Page 17 - Bilgisayar Bilimi Kur 1| 2. Bölüm
P. 17
• Yuvarlama: Reel sayıya en yakın tam sayıya ulaşmak için kesrin belirli bir miktarı eklenerek ya da
çıkarılarak yuvarlama yapılır.
• Kesme: Sayının kesirli kısmı tamamen göz ardı edilir.
Yuvarlama ve kesme işlemlerinin sonuçlarının ne şekilde farklılaştığını gözlemleyebiliriz:
>>> 28.71
28.71
>>> int(28.71)
28
>>> round(28.71)
29
>>> round(19.47)
19
>>> int(19.47)
19
Görüldüğü gibi kesme, her zaman aşağı doğru yuvarlamaktadır.
Yuvarlama yapmak için round fonksiyonunu noktadan sonra belirli bir sayıda basamağı koruyarak
sonuç elde etmek için de kullanabiliriz.
>>> x = 93.34836
>>> x
93.34836
>>> round(x)
93
>>> round(x, 2)
93.35
>>> round(x, 3)
93.348
>>> round(x, 0)
93.0
>>> round(x, 1)
93.3
>>> type(round(x))
<class "int">
>>> type(round(x, 1))
<class "float">
>>> type(round(x, 0))
<class "float">
Görüldüğü gibi tek argüman tam sayı sonucu verirken iki argüman reel sayı sonucu vermektedir.
Kullanılan ikinci argüman negatif bir değerde olabilir: round(n, r) ifadesi n sayısını 10-r ile çarpma
işlemini yapar. Örneğin round(n, -2) n sayısını 10-2 ile çarpmaktadır.
>>> x = 28793.54836
>>> round(x)
28794
123