Page 8 - KİMYA-11
P. 8
1 KİMYA 11 Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
1. Dört bilim insanının da konuşmasını göz önüne alarak Bohr atom modelinin eksik yanlarının neler
olabileceğini tartışınız. Sonuçlarını raporlaştırınız.
2. Bohr’un yörünge kavramı ile Schrödinger’in orbital kavramı arasındaki farklılıklar neler olabilir?
2. Yönerge
Ahmet öğretmen öğrencilerine kuantum sayıları ile orbitaller arasındaki ilişkiyi ve bu orbitallerde
elektronların bulunma ihtimallerini öğretmek istiyor. Bunun için 3 kutu hazırlıyor.
• Birinci kutunun üzerine baş kuantum sayısı (n) yazıp içerisine 1’den 7’ye kadar numaralandırılmış
toplar koyuyor.
• İkinci kutunun üzerine açısal (yan) kuantum sayısı (ℓ) yazıp içerisine 0’dan 3’e kadar numaralandı-
rılmış toplar koyuyor.
• Üçüncü kutuya ise manyetik kuantum sayısı (m ℓ ) yazıp -3 ile +3 arasında numaralandırılmış toplar
koyuyor.
Üç öğrenciden sırasıyla her kutudan bir top çekmesini istiyor. Her öğrenci topu çektikten sonra yine
kutuya bırakıyor. Öğrencilerin çektiği toplar sırasıyla:
ÖĞRENCİLER 1.KUTU 2.KUTU 3.KUTU
Elif 2 2 0
Vehbi 3 0 -1
Zeynep 3 1 0
1. Hangi öğrenci/öğrencilerin çekmiş olduğu kuantum sayılarına karşılık gelen bir elektron olabilir?
Açıklayınız.
2. Hangi kutulardan çekilmiş olan iki top yer değiştirirse tüm öğrencilerin çekmiş olduğu kuantum
sayılarına karşılık gelen elektronlar olabilir? Tartışınız.
3. Yukarıdaki tabloya göre Ahmet Öğretmen, Zeynep’e sadece 1. kutu ve 3. kutudan top çektirmiş
olsaydı bu kuantum sayılarına sahip en fazla kaç elektron bulunabilirdi?
Karekod
8 Alanı
Hazırlayan: Havva Nur ALTAŞ