Page 659 - Türk Dili ve Edebiyatı - 10 | Beceri Temelli
P. 659

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                         TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI 10          322

             8. ÜNİTE > Haber Metni    Kazanım A.4.9: Metinde ortaya konulan bilgi ve yorumları ayırt eder.
             Alan Becerileri: Okuma Becerisi  Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi
             Etkinlik İsmi                         Bilgiden Yoruma                               25 dk.

             Amacı     Metindeki bilgi ve yorum cümlelerinde yer alan kanıt ve gerekçeleri fark edebilmek.  Bireysel

             Yönerge  Aşağıdaki metni okuyunuz. Metinden hareketle soruları cevaplayınız.
                     (Metin, aslına sadık kalınarak alınmıştır.)


             Öğrencilerin Dil Becerilerini Geliştirecek Eğlenceli Bir Kitap: “Topaç”
             Millî Eğitim Bakanlığı, ilkokul 3 ve 4. sınıf öğrencilerinin Türkçe dinleme, okuma, konuşma ve
             yazma becerilerini geliştirmek için eğlenceli bir kitap hazırladı.






















             Millî Eğitim Bakanlığı, ilkokul 3 ve 4. sınıf öğrencilerinin Türkçe dil becerilerini geliştirmek amacıyla
             eğlenceli bir e-Kitap hazırladı. Yediden yetmişe herkesin sevdiği oyuncak “TOPAÇ”ın adını taşıyan ki-
             tap, öğrencilerin Türkçe öğrenirken “dinleme, okuma, konuşma ve yazma”dan oluşan dört temel dil be-
             cerisinde daha başarılı olmalarını sağlamak için alanında uzman akademisyenler tarafından hazırlandı. 
             “Topaç”ın içeriğinde hikâye edici, bilgilendirici ve şiir gibi farklı türlerde 10 metin bulunuyor. Me-
             tin sonunda yer alan sorular, çocukları alışılmış olay sırasına göre sorulan sorulardan farklı olarak 5
             basamaklı düşünmeye teşvik ediyor. Bu yolla öğrencilerin “okuduğunu basit olarak anlama, yeniden
             organize etme, çıkarımlar ve değerlendirme yapma, memnuniyetini anlatma” gibi üst düzey becerile-
             rini geliştirmek hedefleniyor. Bu kapsamda tüm sorular öğrencilerin sıkılmadan cevaplayacağı şekilde
             oluşturuldu.

             Kitapta yabancı dil öğretiminde sıklıkla kullanılan görev temelli yaklaşım, ana dil öğretimine de uygu-
             landı. 
             “TOPAÇ”ta, öğrencilerin Türkçeyi kurallarına ve anlam derinliğine uygun şekilde kullanması için “Ya-
             zarlığa Giriş” adı altında bir bölüm de bulunuyor. 
             Öğrencilerin metinleri okuduktan sonra “afiş, pankart çalışması, drama” gibi etkinliklerle kendi düşün-
             celerini çok daha rahat ifade etmelerine olanak tanınıyor. Hikâyeyi kendi gözünden yeniden düzenle-
             mek ve haber metni yazmak gibi farklı metinler tasarlamak da eğlenceli etkinlikler arasında yer alıyor.  
             Millî Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, çalışmaya ilişkin yaptığı değerlendirmede, “Çocuklarımızın ana dil-
             lerindeki yeterliklerini daha küçük yaşlardan itibaren en üst düzeylere taşımayı hem öğrencilerimiz
             hem Türkçemiz için çok önemli buluyoruz.” dedi. Çalışmanın, ilkokul 3 ve 4’üncü sınıf öğrencilerinin
             eğlenerek öğrenebilmeleri için titizlikle hazırlandığına dikkat çeken Bakan Selçuk, “Çocuklarımızın
             ‘Topaç’ı keyifle okuyup etkinlikleri yapacaklarını umuyorum.” ifadesini kullandı. İlkokul, ortaokul ve
             lise seviyelerindeki öğrencilere yönelik alternatif kaynak desteklerini sürdüreceklerini belirten Bakan
             Selçuk, çalışmaya emek veren tüm editörlere ve yazım komisyonuna teşekkürlerini iletti.  
                                                                                               Basından



                                                                                                   657
   654   655   656   657   658   659   660   661   662   663   664