Page 3 - Düşünüyorum Tematik Etkinlik Kitabı
P. 3

Düşünüyorum Tematik Çalışma Kitabı
                Günümüz dünyasında, çağın gerektirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda bireyin ve toplumun
                beklentileri her geçen gün değişmektedir. Bu durum, öğrenme-öğretme sürecinin
                de yapılandırılması noktasında birtakım güncellemeler, yenilikler, ilaveler yapmayı
                gerekli  kılmaktadır.  Düşünüyorum  Tematik  Çalışma  Kitabı,  mevcut  koşulların  bir
                getirisi olarak kapsayıcı, çok yönlü, kültürel ve evrensel değerleri disiplinler arası bir
                yaklaşımla ele alan temalar aracılığıyla; büyüyen, değişen, gelişen ve aynı zamanda
                küreselleşen dünyada öğrencilerin kendilerini daha iyi ifade edebilmeleri, bu sayede
                yaşama aktif olarak katılan bireyler olmalarını sağlamak amacıyla hazırlanmıştır.
                Bu kitapta geniş bir kullanım alanı oluşturabilmek için farklı konularda içeriklere yer
                verilmiştir. Kitapta yer alan etkinlikler ve uygulamalar, öğrencilerin ilgisini çekecek,
                birbirinden  farklı  özellikler  içeren  çalışmalar  şeklinde  sunulmuştur.  Kitapta  yer
                alan  etkinliklerin  bazıları  bireysel,  bazıları  ise  grup  çalışmasına  yöneliktir.  Grup
                çalışması olan etkinlikler, rehber eşliğinde ve yönergelerle uygulama yapmak üzere
                hazırlanmıştır.  Etkinlikler,  öğrencilerin  sınıf  ortamı  içerisinde  daha  çok  eğlenerek
                öğrenebilecekleri, anlama ve anlatma becerilerini daha üst düzeye çıkarabilecekleri
                çok yönlü çalışmalar şeklinde tasarlanmıştır.

                Düşünüyorum Tematik Çalışma Kitabı, insanın varoluşunun doğal ve en belirleyici
                özelliklerinden  biri  olan  “düşünme”yi  zihinsel  bir  faaliyet  olarak  sınırlandırmak
                yerine,  o  düşüncenin  niteliklerini  artırarak  çeşitli  becerilerle  uyum  içerisinde
                aktarmayı hedeflemektedir. Düşünmenin niteliklerinin artması, sergilenen becerilerin
                niteliklerini  de  olumlu  yönde  etkileyecektir.  Bu  doğrultuda  hazırlanan  etkinliklerle
                öğrenciler,  hem  kendi  bilişsel  yetilerini  geliştirecek  hem  de  öğrenme  tarzları  ve
                süreçleri hakkında daha üst düzey bir farkındalığa ulaşacaktır. Kitapta yer alan farklı
                temalara  ait  içerik,  etkinlik  ve  uygulamalarla  öğrencilerin  yorumlama,  çıkarımda
                bulunma,  öğrendiklerini  karşılaştığı  problemlere  yansıtabilme,  karşılaştırma,  ilişki
                kurabilme,  analiz  edebilme,  eleştirel  düşünebilme,  düşüncelerini  sentezleyebilme
                gibi  üst  düzey  zihinsel  becerileri  kazanabilmesi  ve  tüm  bu  süreçleri  etkili  iletişim
                kurarak  iş  birliği  içinde  deneyimlemesi  amaçlanmıştır.  Bunların  kazanılması  ve
                içselleştirilmesinin  temelini  ise  dil  becerileri  oluşturmaktadır.  Okuma,  dinleme,
                konuşma ve yazma olmak üzere dört temel dil becerisini kullanmaya; öğrencilerin dil
                yeterliliklerini geliştirmeye odaklanılmıştır. Öğrencilerin dili kullanarak düşünme ve
                yorumlama yeterliklerini ortaya çıkarmak amacıyla hazırlanan bu kitaptan; yaşamı,
                dahası öğrenmeyi eşsiz bir yolculuk olarak gören ve kendilerini geliştirme yolunda
                ilerleyen tüm öğrencilerimizin faydalanması dileğiyle…












                                                                                                  3
   1   2   3   4   5   6   7   8