Page 52 - Girişimcilik (Tüm Kitap)
P. 52

1.   DERS DIŞI ETKİNLİK


            1. Türkiye’de yılın başarılı girişimcilerini belirleyen organizasyonlar nelerdir?
              Bir girişimcinin başarılı sayılmasında temel kriterler nelerdir? Araştırınız.



















                                        Görsel: 2.12
              2. Başarısız Girişimcilik Örnekleri
              Tüm girişimlerin başarılı olması mümkün değildir. Başarısız örnekler de
          başarılı örnekler kadar çoktur. Hatta bazı bilim adamları başarılı girişimcilerin
          hayatlarında hiç olmazsa bir kere başarısız olması gerektiğini söylemektedirler.
          Bu elbette tartışılabilir bir konudur. Aslında başarısız örnekler birer tecrübe ola-
          rak da değerlendirilebilir. Genel olarak girişimcilikte başarısızlığa sebep olan
          unsurlar şu şekilde sıralanabilir:
              a) Kuruluş Yerinin İyi Seçilmemiş Olması: Kuruluş yeri seçiminde etkili
          olan pazara yakınlık, ham maddeye yakınlık, iş gücüne yakınlık, ulaşımın kolay
          olması vb. etkenlere dikkat edilmediğinde girişim başarısızlıkla sonuçlanabilir.
              b) Sermaye Yetersizliği: Girişimcilerin en önemli başarısızlık nedenlerin-
          den biri de sermaye yetersizliğidir. Ayrıca yüksek fiyatlı kredilerin ödenmesinde
          zorluklar yaşanabilir.
              c) Ticaret  Bilgisinin Yetersizliği:  Girişimcilerin  bir  kısmı  aileden  gelen
          bilgiye sahipken bir kısmı da eğitim alarak ticari bilgiye sahip olurlar. Eğitim
          almamış veya aileden gelen faktörlere sahip olmayan kişilerin girişimleri başa-
          rısızlıkla sonuçlanabilir.
              ç) Yetersiz Zaman: Dinamik piyasalarda tüketici istekleri çok çabuk de-
          ğişebilir. Bu nedenle girişimcinin hızlı karar vermemesi risk doğurabilir veya
          fırsatları kaçırmasına neden olabilir. Küçük işletmelerde girişimcinin birçok gö-
          revinin olması da zaman darlığı yaşanmasına neden olabilir.
              d) Rekabet Faktörlerinin Göz Önüne Alınmaması: Pazara yeni giren gi-
          rişimcilerin, kendi kaynaklarıyla birlikte rakipleri ve piyasa yapısını göz önünde
          bulundurmadan hedef belirlemesi başarısızlığa neden olabilir.




                                            50
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57