Page 65 - Girişimcilik (Tüm Kitap)
P. 65

gilendirmedeki farklılık, kredi sağlama olanakları, kuruluş giderleri, işletme ya-
                pısından gelen zorunluluk gibi etkenlerin değerlendirilmesini kapsar.
                   d) Örgütsel Araştırmalar: İş analizi, iş bölümü ve uzmanlaşma, yetki ve
                sorumluluk dağılımı, iletişim kanalları, çalışacak kişilerin belirlenmesi, örgüt şe-
                masının çıkarılması çalışmalarıdır.
                   3. Fizibilite Raporunun Hazırlanması
                   Araştırmalar tamamlandıktan sonra sonuçlar bir rapor hâline getirilir. Hazır-
                lanacak rapora ilişkin çeşitli formatlar vardır. Araştırma sonuçları, fizibilite etü-
                dünün kullanılacağı ve sunulacağı kurum ve kuruluşun formatına uygun olarak
                bir araya getirilir.
                   4. Raporun Değerlendirilmesi
                   Ayrıntılı olarak projeye ilişkin tüm bilgileri içeren yapılabilirlik raporu, ya-
                tırımın değerlendirilmesine ilişkin önemli bir göstergedir. Bir girişimcinin ya-
                pacağı yatırıma temel oluşturacak ön projelerin değerlendirilmesinde ana ölçüt,
                girişimin sağlayacağı kârdır. Kârlılığın hesabı, yalnızca ilk çalışma yılı için ya-
                pılmaz. Kârlılık, işletmenin tüm ömrünce elde edeceği net gelirinin giderlerin-
                den fazla olmasıdır. Bu nedenle işletmeci, işletmeyi kurma kararı verirken kârlı-
                lık oranları üzerinde durur.
                   5. Yatırıma Karar Verilmesi
                   Bu bilgilerin ışığında yapılacak değerlendirme sonucunda, yatırım kararı ve-
                rilecek ya da yatırımdan vazgeçilecektir.

                4.     DERS İÇİ ETKİNLİK




                   Aşağıdaki tabloya hangi işletmelerin kuruluşunda hangi faktörlerin önemli
                olduğunu (X) işareti ile işaretleyiniz.

                                         İŞLETMELER
                                                              Kırtasiye dükkânı  Mobilya fabrikası  Mermer fabrikası  Alışveriş merkezi

                      FAKTÖRLER                                    Lokanta



                     Ham madde kaynaklarına yakın olmak
                     Ulaşım yollarına yakın olmak

                     Tüketiciye yakın olmak
                     Nitelikli iş gücüne yakın olmak

                     Pazara yakın olmak



                                                 63
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70