Page 22 - Tarih 11 | Çalışma Defteri-2
P. 22

CEVAP ANAHTARI




                EŞLEŞTİRME                      BOŞLUK DOLDURMA                      ÇOKTAN SEÇMELİ

               1.  D                   1. Papalık       11. Orhan / II. Mehmet
                                                                                      1.  D
               2.  E                   2. Skolastik     12. I. Mahmut
                                                                                      2.  C
               3.  G                   3. Suhte         13. Celali
                                                                                      3.  D
               4.  A                   4. Katolik       14. I. Ahmet
                                                                                      4.  D
               5.  B                   5. Pasarofça     15. Malikâne
                                                                                      5.  C
               6.  F                   6. Copernicus    16. Keşfü’z-Zunûn
                                                                                      6.  B
               7.  C                   7. Sikke Tashihi  17. III. Ahmet
                                                                                      7.  A
                                       8. Martin Luther  18. Yahya Kemal Beyatlı
                                                                                      8.  C
                                       9. İtalya, Almanya   19. Nevşehirli Damat
                                       10. Aydınlanma         İbrahim Paşa

                                                        20. Vankulu Lügati









                                                      AÇIK UÇLU


              1. Kilise, ekonomik faaliyetleri dinî hayata göre daha önemsiz gör¬müş, ortak mülkiyeti esas almış,
              başkalarına ait olan malları hazinesine katmış ve mülkiyet sisteminin tartışılmasını yasakla¬mıştır.
              Çünkü kiliseye göre gerekli olandan fazlasını istemek hırs ve günah kabul edilmiştir. Bu durumun en
              büyük sakıncası dini yapının her türlü alanda kısıtlayıcı bir yapı oluşturması ve burjuvazi üzerinde baskı
              kurmasıdır.

              2.Avrupa’da faaliyet alanlarını genişleterek yükselmek isteyen burjuvazi, kilisenin kısıtlayıcı ve aşağılayıcı
              yaklaşımından kurtularak güç kazanmaya başlamıştır. Savaşlar için paraya ihtiyaç duyan krallar ve asillerin
              tek umudu horlanan tüccarlar olmaya başlayınca Burjuvazinin toplum içerisinde saygınlığını değişmiştir.
              Bu nedenle tüccarlara karşı duyulan horlama ve aşağılama duygusu, yerini hayranlık ve saygıya bırakmıştır.
              Kendilerinden borç alındığı ölçüde tüccarların istekleri kabul edilmiş ve koşullar iyileştirilerek serbest
              ticaret yapmalarına göz yumulmuştur. Böylece Avrupa’da burjuvazinin aristokrat sınıfa karşı yükselişi
              hızlanmıştır.

              3. Metinde geçen toplumsal sınıflar; Ruhban, asiller ve Burjuva ’dır.

              4.  Burjuvazinin  yükselişe  geçtiği  dönemde  Avrupa,  İslam  kültür  ve  medeniyeti  ile  sistemli  bir  temasa
              geçmiştir. Arapça ilim ve felse¬fe eserleri Latinceye tercüme edilmiştir. XI. yüzyıldan XVI. yüzyıla kadar
              geçen süreçte Batı, İslam dünyasından yaptığı çevirilerle skolastik düşünce yüzünden yitirdiği Eski Yunan
              felsefesini ye¬niden keşfetmiştir.

              5. Kilisenin tekelinin kırılması ve skolastik düşüncenin yıkılmasıdır.
















                                            ORTAÖĞRETİM    22 TARİH-11
                                        GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   17   18   19   20   21   22   23   24