Page 10 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | Çalışma Defteri 4
P. 10

Boşluk Doldurma



        Aşağıda karışık olarak verilen kavramları metinde doğru boşluklara yerleştiriniz.



               Poetika            Dostlar Beni               parnasizm      Kasaba              Kuvâyı Milliye
                                   Hatırlasın




             Turgut Uyar          1960 sonrası            Fransız              Mehmet Âkif         sembolizm
                               toplumcu gerçekçi                 sembolizm         Ersoy




              İlhan Berk      toplumcu gerçekçi           Mavi               Memleket               kafiye, redif, ölçü
                                      şiir            Mavi hareketi          Edebiyatı



                               İkinci Yeni
                                                         Arif Nihat Asya               Fütürizm








           1. Öncülüğünü Yahya Kemal Beyatlı ve Ahmet Haşim’in yaptığı saf şiir anlayışının oluşmasında …………………………………
           edebiyatında ortaya çıkan ………………………………… akımının etkisi vardır.

           2. Türk edebiyatında Ahmet Haşim, Ahmet Hamdi Tanpınar, Cahit Sıtkı Tarancı, Ahmet Muhip Dıranas şiirlerinde
            ………………………………… akımının etkilerinin görüldüğü sanatçılardır.
           3. Sembolizm, şiirde gerçekçiliği savunan ………………………………… akımına bir tepki olarak XIX. yy.ın sonlarında ortaya
           çıkmıştır.
           4. Necip Fazıl Kısakürek, sanat görüşünü ortaya koyduğu ………………………………… adlı yazısında şiiri “Allah’ı sır ve güzellik
           yolundan arama işi.” şeklinde tarif etmiştir.
           5. Nâzım Hikmet Ran, Cumhuriyet Dönemi şiirimizde ………………………………… anlayışının ilk temsilcisi kabul edilir.
           6. Nâzım Hikmet Ran; …………………………………, Simavne Kadısı Oğlu Şeyh Bedreddin Destanı adlı eserlerinde halk şiiri
           geleneğinden çağdaş bir tutumla yararlandı.

           7.  Attilâ İlhan 1950’li yıllarda ………………………………… dergisi çevresinde gelişen ………………………………… içinde yer almıştır.
           8. Millî Edebiyat anlayışını sürdüren sanatçılar ve ortaya koydukları eserler "…………………………………" adıyla da bilinmek-
           tedir.
           9. Türk edebiyatında “Bayrak Şairi” olarak tanınan şair ………………………………… dır.
           10. Garip şairleri geleneksel şiirde yer alan ………………………………… gibi ögelerin önemsiz olduğunu savunmuşlardır.
           11. Cemal Süreya, Turgut Uyar, Edip Cansever, İlhan Berk gibi sanatçılar ………………………………… şairi olarak tanınmışlardır.
           12.  Güneşi Yakanların Selamı,  İstanbul,  Günaydın Yeryüzü,  Galile Denizi,  Çivi Yazısı gibi şiirler …………………………………’e

           aittir.
           13. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı’nda İsmet Özel, Gülten Akın, Süreyya Berfe, Özkan Mert, Refik Durbaş, Ataol
           Behramoğlu, Nihat Behram ………………………………… şairler olarak tanınmışlardır.
           14. Âşık Veysel’in bütün şiirleri Ümit Yaşar Oğuzcan tarafından derlenerek İş Bankası Kültür Yayınları tarafından
           ………………………………… adıyla yayımlandı.
           15. İlk şiirlerinde İkinci Yeni anlayışının etkileri görülen Süreyya Berfe ………………………………… şiiriyle bu anlayıştan uzak-
           laşarak toplumcu gerçekçi şiire yöneldi.



                                            ORTAÖĞRETİM     10 TDE-12
                                        GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15