Page 10 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | Çalışma Defteri 4
P. 10
Boşluk Doldurma
Aşağıda karışık olarak verilen kavramları metinde doğru boşluklara yerleştiriniz.
Poetika Dostlar Beni parnasizm Kasaba Kuvâyı Milliye
Hatırlasın
Turgut Uyar 1960 sonrası Fransız Mehmet Âkif sembolizm
toplumcu gerçekçi sembolizm Ersoy
İlhan Berk toplumcu gerçekçi Mavi Memleket kafiye, redif, ölçü
şiir Mavi hareketi Edebiyatı
İkinci Yeni
Arif Nihat Asya Fütürizm
1. Öncülüğünü Yahya Kemal Beyatlı ve Ahmet Haşim’in yaptığı saf şiir anlayışının oluşmasında …………………………………
edebiyatında ortaya çıkan ………………………………… akımının etkisi vardır.
2. Türk edebiyatında Ahmet Haşim, Ahmet Hamdi Tanpınar, Cahit Sıtkı Tarancı, Ahmet Muhip Dıranas şiirlerinde
………………………………… akımının etkilerinin görüldüğü sanatçılardır.
3. Sembolizm, şiirde gerçekçiliği savunan ………………………………… akımına bir tepki olarak XIX. yy.ın sonlarında ortaya
çıkmıştır.
4. Necip Fazıl Kısakürek, sanat görüşünü ortaya koyduğu ………………………………… adlı yazısında şiiri “Allah’ı sır ve güzellik
yolundan arama işi.” şeklinde tarif etmiştir.
5. Nâzım Hikmet Ran, Cumhuriyet Dönemi şiirimizde ………………………………… anlayışının ilk temsilcisi kabul edilir.
6. Nâzım Hikmet Ran; …………………………………, Simavne Kadısı Oğlu Şeyh Bedreddin Destanı adlı eserlerinde halk şiiri
geleneğinden çağdaş bir tutumla yararlandı.
7. Attilâ İlhan 1950’li yıllarda ………………………………… dergisi çevresinde gelişen ………………………………… içinde yer almıştır.
8. Millî Edebiyat anlayışını sürdüren sanatçılar ve ortaya koydukları eserler "…………………………………" adıyla da bilinmek-
tedir.
9. Türk edebiyatında “Bayrak Şairi” olarak tanınan şair ………………………………… dır.
10. Garip şairleri geleneksel şiirde yer alan ………………………………… gibi ögelerin önemsiz olduğunu savunmuşlardır.
11. Cemal Süreya, Turgut Uyar, Edip Cansever, İlhan Berk gibi sanatçılar ………………………………… şairi olarak tanınmışlardır.
12. Güneşi Yakanların Selamı, İstanbul, Günaydın Yeryüzü, Galile Denizi, Çivi Yazısı gibi şiirler …………………………………’e
aittir.
13. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı’nda İsmet Özel, Gülten Akın, Süreyya Berfe, Özkan Mert, Refik Durbaş, Ataol
Behramoğlu, Nihat Behram ………………………………… şairler olarak tanınmışlardır.
14. Âşık Veysel’in bütün şiirleri Ümit Yaşar Oğuzcan tarafından derlenerek İş Bankası Kültür Yayınları tarafından
………………………………… adıyla yayımlandı.
15. İlk şiirlerinde İkinci Yeni anlayışının etkileri görülen Süreyya Berfe ………………………………… şiiriyle bu anlayıştan uzak-
laşarak toplumcu gerçekçi şiire yöneldi.
ORTAÖĞRETİM 10 TDE-12
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ