Page 50 - Kimya - 12. Sınıf Beceri Temelli
P. 50

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                           KİMYA 12         22

             1. ÜNİTE > Kimya ve Elektrik  Kazanım 12.2.1.1: Anorganik ve organik bileşikleri ayırt eder.
                                      b. Anorganik ve organik bileşiklerin özellikleri vurgulanır.
             Genel Beceriler: Karar Verme Becerisi, Bilgi Okuryazarlığı Becerisi  Alan Becerileri: Verileri Toplama, İşleme, Yorumlama ve Sonuç Çıkarma Becerisi
             Etkinlik İsmi              ORGANİK VE ANORGANİK BİLEŞİKLER                           20 dk.

             Amacı      Organik ve anorganik bileşikleri ayırt edebilme                           Bireysel
             Gerekli Materyaller: Araştırma için internet erişimi olan herhangi bir elektronik cihaz ve genel ağ.


             1.Yönerge  Metin ve görsellerden  yararlanarak ilgili  soruları cevaplayınız.

              Glikoz (C H O ) 146  C' de erirken sodyum klorür (NaCl) 801  C' de erir. Metan (CH ) gazının
                                 o
                                                                     o
                           6
                                                                                         4
                         12
                      6
              yanması hızlı gerçekleşirken demir (Fe) metalinin yanması olan paslanma yavaş gerçekleşir. Aseto-
              nun (C H O) kendine has kokusu varken suyun (H O) kokusu yoktur. Şekerli su elektrik akımını
                      6
                                                          2
                    3
              iletmezken tuzlu su elektrik akımını iletir. Metan suda çözünmezken tuz suda iyi çözünür.







              Görsel 1: İlaçlar             Görsel 2: Şeker              Görsel 3: Aseton













              Görsel 4: Demir              Görsel 5: Tuz                 Görsel 6: Su



             1.  Organik ve anorganik maddelerin özelliklerini karşılaştırmak için araştırma yapınız. Elde ettiğiniz
                 sonuçları raporlaştırınız.










             2.  Görseldeki maddeleri organik/anorganik olarak sınıflandırma yaparken maddelerin hangi özelliğin-
                 den yararlandığınızı açıklayınız.














                                                                                                    51
   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54   55