Page 141 - Fizik 9 Beceri Temelli Etkinlik Kitabı
P. 141

Ortaöğretim Genel Müdürlüğü                                              FİZİK 9       81

             4.ÜNİTE > Enerji      Kazanım:  9.4.1.1. İş, enerji ve güç kavramlarını birbiriyle ilişkilendirir.
             Genel Beceriler:        Alan Becerileri: Çıkarım Yapma Becerisi
             Etkinlik İsmi                         SEMİH VE OKUL                                25 dk
             Amacı      İş, güç ve enerjiyi günlük hayatla ilişkilendirebilme.                  Bireysel


                                                           Semih, çok sevdiği okuluna mutlu bir
                                                           şekilde her zamanki istek ve arzusuyla
                                                           okul çantasını sallamadan yere paralel ve
                                                           dik bir şekilde tutarak gidiyordu. Meh-
                                                           met adındaki inşaat işçisinin el arabasına
                                                           kum doldurarak el arabasını sürdüğünü
                                                           gördü. Merakla inşaatta olanları izlemeye
                                                           başladı.

                                                           Mehmet, el arabası ile yükünü boşalt-
                                                           tıktan sonra Ali’ye yardım etmek için
                                                           koşmaya başladı. Ali su dolu tekerlekli
                   Semih                                   depoyu itmesine rağmen su deposu
                                                           hareket etmiyordu. Mehmet, Ali ile
                                                           birlikte itince su deposu hareket etti. Bu
                                                           esnada yukarıdan diğer bir inşaat işçisi,
                                                           Melih adında başka bir işçiyi çağırıyordu.
                                                           Kendisi 4. kata tuğla istiyordu. Melih’e,
                                                           tuğlaları yükleyip makara sistemiyle
                                                           yukarı çekmesini söyledi. Melih, tuğlaları
                                                           o kadar yavaş çekti ki yukarıdaki işçi “Sen
                                                           yapma!” diye bağırdı, ardından “Kenan,
                                                           Melih’e göre çok çabuk çekiyor.” dedi.
              Melih                                        İkisi de eşit miktarda tuğla çekmesine
                                                           rağmen Kenan gerçekten Melih’e göre çok
                             Kenan
                                                           çabuk çekti.

                                                           Semih, bu olayları izledikten sonra okula
                                                           yürüdü. Okula varıp okul bahçesinde
                                                           sıraya girdi. Bir süre bekledikten sonra
                                                           sınıflara girilmeye başlandı. Semih, o gün
                                                           kendini iyi hissetmediğinden, nöbetçi öğ-
                                                           retmenden asansörü kullanmak için izin
                                                           alarak öğretmenlerin kullandığı asansörle
                                                           okulun 3. katındaki sınıfına gitmek için
                                                           asansöre bindi. Çantasını yine dik bir
                                                           şekilde tutarak 3. kata ulaştı. Asansörden
                              Semih
                                                           inerek sınıfına gitti.




                                                                                                   141
   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145   146