alan Becerileri: Sorgulama, Eleştirel Düşünme Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi ÖĞRETMEN
Etkinlik İsmi DÜŞÜNMEK VE FELSEFE 25 dk.
Etkinliğin Amacı Düşünmenin önemi ve gerekliliğini tartışabilme. Grup
Gerekli Materyaller: “Düşünen Adam” heykeli görseli, tahta, kalem
Açıklama: Etkinliğin felsefe öğretmeni eşliğinde eleştirel düşünmeyi geliştiren ders işleme teknikleri kullanıla-
rak sınıf içinde yapılması önerilir. Tartışmalarda öğretmenin kolaylaştırıcı ve yönlendirici rolü önemlidir.
Görseldeki “Düşünen Adam” heykeli, Fransız heykeltraş Auguste Rodin (ôgıst rōdîn) tarafından 1904 yılında
yapılan tunç heykeldir. Bu heykelde bir adam, bir kayanın üzerinde oturmuş ve sağ elini çenesinin altına
alarak derin düşüncelere dalmış şekilde tasvir edilir.
1. Yönerge
Görselde verilen “Düşünen Adam” heykelinin ifade ettiklerinden yola çıkılarak öğrencilerin aşağıdaki soru-
lar üzerine düşünmeleri, fikirlerini yazmaları ve gerekli yönlendirmelerle tartışmaları sağlanır. Bu bölüm-
deki sorular daha çok anlama soruları niteliği taşıdığı için tartışmaların kısa tutulması önerilir.
Eser neyi simgeliyor olabilir?
İnsanın özü, başka bir deyişle insanı insan yapan nedir?
Düşünüyor olmak başka canlılardan farklı olarak insana nasıl bir var olma olanağı sunar?
2. Yönerge
Aşağıdaki soruda öğrencinin düşünme biçimleri üzerine düşünmesi de beklendiğinden sorunun bu çerçevede
ele alınarak tartışılması sağlanır.
Nitelikli düşünme ve felsefe arasında nasıl bir bağ kurulabilir?
3. Yönerge
Aşağıdaki soruda düşünmenin önemi ve gerekliliğinin verilen söz çerçevesinde temellendirilmesi amaçlandı-
ğından sorunun bu açıdan düşünülmesi sağlanır. Değerlendirme yaparken öğrencilerin var olan bilgilerini
seferber etmeleri gerektiği hatırlatılır.
“Bir şey nasıl yapılmışsa öyle düşünülmüştür.’’ sözünü, düşünmenin önemi ve gerekliliği açısından
değerlendiriniz.
9