Page 4 - Türk Dili ve Edebiyatı 10 | Çalışma Defteri
P. 4
Hatırlıyor muyum?
Hatırlıyorum
2 Puan
Koşma nazım biçimi işlediği konular yönüyle çeşitli türlere ayrılmaktadır. Sevgili,
7 güzellik, doğa gibi bireysel temaları işleyen koşmalara güzelleme; yiğitlik, Kısmen Hatırlıyorum
1 Puan
kahramanlık konularını işleyenlere koçaklama adı verilir.
Hatırlamıyorum
0 Puan
Hatırlıyorum
2 Puan
1074’te Kaşgarlı Mahmut tarafından yazılan Divânu Lugati’t-Türk, Türkçe-Arapça
8 bir sözlüktür. Eserin yazılış amacı Araplara Türkçeyi öğretmek ve Türkçenin Kısmen Hatırlıyorum
1 Puan
zengin dil varlığını ortaya çıkarmaktır.
Hatırlamıyorum
0 Puan
Hatırlıyorum
2 Puan
9 İlahiler; mutasavvıf şairler tarafından dinî konularda, Allah’ı övmek ve Allah’a Kısmen Hatırlıyorum
1 Puan
yalvarmak amacıyla oluşturulan, kendine özgü bir ezgiyle söylenen şiirlerdir.
Hatırlamıyorum
0 Puan
Hatırlıyorum
2 Puan
Birinci dizesindeki hece sayısı 7’den az olan ve cinaslı kafiyeyle kurulan mâniler,
10 kesik mâni ya da cinaslı mâni; dize sayısı dörtten fazla olan mâniler de yedekli Kısmen Hatırlıyorum
1 Puan
mâni ya da artık mâni adlarını alır.
Hatırlamıyorum
0 Puan
Hatırlıyorum
2 Puan
11 İslamiyet’in Kabulünden Önceki Türk Edebiyatı’nın Sözlü Dönemi’ne ait ürünler- Kısmen Hatırlıyorum
den biri, bugünkü atasözü yerine kullanılan savlardır.
1 Puan
Hatırlamıyorum
0 Puan
Hatırlıyorum
2 Puan
12 Dinî-tasavvufi halk edebiyatı tekkeler çevresinde gelişmiş olup bu anlayışla ve- Kısmen Hatırlıyorum
1 Puan
rilen eserlerde öğreticilik esastır.
Hatırlamıyorum
0 Puan
ORTAÖĞRETİM 4 TDE- 10
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ