Page 22 - Tarih 11 | Çalışma Defteri-2
P. 22
CEVAP ANAHTARI
EŞLEŞTİRME BOŞLUK DOLDURMA ÇOKTAN SEÇMELİ
1. D 1. Papalık 11. Orhan / II. Mehmet
1. D
2. E 2. Skolastik 12. I. Mahmut
2. C
3. G 3. Suhte 13. Celali
3. D
4. A 4. Katolik 14. I. Ahmet
4. D
5. B 5. Pasarofça 15. Malikâne
5. C
6. F 6. Copernicus 16. Keşfü’z-Zunûn
6. B
7. C 7. Sikke Tashihi 17. III. Ahmet
7. A
8. Martin Luther 18. Yahya Kemal Beyatlı
8. C
9. İtalya, Almanya 19. Nevşehirli Damat
10. Aydınlanma İbrahim Paşa
20. Vankulu Lügati
AÇIK UÇLU
1. Kilise, ekonomik faaliyetleri dinî hayata göre daha önemsiz gör¬müş, ortak mülkiyeti esas almış,
başkalarına ait olan malları hazinesine katmış ve mülkiyet sisteminin tartışılmasını yasakla¬mıştır.
Çünkü kiliseye göre gerekli olandan fazlasını istemek hırs ve günah kabul edilmiştir. Bu durumun en
büyük sakıncası dini yapının her türlü alanda kısıtlayıcı bir yapı oluşturması ve burjuvazi üzerinde baskı
kurmasıdır.
2.Avrupa’da faaliyet alanlarını genişleterek yükselmek isteyen burjuvazi, kilisenin kısıtlayıcı ve aşağılayıcı
yaklaşımından kurtularak güç kazanmaya başlamıştır. Savaşlar için paraya ihtiyaç duyan krallar ve asillerin
tek umudu horlanan tüccarlar olmaya başlayınca Burjuvazinin toplum içerisinde saygınlığını değişmiştir.
Bu nedenle tüccarlara karşı duyulan horlama ve aşağılama duygusu, yerini hayranlık ve saygıya bırakmıştır.
Kendilerinden borç alındığı ölçüde tüccarların istekleri kabul edilmiş ve koşullar iyileştirilerek serbest
ticaret yapmalarına göz yumulmuştur. Böylece Avrupa’da burjuvazinin aristokrat sınıfa karşı yükselişi
hızlanmıştır.
3. Metinde geçen toplumsal sınıflar; Ruhban, asiller ve Burjuva ’dır.
4. Burjuvazinin yükselişe geçtiği dönemde Avrupa, İslam kültür ve medeniyeti ile sistemli bir temasa
geçmiştir. Arapça ilim ve felse¬fe eserleri Latinceye tercüme edilmiştir. XI. yüzyıldan XVI. yüzyıla kadar
geçen süreçte Batı, İslam dünyasından yaptığı çevirilerle skolastik düşünce yüzünden yitirdiği Eski Yunan
felsefesini ye¬niden keşfetmiştir.
5. Kilisenin tekelinin kırılması ve skolastik düşüncenin yıkılmasıdır.
ORTAÖĞRETİM 22 TARİH-11
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ