Page 217 - Defterim Fizik - 9
P. 217
5. Ünite: Isı ve Sıcaklık
3. TEST
1. Otoyol ve köprülerin 3. Sıcaklık
inşasında birbirinin
içine geçebilen gör- T 4
seldeki gibi bağlantı T
3
noktaları kullanıl-
maktadır. Bu bağlantı
noktaları, yapı malze- 0 Isı
Q Q Q Q Q
melerinin genleşme ve 1 2 3 4 5
T
büzülmeden kaynak- 2
lanan uzunluk deği-
T
1
şimlerinde oluşabilecek
hasarların önlenmesi
amacıyla yapılır. I. II. III. IV. V.
Bölge Bölge Bölge Bölge Bölge
Buna göre; Hâl değişim grafiği yukarıda verilen mad-
de ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yan-
I. Tren raylarının birleşme yerlerinde lıştır?
boşluklu bağlantı noktaları bırakma,
II. Zemin döşemesi yapılırken fayansların A) I. bölgede madde katı hâlde bulunmak-
9. Sınıf Defterim Fizik Çoktan Seçmeli Sorular
aralarına boşluk bırakma, tadır.
III. Evlere parke döşenirken odanın kenar B) T sıcaklığı, bu maddenin erime sıcak-
2
bölgelerine boşluklar bırakma lığıdır.
eylemlerinden hangilerinin yapılmasının C) Hâl değiştirme esnasında maddenin sı-
caklığı artmaktadır.
sebebi görsel ve metinde verilenler ile ay- D) T sıcaklığı, bu maddenin kaynama sı-
3
nıdır? caklığıdır.
tadır.
A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III E) V. bölgede madde gaz hâlde bulunmak-
D) II ve III E) I, II ve III
2. Isı ve sıcaklıkla ilgili, 4. Aşağıdaki şekilde bir maddenin
sıcaklık-zaman grafiği verilmiştir.
I. Isı, sıcak maddelerden soğuk maddelere
doğru yayılır. Sıcaklık
(°C)
II. Karaların denizlere göre daha çabuk
ısınması ve soğuması, öz ısı kavramıyla
ilgilidir.
III. 40 °C’deki saf bir maddenin sıcaklığı,
20 °C’deki saf maddenin sıcaklığının iki
katıdır. Zaman
(dk)
ifadelerinden hangileri kesinlikle doğrudur? I II III IV V
A) Yalnız I B) Yalnız II Buna göre madde hangi zaman aralığında
C) I ve II D) I ve III sıvı hâldedir?
E) I, II ve III
A) I B) II C) III D) IV E) V
216