Page 79 - Coğrafya Beceri Temelli | 12.Sınıf
P. 79
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü COĞRAFYA 12 38
3. ÜNİTE > Küresel Ortam: Bölgeler ve Ülkeler Kazanım 12.3.6: Teknolojik gelişmelerin bölgeler ve ülkeler arası kültürel ve ekonomik etkile-
şimdeki rolünü açıklar.
Genel Beceriler: Yaratıcı Düşünme ve İnovasyon Alan Becerileri: Zamanı Algılama, Kanıt Kullanma
Etkinlik İsmi TEKNOLOJİNİN KÜLTÜREL ETKİLEŞİMDEKİ ROLÜ 25 dk.
Amacı Teknolojik gelişmelerin farklı kültürlerin etkileşimi üzerindeki rolünü açıklayabilme. Bireysel
* 4 saatlik programa uygun hazırlanmıştır.
Yönerge Aşağıdaki metin ve görsellerden yararlanarak soruları cevaplayınız.
Teknolojik gelişmelere bağlı olarak dünyada farklı bölgeler
arasında hem ekonomik hem de kültürel anlamda bağ kuran
film, dizi ve oyun sektörleri her geçen yıl büyümektedir. Film
sektöründe 2000’lere doğru Avrupa pazarının %70’ini, Japon
pazarının %50’sini,Latin Amerika pazarının da %83’ünü elinde
bulunduran Hollywood, zamanla farklı dizi-film platformları or-
taya çıksa da bu alanda hâlâ lider durumdadır. Oyun sektörü ise
son yıllarda inanılmaz bir büyüme göstermiştir.
Oyun ve e-spor analizleri ile pazar araştırmaları yapan
Newzoo, Billboard dergisi ve müzikle ilgili çalışmalar yapan
Uluslararası Fonogram Endüstrisi Federasyonunun (IFPI)
verilerine göre geçen yıl oyun sektörü, müzik ve film sektör-
lerinin küresel cirosunun 2 katından fazlasını üretti. Oyun
pazarının 2023 küresel gelir öngörüsü ise dünyada oyun oy-
nayan 2,7 milyar kişinin 200 milyar doların üzerinde harcama
yapacağı yönünde.
1. Küreselleşen dünyada dijital platformlar üzerinden insanların beğenisine sunulan bu ürünler insan-
ların kültürleri ve yaşam biçimleri üzerinde ne gibi etkilere sebep olabilir? Açıklayınız.
2. İnternetin giderek yaygınlaşıp ucuzladığı günümüz dünyasında farklı platformlarda farklı kültürlerden
diziler yayınlanmaktadır. Türk dizilerinin dünyanın farklı yerlerine ihraç edilmesinin ülkemize ne gibi
katkıları olabilir? Açıklayınız.
3. Hollywood, ABD için hem kültürünü dünyaya yaydığı bir araç hem de ekonomik anlamda gelir elde
ettiği bir film endüstrisidir. 21. yüzyılda oyun sektörü de aynı amaçla kullanılabilmektedir. Siz kendi
kültürünüzü yansıtan bir oyun tasarlayacak olsanız nasıl bir ürün ortaya koyardınız?
77
Hazırlayan: Cem KARAOĞLAN