Page 105 - Fizik - 10 | Beceri Temelli
P. 105
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü FİZİK 10 63
3. ÜNİTE > Dalgalar Kazanım: 10.4.4.1. Düzlem aynada görüntü oluşumunu açıklar.
c) Deney veya simülasyonlarla görüş alanına etki eden değişkenler ile ilgili çıkarım yapılması sağlanır.
Çıkarım yapılırken saydam ve saydam olmayan engeller de dikkate alınır. Matematiksel hesaplamalara
girilmez.
Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı Becerisi Alan Becerileri: Deney Düzeneği Kurma ve Yapma Becerisi,
Çıkarım Yapma Becerisi ÖĞRETMEN
Etkinlik İsmi HER ŞEYİ GÖREMEM! 30 dk.
Amacı Düzlem aynada görüş alanına etki eden değişkenleri belirleyebilme. Grup
Öğretmene Not: Öğrencilere ders sürecinden en az bir hafta önce düzlem aynada görüş alanına etki eden değişkenler ile ilgili araştır-
ma yapmalarını söyleyiniz ve öğrencileri üç gruba ayırınız. Gruplara araştırma sonuçlarını beşer dakikalık deneyler yaparak sunacak-
larını belirterek deney için gerekli malzemelerini belirleyip getirmelerini söyleyiniz. Gruplardan etkinliğin yapılacağı ders öncesi deney
düzeneklerini hazırlamalarını isteyiniz. Etkinlik öncesi aşağıdaki deney formunu yeteri kadar çoğaltınız.
DENEY FORMU
Grubun adı:
Grup üyeleri:
Deneyin amacı:
Deneyde kullanılan malzemeler:
Deneyin yapılışı:
Deney sonuçları:
1. Yönerge Grupların hazırladıkları deney düzeneklerini kontrol ediniz.
2. Yönerge Gruplara deney formundan birer adet dağıtınız. Deney sürecinde bu formu doldurmalarını ve so-
nunda teslim etmelerini söyleyiniz.
3. Yönerge Etkinliğin devamında öğrencilere grupların birbirlerinin çalışmalarını değerlendireceklerini belirte-
rek gruplardan biri deney yaparken diğer grupların gözlem yapmasını sağlayınız.
4. Yönerge Öğrencilere deneylerin güçlü ve zayıf yanları hakkında tartışmaları için 5 dk. süre veriniz.
103