Page 3 - Düşünüyorum Tematik Etkinlik Kitabı
P. 3
Düşünüyorum Tematik Çalışma Kitabı
Günümüz dünyasında, çağın gerektirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda bireyin ve toplumun
beklentileri her geçen gün değişmektedir. Bu durum, öğrenme-öğretme sürecinin
de yapılandırılması noktasında birtakım güncellemeler, yenilikler, ilaveler yapmayı
gerekli kılmaktadır. Düşünüyorum Tematik Çalışma Kitabı, mevcut koşulların bir
getirisi olarak kapsayıcı, çok yönlü, kültürel ve evrensel değerleri disiplinler arası bir
yaklaşımla ele alan temalar aracılığıyla; büyüyen, değişen, gelişen ve aynı zamanda
küreselleşen dünyada öğrencilerin kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri, bu sayede
yaşama aktif olarak katılan bireyler olmalarını sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
Bu kitapta geniş bir kullanım alanı oluşturabilmek için farklı konularda içeriklere yer
verilmiştir. Kitapta yer alan etkinlikler ve uygulamalar, öğrencilerin ilgisini çekecek,
birbirinden farklı özellikler içeren çalışmalar şeklinde sunulmuştur. Kitapta yer
alan etkinliklerin bazıları bireysel, bazıları ise grup çalışmasına yöneliktir. Grup
çalışması olan etkinlikler, rehber eşliğinde ve yönergelerle uygulama yapmak üzere
hazırlanmıştır. Etkinlikler, öğrencilerin sınıf ortamı içerisinde daha çok eğlenerek
öğrenebilecekleri, anlama ve anlatma becerilerini daha üst düzeye çıkarabilecekleri
çok yönlü çalışmalar şeklinde tasarlanmıştır.
Düşünüyorum Tematik Çalışma Kitabı, insanın varoluşunun doğal ve en belirleyici
özelliklerinden biri olan “düşünme”yi zihinsel bir faaliyet olarak sınırlandırmak
yerine, o düşüncenin niteliklerini artırarak çeşitli becerilerle uyum içerisinde
aktarmayı hedeflemektedir. Düşünmenin niteliklerinin artması, sergilenen becerilerin
niteliklerini de olumlu yönde etkileyecektir. Bu doğrultuda hazırlanan etkinliklerle
öğrenciler, hem kendi bilişsel yetilerini geliştirecek hem de öğrenme tarzları ve
süreçleri hakkında daha üst düzey bir farkındalığa ulaşacaktır. Kitapta yer alan farklı
temalara ait içerik, etkinlik ve uygulamalarla öğrencilerin yorumlama, çıkarımda
bulunma, öğrendiklerini karşılaştığı problemlere yansıtabilme, karşılaştırma, ilişki
kurabilme, analiz edebilme, eleştirel düşünebilme, düşüncelerini sentezleyebilme
gibi üst düzey zihinsel becerileri kazanabilmesi ve tüm bu süreçleri etkili iletişim
kurarak iş birliği içinde deneyimlemesi amaçlanmıştır. Bunların kazanılması ve
içselleştirilmesinin temelini ise dil becerileri oluşturmaktadır. Okuma, dinleme,
konuşma ve yazma olmak üzere dört temel dil becerisini kullanmaya; öğrencilerin dil
yeterliliklerini geliştirmeye odaklanılmıştır. Öğrencilerin dili kullanarak düşünme ve
yorumlama yeterliklerini ortaya çıkarmak amacıyla hazırlanan bu kitaptan; yaşamı,
dahası öğrenmeyi eşsiz bir yolculuk olarak gören ve kendilerini geliştirme yolunda
ilerleyen tüm öğrencilerimizin faydalanması dileğiyle…
3