Page 7 - Coğrafya 11 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 7

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                      COĞRAFYA 11             2

             1. ÜNİTE > Doğal Sistemler    Kazanım 11.1.1: Biyoçeşitliliğin oluşumu ve azalmasında etkili olan faktörleri açıklar.
                                 Öğrencilerin biyoçeşitliliğin korunması için yapılan çalışmalar hakkında bilgi toplamaları, bireysel ya da grup
                                 olarak biyoçeşitliliğin korunması konusunda halkı bilinçlendirmek amacıyla kamu spotu hazırlamaları sağlanır.
             Genel Beceriler: Bilgi Okuryazarlığı, Eleştirel Düşünme, Yaratıcı Düşünme Becerisi  Alan Becerileri: Coğrafi Sorgulama, Kanıt Kullanma Becerisi
             Etkinlik İsmi            TROPİKAL YAĞMUR ORMANLARINI KURTAR                        40 dk.

             Amacı      Biyoçeşitliliğin artışına ve azalışına etki eden faktörleri açıklayabilme.  Grup
              Yönerge  Sınıf içinde üç grup oluşturulur. Gruplar, aşağıdaki tabloyu inceleyerek Amazon Havzası ile ilgili bir
                     çalışma yapar.
                     Gruplarda görev dağılımı:
                     1. Grup, anket soruları hazırlar ve röportaj yapar.
                     2. Grup, afiş hazırlar ve slogan oluşturur.
                     3. Grup, rol yaparak Brezilya yağmur ormanlarındaki alansal daralmanın etkilerine vurgu yapan kamu
                     spotu videosu hazırlar.
                     Öğrenciler, yapmış oldukları çalışmaları genel ağ ortamında (internet) ve okul panolarında sergiler.
                     Etkinlik sonunda sınıftaki öğrenciler grup değerlendirme formunu doldurur ve grup çalışmalarını de-
                     ğerlendirir.


                 Tablo 1: 2002-2020 Yılları Arasında Amazon Nehri Havzası’ndaki Tropikal Yağmur Ormanları Sahasında Meydana Gelen Değişim
                                                              2002                    2020
                     Amazon Nehri Havzası'nın          Yüz Ölçümü               Yüz Ölçümü
                                                          (km )         %          (km )         %
                                                                                      2
                                                              2
                                 Ormanlık Alan         4.828.220,10    70,3     4.430.505,00    64,5

                 Yağmur
                Ormanları   Ormansızlaştırılmış Alan    631.261,10      9,2     1.0289.76,20     15
               Dâhilindeki
                                 Orman Örtüsü
                                Bulunmayan Alan         866.180,90     12,6      866.180,90     12,6

               Yağmur Ormanları Haricindeki Alanlar     543.337,90      7,9      543.337,90     7,9



                              Toplam                   6.869.000,00    100      6.869.000,00    100



               1. Grup   Anket sorularınızı aşağıdaki anahtar cümleleri dikkate alarak oluşturunuz. Yapmış ol-
                         duğunuz anketleri fotoğraf veya video ile kayıt altına alınız.
              • Dünya’nın karbondioksit yutağı olan tropikal yağmur ormanları yok oluyor.

              • Tropikal yağmur ormanlarında biyoçeşitlilik azalıyor.
              • Sürdürülebilir biyoçeşitlilikte insan etkilidir.
              • Biyoçeşitliliği korumaya yönelik uygulanacak yaptırımlar



               2. Grup   Afişinizi aşağıdaki soruları dikkate alarak hazırlayınız.

              1. Tropikal yağmur ormanlarında gerçekleşen tahribatın nedenleri nelerdir?
              2. Tropikal yağmur ormanlarında oluşan alansal kayıpların biyoçeşitlilik üzerindeki etkileri nelerdir?
              3. Tropikal yağmur ormanlarını ve biyoçeşitliliği kurtarmak için hangi önlemler alınmalıdır?



                                                                                                     5
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12