Page 80 - Kimya 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 80

44
                                                                                         KİMYA 9

            2. ÜNİTE     : ATOM VE PERİYODİK SİSTEM >  2.3. Periyodik Sistem > 2.3.2. Elementlerin Sınıflandırılması
            Kavram       : Ametal
            Genel Beceriler  : Eleştirel Düşünme Becerisi
            Alan Becerileri  : Çıkarım Yapma Becerisi

             Çalışmanın Adı                          FARKLI BİR GÜN                                 20 dk.
             Çalışmanın Amacı  Ametaller ile metaller arasındaki farkları açıklayabilme.
            Yönerge : Aşağıdaki metinde metaller mavi renkle, ametal (metal olmayan) elementler ise kırmızı
                              renkle yazılmıştır. Metinden yararlanarak soruyu cevaplayınız.

                                                  FARKLI BİR GÜN
            Sabah erkenden kalktı, kahvaltısını yaparken internete girip altın    fiyatlarına baktı.
                                                                       Görsel 1
            Çayına attığı şekeri annesinden yadigâr gümüş kaşık         ile karıştırırdı. Kaşık çok sıcaktı,
                                                              Görsel 2
            eli yanınca lavaboya fırlattı kaşığı. Kahvaltısı bitince kızının yeni aldığı tabloyu demir çivi
                                                                                             Görsel 3

            ile duvara astı. Ardından tamirhane olarak kullandığı depo odasına gitti, bozulan bilgisayarın elektro-


            nik devresine lehim            yaptı. Bu sırada telefonu çaldı, üniversitede kimya bölümünde

                               Görsel 4

            araştırma görevlisi olan kızının brom         ile yaptığı deneyde maske takmayı unutup brom
                                               Görsel 5

            buharından etkilendiğini ve hastaneye kaldırıldığını öğrendi. Hemen eline karbon (grafit) uçlu bir



            kalem               alıp  hastanenin adresini kâğıda yazdı. Kızına oksijen     desteği
                   Görsel 6                                                      Görsel 7
            verildiğini ve durumunun iyiye gittiğini öğrendi. Geçen hafta da kızı yine bir halojen olan iyot
                                                                                              Görsel 8

            ile deney yapmıştı ama iyot buharı bu kadar zararlı değildi. Hastaneye gidip kızının iyi olduğunu
            görünce içi rahatladı. Hastane bahçesinde beklerken çantasında sürekli taşıdığı kayısı kurusundan bir
            tane çıkarıp yedi. Bu arada  bir anısını hatırladı. Bir gün kızı ile birlikte  kayısı kurusu yerken


            kayısıların kükürt           ile oksijenin tepkimesinden oluşan SO  gazı ile ağartıldığını
                                                                           2
                             Görsel 9

            anlatmıştı kızı.  Birkaç saat geçmişti ki genç kız hastaneden taburcu oldu. Kızına sarıldı ve beraber
            evlerinin yolunu tuttular.














                                                                                                    79
   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84   85