Page 61 - Bilgisayar Bilimi Kur 1| I. Bölüm
P. 61

5.1.6. Dönen Değerler

               Modüller arasında yapışkanlık yaratmanın üç yolu vardır.
               1. Yerel değişkenler
               2. Parametreler
               3. Dönen değerler
               Bir fonksiyonu çağırıp belirli işlemleri gerçekleştirdiğimiz zaman fonksiyon bize bir ya da daha fazla
            işlem sonucunu döndürür. Dönen değer, fonksiyon sonucudur. Bu işlem, fonksiyonu adı ile çağırarak
            gerçekleşir. İşlem sonucundaki değer, geçici olarak ilgili değişkene atanır. Fonksiyon, çalışmasını bi-
            tirdiğinde artık o isme atanmış bir değer bulunmaz çünkü bu değer, çağıran modüle geri dönmüştür.
            Aşağıdaki şekilde bu akış görülmektedir.
                              Sonuc= 6 + Kare (2) 
                                                                  Kare(X)  X=2
                                              4
                                                                         Kare(2) = 4
                                           10


                     Algoritma                      Akış Şeması                    Sözde Kod
             1.  Başla.                                                     1.  Başla
                                                      Başla
             2.  Kare(2) işleminden dönen                                   2.  sonuc = 6 + kare(2);
                değer ile 6’yı topla.                                       3.  Yaz sonuc;
             3.  Sonucu yaz.                     sonuc = 6 + kare(2)
                                                                            4.  Bitir
             4.  Bitir.                                                     1.  Modul kare(x);
                                                     sonuç
                                                                            2.  Başla
             1.  Kare modülünü oluştur.                                     3.  s=x*x;
                                                      Bitir
             2.  Başla.
                                                                            4.  return s;
             3.  Klavyeden girilen değeri            kare (x)
                kendisiyle çarp.
             4.  Sonucu döndür.
                                                      Başla
             5.  Bitir.



                                                     s = x * x


                                                     Return s















                                                                                                      75
   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65   66