Page 105 - Fizik - 10 | Beceri Temelli
P. 105

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                             FİZİK 10       63

             3. ÜNİTE > Dalgalar  Kazanım: 10.4.4.1. Düzlem aynada görüntü oluşumunu açıklar.
                                              c) Deney veya simülasyonlarla görüş alanına etki eden değişkenler ile ilgili çıkarım yapılması sağlanır.
                                                  Çıkarım yapılırken saydam ve saydam olmayan engeller de dikkate alınır. Matematiksel hesaplamalara
                                                  girilmez.
             Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı Becerisi  Alan Becerileri: Deney Düzeneği Kurma ve Yapma Becerisi,
                                                                       Çıkarım Yapma Becerisi  ÖĞRETMEN
             Etkinlik İsmi                      HER ŞEYİ GÖREMEM!                               30 dk.
             Amacı      Düzlem aynada görüş alanına etki eden değişkenleri belirleyebilme.      Grup
            Öğretmene Not: Öğrencilere ders sürecinden en az bir hafta önce düzlem aynada görüş alanına etki eden değişkenler ile ilgili araştır-
            ma yapmalarını söyleyiniz ve öğrencileri üç gruba ayırınız. Gruplara araştırma sonuçlarını beşer dakikalık deneyler yaparak sunacak-
            larını belirterek deney için gerekli malzemelerini belirleyip getirmelerini söyleyiniz. Gruplardan etkinliğin yapılacağı ders öncesi deney
            düzeneklerini hazırlamalarını isteyiniz. Etkinlik öncesi aşağıdaki deney formunu yeteri kadar çoğaltınız.

                                                   DENEY FORMU
             Grubun adı:
             Grup üyeleri:




             Deneyin amacı:





             Deneyde kullanılan malzemeler:




             Deneyin yapılışı:










             Deney sonuçları:












             1. Yönerge  Grupların hazırladıkları deney düzeneklerini kontrol ediniz.


             2. Yönerge  Gruplara deney formundan birer adet dağıtınız. Deney sürecinde bu formu doldurmalarını ve so-
                     nunda teslim etmelerini söyleyiniz.

             3. Yönerge  Etkinliğin devamında öğrencilere grupların birbirlerinin çalışmalarını değerlendireceklerini belirte-
                     rek gruplardan biri deney yaparken diğer grupların gözlem yapmasını sağlayınız.

             4. Yönerge  Öğrencilere deneylerin güçlü ve zayıf yanları hakkında tartışmaları için 5 dk. süre veriniz.




                                                                                                   103
   100   101   102   103   104   105   106   107   108   109   110