Page 177 - Defterim- Coğrafya 10
P. 177
ULUSLARARASI ULAŞIM HATLARI
Notlarım
1. ETKİNLİK
Aşağıdaki haritadan ve verilen bilgilerden yararlanarak antik yolların isimlerini
verilen boşluklara yazınız.
URAL DAĞLARI
SAYAN DAĞLARI
MANÇURYA
ALTAY DAĞLARI
İtil Farab
Sarkel Gobi Çölü
Cend Talas Turfan Urumçi
İstanbul Pekin
Kuça
Bursa Hive Semerkant Kaşgar
Antakya Tebriz Buhara Yarkent
Rey
Lazkiye Nişapur Merv Hotan
İsfahan
Kudüs Herat TİBET
İskenderiye Kahire Şi-an
Hürmüz
HİNDİSTAN
Kalküta
Summat
Bombay
YEMEN
Goa
K Kral Yolu
Kaliküt
İpek Yolu
Baharat Yolu
0 750 1500 Kürk Yolu
km
................................................................................
.......................................................................
Yaklaşık 2.500 km mesafeye sahip
Doğudan batıya doğru gelişen
olan bu yol, Pers-Akhaimenid
bu ticari harekette daha önceki
soyundan Kral I. Darius’un (M.Ö.
çağlardan beri kullanılmakta
522-486) himayesinde kullanıma
olan bir yol şebekesinden
girmiştir. Kral, egemenliği
yararlanılmıştır. Bu yol vasıtasıyla
altındaki topraklarda haberleşmeyi
yoğun bir şekilde ipek, porselen,
önemsiyordu. Bu nedenle Susa
kâğıt, baharat ve değerli taşların
kentinde “bulla” denilen bir tür
taşınmasının yanında kıtalar
kil mühürle kaplatılan mesajlar
arasındaki kültür alışverişine de
başta Sardeis olmak üzere
imkân sağlanmıştır.
Anadolu’daki satraplıklara (valiliklere)
TARİHTEKİ ulaştırılıyordu.
ÖNEMLİ
KARA
YOLLARI
................................................................................
.......................................................................
İlk çağlardan itibaren Güney
Asya’dan Avrupa’ya uzanan ana İpek Yolu’nun kuzey bölgesinden
ticaret yolunun adıdır. Ticarete paralel olacak şekilde ilerler.
konu olan ürünlerin önemli bir Ticaret yolunun en yoğun
kısmının iklim ve toprak özellikleri kullanıldığı zaman aralığı 6-8.
itibarıyla sadece Güneydoğu Asya yy. olarak görülmektedir. Yolun
ve Hindistan’da yetiştirilebilmesi geçtiği bölgelerde yaşayan sincap,
doğrudan batıya aktarılan sansar, tilki, samur, kunduz,
egzotik ve lüks ürünler olarak vaşak, gelincik, geyik vb. hayvanlar
anılmalarına, zenginlik ve gösteriş üzerinden gerçekleştirilen ticaret
aracı olarak kullanılmalarına yola adını vermiştir.
neden olmuştur.
175