Page 51 - Düşünüyorum Tematik Etkinlik Kitabı
P. 51
TEMA 2 İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE DOĞA
7 Mesleklerin Çevre Bilinci
Etkinlik Açıklaması Bu etkinlik; öğrencilerin çevre okuryazarlığı hakkında bilgi sahibi olmaları, çeşitli meslek gruplarının çevre
okuryazarlığı ile ilişkisini belirlemeleri üzerinedir.
Etkinliğin Amacı Kendisine sunulan meslek gruplarının çevre okuryazarlığıyla ilişkisini kurarak bu konudaki sorumlulukla-
rını belirleyebilme.
Etkinliğin Çevre okuryazarlığıyla ilgili olarak verilen bilgilendirici metin öğretmen tarafından okunur. Bu metinden
Uygulanması hareketle meslek gruplarının çevre okuryazarlığı kapsamında nasıl hareket etmeleri gerektiği öğrenciler
tarafından konuşma balonlarına yazılır. Daha sonra öğrencilerden gelecekte seçmeyi hedefledikleri mes-
leğin çevre okuryazarlığı ile ilişkisini sorgulamaları ve düşüncelerini yazmaları istenir. Öğrencilere yazım
kurallarına ve noktalama işaretlerine dikkat etmeleri gerektiği hatırlatılır.
Yönerge
1. Öğretmeninizin okuduğu aşağıdaki metni dinleyiniz.
ÇEVRE OKURYAZARLIĞI
Çevre okuryazarlığı, bireyin parçası olduğu ekosisteme dair farkındalığını artırmak böylece hem doğa
hem de toplum ve gelecek kuşaklar için bireyin sorumlu tercihler yapabilecek bilgilere sahip olması ola-
rak tanımlanmaktadır. Çevre okuryazarı olan bireyler; doğayla uyumlu yaşamayı kendilerine ilke edinir,
doğanın dengesini korur, insani ihtiyaçlarını karşılarken doğaya gereğinden fazla müdahale etmez. Önü-
müzdeki yıllarda canlıların yaşam kalitesi, bizim küçük yaşlardan itibaren çevre okuryazarı olmamıza ve
buna uygun yaşamamıza bağlı olacaktır. Böylece doğayla çatışmadan uyum içinde yaşayarak gelecek
kuşaklara temiz bir gezegen bırakmış olacağız.
Yazar tarafından hazırlanmıştır.
2. Dinlediğiniz metinden hareketle aşağıdaki meslek gruplarının çevre okuryazarlığı bağlamında hangi
farkındalıklarla hareket etmeleri gerektiğini konuşma balonlarına yazınız.
Görsel 1: Balıkçı
Görsel 2: Öğretmen
51