Page 4 - Türk Dili ve Edebiyatı 12 | Çalışma Defteri 4
P. 4
Hatırlıyor muyum?
Hatırlıyorum
2 Puan
Divan, halk ve Batı edebiyatı nazım şekillerinin ölçü, kafiye, mısra kümelenmesi Kısmen Hatırlıyorum
7 gibi kurallarını dikkate almayan; Batı’dan alınan bir nazım biçimi olan serbest 1 Puan
nazmı Türk edebiyatında kullanan önemli isimlerden biri Nâzım Hikmet Ran’dır.
Hatırlamıyorum
0 Puan
Hatırlıyorum
2 Puan
Toplumcu gerçekçi şiir; bir düşünceye ve ideolojiye bağlı kalarak halkın çektiği Kısmen Hatırlıyorum
8 sıkıntılara ve yoksulluğa değinen, kimi zaman insanlara çözüm yolları gösteren, 1 Puan
tüm insanlığın mutlu olacağı güzel bir geleceğe işaret eden şiir anlayışıdır.
Hatırlamıyorum
0 Puan
Hatırlıyorum
2 Puan
9 Fütürist sanatçılar; sanatın, hareketsizliği değil hızı, dinamizmi ve makineyi an- Kısmen Hatırlıyorum
latması gerektiğini savunmuşlardır.
1 Puan
Hatırlamıyorum
0 Puan
Hatırlıyorum
2 Puan
10 Nâzım Hikmet Ran, fütürizmin Rus edebiyatındaki önemli temsilcileri arasında Kısmen Hatırlıyorum
sayılan Mayakovski’den etkilenerek Türk edebiyatında bu akımın özelliklerinin
1 Puan
görüldüğü şiirler yazmıştır.
Hatırlamıyorum
0 Puan
Hatırlıyorum
2 Puan
Attilâ İlhan 1950’li yıllarda Mavi dergisi çevresinde gelişen Mavi Hareketi içinde
11 yer almıştır. Maviciler olarak da anılan bu edebî çevre, adını 1952-1956 yılları ara- Kısmen Hatırlıyorum
sında Ankara’da 32 sayı çıkan Mavi adlı dergiden almıştır. 1 Puan
Hatırlamıyorum
0 Puan
Hatırlıyorum
Cumhuriyet’ten önce ortaya çıkan Millî Edebiyat anlayışı Cumhuriyet kurulduk- 2 Puan
12 tan sonra da etkisini devam ettirmiştir. Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı’nda Kısmen Hatırlıyorum
“Millî Edebiyat Anlayışını Yansıtan Şiir” olarak adlandırılan bu gelenek, folklor
1 Puan
ve milliyetçilik gibi iki önemli kaynaktan beslenmiştir. Hatırlamıyorum
0 Puan
ORTAÖĞRETİM 4 TDE-12
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ