Page 10 - Biyoloji 10 | Çalışma Defterleri -9
P. 10
Eşleştirme
Kutucukların içindeki açıklamaları sayfanın sağ tarafında yer alan kavramlarla eşleştirip uygun
harfleri kutucukların yanındaki yuvarlağın içine yazınız.
1 Toprağın verimli tabakasının yağış suları ve rüzgârla Çevre kirliliği A
aşındırılıp taşınması ve başka yerlerde biriktirilmesidir.
Dünyaya yayılan kızılötesi ışınların çoğunun atmosfer-
2 deki CO , su buharı ve diğer gazlar tarafından tutul- Sera etkisi B
2
masıdır.
İnsanların faaliyetleri sonucu oluşan atıkların etkisiz
3 hâle getirilmesi ve kaynakların üretilmesi için gerekli Asit yağmurları C
olan toplam kara ve su alanıdır.
4 Güneş, rüzgâr, jeotermal, hidroelektrik, biyoenerji ve Küresel ısınma Ç
okyanus enerjisi gibi enerji kaynaklarıdır.
Beslenme, barınma, ısınma, ulaşım, giyinme ve enerji tü-
5 ketimi sonucunda çevreye bırakılan toplam karbondioksit Ekolojik ayak izi D
miktarıdır.
Bir su kaynağında besin tuzlarının artışına bağlı olarak
6 siyanobakterilerin ve alglerin aşırı çoğalmasıyla şekillenen Erozyon E
kirlilik.
Dünyanın sadece belirli bir bölgesinde veya alanında
7 yaşama imkânı bulan ve sadece oraya özgü olan canlı Karbon ayak izi F
türleridir.
Doğadan yabani canlıların ve onlara ait parçaların yet-
8 kili makamların izni olmadan toplanması ve yurt dışına Endemik G
çıkartılmasıdır.
9 Atmosferdeki CO , SO ve NO gibi kirleticilerin havadaki Biyolojik kapasite H
2
2
2
su buharıyla birleşip zararlı bileşiklere dönüşerek kar, yağ-
mur, sis gibi yağışlar şeklinde yeryüzüne ulaşmasıdır.
Ekosistemin yapısını bozan kimyasal maddelerin ve
10 kirleticilerin yoğunluğunun artarak ekolojik dengenin Ötrofikasyon I
bozulmasıdır.
11 Sera etkisinin artmasıyla hava sıcaklığının normal Biyokaçakçılık İ
değerin üzerine çıkmasıdır.
12 Bir coğrafi bölgenin yenilenebilir doğal kaynakları Yenilenebilir J
üretme gücüdür.
ORTAÖĞRETİM 10 BİYOLOJİ-10
GENEL MÜDÜRLÜĞÜ