Page 45 - Coğrafya Beceri Temelli | 12.Sınıf
P. 45
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü COĞRAFYA 12 21
2. ÜNİTE > Beşerî Sistemler Kazanım: 12.2.11: Türkiye’deki ticaret merkezlerinin ticarete konu olan ürünlere ve akış yönlerine etkilerini açıklar.
Alan Becerileri: Tablo, Grafik, Diyagram Hazırlama ve Yorumlama Becerisi
Etkinlik İsmi ELEKTRONİK TİCARET 20 dk.
Amacı Türkiye’de e-ticaret merkezlerinin gelişimini etkileyen faktörleri açıklayabilme. Bireysel
Yönerge Aşağıdaki metinden ve tablodan yararlanarak soruları cevaplayınız.
E-ticaret, yaygınlaşan internet kullanımıyla ortaya çıkan ve elektronik ortamda ticaret yapılmasını ifade
eden bir kavramdır. Küresel çapta etkisi olan e-ticaret, büyük şirketlerin bile yeni ekonomik sistemde
rekabet edebilmek için önemsediği ticari bir faaliyet olmuştur. E-ticaretin hızla büyüdüğü son dönemde,
bu faaliyete katılanların genellikle gençlerden ve kadınlardan oluştuğu görülmektedir.
E-Ticaret Yoluyla Gerçekleşen Alışverişlerde Alıcıla-
İllere Göre E-Ticaret Faaliyeti Yürüten İşletme Sayısı
rın İllere Göre Dağılımı
Antalya-2.473 Bursa-%4
Konya-1.348 Kocaeli-%2
İzmir-4.725 İzmir-%6
Bursa-2.731 İstanbul-%36
İstanbul-31.647 Antalya-%3
Ankara-6.328 Ankara-%9
1. Elektronik ticaret ülkemizde son yıllarda oldukça gelişmiştir. Bu durumun ortaya çıkmasında etkili
olan faktörlerini açıklayınız.
43