Page 21 - FİZİK 11 - BECERİ TEMELLİ ETKİNLİK KİTABI
P. 21
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü FİZİK 11 10
1. ÜNİTE > Kuvvet ve Hareket Kazanım 11.1.2.1. Sabit hızlı iki cismin hareketini birbirine göre yorumlar.
Genel Beceriler: Eleştirel Düşünme Becerisi Alan Becerileri: Verileri Toplama, İşleme, Yorumlama ve Sonuç Çıkarma Becerisi,
Sayı-Uzay İlişkileri Kurma Becerisi
Etkinlik İsmi BENİM HIZIM NE? 10 dk.
Amacı Hareketli cisimlerin birbirine göre hızını tayin edebilme. Grup
1. Yönerge Etkinlik sürecinde görev alacak gönüllü üç öğrenciyi seçerek bu öğrencileri I, II ve III şeklinde nu-
maralandırınız.
2. Yönerge I ve II. öğrenciyi A düzeyinde aynı hizada aralarında 1 adım mesafe varken III. öğrenciyi ise I ve II.
öğrenciden 6 adım karşıdan B düzeyinden harekete başlayacak biçimde ve A ile B arasını 1er adım
mesafe ile çizgi ile ölçeklendirip konumlandırınız.
I. Öğrenci
V V 1 Adım
III. Öğrenci
II. Öğrenci
V
V = 1 Adım/saniye alınacaktır.
B düzeyi A düzeyi
6 Adım
3. Yönerge Tüm öğrencilerin hareket başlayınca saniyede bir adım atacak şekilde sabit hızla hareket
etmelerini sağlayınız. (V= 1 adım/saniye alınacaktır.)
4. Yönerge I, II ve III numaralı öğrencilerin aynı anda harekete başlamalarını sağlayınız. Diğer
öğrencilerden numaralandırılmış arkadaşlarını izlemelerini ve konumlarına yönelik olarak
notlar alarak aşağıda verilen tabloları doldurmalarını isteyiniz.Tablolardaki verileri kullanarak
I. öğrenci ile II. öğrencinin konum-zaman grafiklerini ve sonrasında I. öğrencinin II. öğrenciye
göre konum-zaman grafiklerini çizmelerini isteyiniz.
I. Öğrencinin Konum-Zaman Konum X(Adım)
Değerleri
Zaman (t) Konum (x)
0 Zaman t(s)
I. Öğrencinin Konum-Zaman Grafiği
II. Öğrencinin Konum X(Adım)
Konum-Zaman Değerleri
Zaman (t) Konum (x)
0 Zaman t(s)
II. Öğrencinin Konum-Zaman Grafiği
19