Page 45 - Coğrafya Beceri Temelli | 12.Sınıf
P. 45

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                      COĞRAFYA 12           21

             2. ÜNİTE > Beşerî Sistemler  Kazanım: 12.2.11: Türkiye’deki ticaret merkezlerinin ticarete konu olan ürünlere ve akış yönlerine etkilerini açıklar.
             Alan Becerileri: Tablo, Grafik, Diyagram Hazırlama ve Yorumlama Becerisi
             Etkinlik İsmi                      ELEKTRONİK TİCARET                              20 dk.
             Amacı      Türkiye’de e-ticaret merkezlerinin gelişimini etkileyen faktörleri açıklayabilme.  Bireysel



              Yönerge  Aşağıdaki metinden ve tablodan yararlanarak soruları cevaplayınız.


             E-ticaret, yaygınlaşan internet kullanımıyla ortaya çıkan ve elektronik ortamda ticaret yapılmasını ifade
             eden bir kavramdır. Küresel çapta etkisi olan e-ticaret, büyük şirketlerin bile yeni ekonomik sistemde
             rekabet edebilmek için önemsediği ticari bir faaliyet olmuştur. E-ticaretin hızla büyüdüğü son dönemde,
             bu faaliyete katılanların genellikle gençlerden ve kadınlardan oluştuğu görülmektedir.



                                                           E-Ticaret Yoluyla Gerçekleşen Alışverişlerde Alıcıla-
             İllere Göre E-Ticaret Faaliyeti Yürüten İşletme Sayısı
                                                                      rın İllere Göre Dağılımı
                              Antalya-2.473                                 Bursa-%4

                              Konya-1.348                                   Kocaeli-%2

                              İzmir-4.725                                    İzmir-%6

                              Bursa-2.731                                  İstanbul-%36

                             İstanbul-31.647                                Antalya-%3

                              Ankara-6.328                                  Ankara-%9



             1.  Elektronik ticaret ülkemizde son yıllarda oldukça gelişmiştir. Bu durumun ortaya çıkmasında etkili
                olan faktörlerini açıklayınız.



































                                                                                                    43
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50