Page 2 - İngilizce 12 | Kazanım Kavrama Etkinlikleri
P. 2
Bilim ve teknolojide yaşanan hızlı değişim, bireyin ve toplumun değişen
ihtiyaçları, öğrenme öğretme teori ve yaklaşımlarındaki yenilik ve gelişmeler
bireylerden beklenen rolleri de doğrudan etkilemiştir. Günümüzde bilgiyi
üreten, günlük hayatında kullanabilen, problem çözebilen, eleştirel düşünen,
girişimci, kararlı, iletişim becerilerine sahip, empati yapabilen vb. niteliklerdeki
bireylerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Anlaşılacağı üzere bireyden yalnızca
bilgi sahibi olması değil, belli becerileri kazanması ve bu becerileri hayatının her
alanında kullanması beklenmektedir.
Çağımızın becerilerinin öğrenciler tarafından benimsenmesi, içselleştirilmesi
ve yaşama aktarılması için beceri temelli uygulamalara yer veren öğrenme
süreçlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu nedenle öğrencilere bilgi edinmenin yanı
sıra bilgiyi beceriye dönüştürmelerini sağlayacak faaliyetler planlanmalıdır.
Bu amaçla hazırlanan etkinlik kitabında öğretim programındaki kazanımlar
doğrultusunda belirlenen bilgi ve becerilerin öğrencilere bütünleşik bir biçimde
kazandırılması hedeflenmektedir. Bu hedef doğrultusunda konu içeriğine uygun
beceri kazandırmaya yönelik etkinlikler tasarlanmıştır. Beceri kazanma süreci
karmaşık olduğundan öğrencilerin becerileri yeni durumlara aktararak sürekli
kullanmasını sağlamak amacıyla aynı becerinin farklı durumlarda kullanımını
içeren farklı konu içeriğine sahip etkinliklere yer verilmiştir. Etkinlikler basitten
karmaşığa olacak şekilde sıralanmıştır.
Etkinlik kitabında yer alan etkinliklerin bazılarının bireysel, bazılarının grupla
yapılması bazı etkinliklerinin iş birliğine dayalı olması, bazı etkinliklerde
teknolojinin ön plana çıkarılması öğrencilerde farklı becerilerin geliştirilmesini
sağlayacaktır. Etkinliklerin genellikle farklı kategoride farklı becerileri
geliştirmeye uygun hazırlanmasının yanında çoğu etkinlikte günlük hayatla ilişki
kurulmasına ve öğrencilerde ilgi uyandıracak düzeyde olmasına dikkat edilmiştir.
Ayrıca kalıcı ve anlamlı öğrenmeyi sağlamak için etkinliklerde öğrencilerin
sürece aktif katılması, sorumluluk alması da beklenmektedir.
Etkinliklerin öğrencilerimiz için yararlı olması dileğiyle...
1