Page 5 - Tarih 9 | Kavram Öğretimi Çalışması
P. 5
Ortaöğretim Genel Müdürlüğü
Öğretim Programları ve Ders Kitapları Daire Başkanlığı
KAVRAM ÖĞRETİMİ
ÇALIŞMA LİSTESİ
1. ÜNİTE TARİH VE ZAMAN 2. ÜNİTE İNSANLIĞIN İLK DÖNEMLERİ
Çalışma Kazanım Sayfa Çalışma Kazanım Sayfa
No No Çalışmanın Adı No No No Çalışmanın Adı No
1 9.1.1. Tarihin Tarifi 5 44 9.2.1. İlk Ayak İzleri 79
2 9.1.1. İnsanlığın Geçmişine Dair Bir Bilim 7 45 9.2.1. İlk İnsanların Yaşamı 81
3 9.1.1. Tarihçilerin Gözünden Tarih 9 46 9.2.1. Konargöçer Hayat Tarzı 83
4 9.1.1. Niçin Kaynak Kullanmalıyız? 11 47 9.2.1. Göç 85
5 9.1.1. Kaynakların Sınıflandırılması 13 48 9.2.1. Yerleşik Hayat 87
6 9.1.1. Geçmişin İzleri 15 49 9.2.1. İnsanlığın Serüveni 89
7 9.1.1. Osmanlıda Hayvan Hakları 17 50 9.2.1. Tapınaklar 91
8 9.1.1. Olay Var 19 51 9.2.1. Megaron ve Ötesi 93
9 9.1.1. Olgu Nedir? 20 52 9.2.1. Tarihin Katmanları 95
Tarihî Olay-Olgu Kavramlarının Benzer ve 53 9.2.1. Arkeolojik Buluntu Nedir? 97
10 9.1.1. 22
Farklı Yönleri 54 9.2.1. Medeniyet Nasıl Oluşur? 99
11 9.1.1. Buralı Birine Soruver 23 55 9.2.1. Tarihe Işık Tutan Bulgular 101
12 9.1.1. Arkeoloji Nedir? 25 56 9.2.1. Taşa ve Kâğıda Aktarılan Tarih 103
13 9.1.1. Arkeoloji 27 57 9.2.1. Mitoloji Nedir? 105
14 9.1.1. Bir Bilim Dalı Olarak Antropoloji 29 58 9.2.1. Sözlü Kültür ve Örnekleri 106
15 9.1.1. Etnografyanın Tanımı ve İnceleme Alanı 30 59 9.2.2. Çivi Yazısı Sistemi 107
16 9.1.2. Hafızanın Gücü 31 60 9.2.2. Resimli Anlatı 109
17 9.1.2. Millî Kültür 33 61 9.2.2. Medeniyetin Merkezi 111
18 9.1.2. Tarih ve Kimlik 35 62 9.2.2. İlm-i Felek 113
19 9.1.2. Toplum Nedir? 37 63 9.2.4 Büyük Toplulukların Göçü 115
20 9.1.2. Millet Sözcüğünün Yolculuğu 39 64 9.2.4 Ağır Ceza 117
21 9.1.2. Millet Birliği Nasıl Oluşur? 41 65 9.2.4. Paranın Serüveni 119
22 9.1.2. Millet ve Milliyetçilik 43 66 9.2.4. Koloniler Niye Kuruldu? 121
23 9.1.2. Tarih ve Kültür 45 67 9.2.5. Neye Göre Meşru? 123
24 9.1.2. Maysa ve Bulut 47 68 9.2.5. Meşruiyeti Tanıyorum 125
25 9.1.2. Zamanın Ötesindekiler 49 69 9.2.5. Geçmişten Günümüze İlk Devletleşme Örneği 127
26 9.1.2. Anakronizm Tuzağı 51 70 9.2.5. Soyluların Yönetimi 128
27 9.1.2. Dikiz Aynasında Takılı Kalmak 52 71 9.2.5. Tanrı-Kral 129
28 9.1.2. Zamanı Nasıl Anlamlandırırız? 53 72 9.2.5. Monarşi 131
29 9.1.3. Zaman 55 73 9.2.5. Demokrasi 133
30 9.1.3. Zamanı Ölçme 57 74 9.2.5. Cumhuriyet 135
31 9.1.3. Uçup Giden Zaman 59 75 9.2.5. İmparatorluk Kavramında Değişim 137
32 9.1.3. Herşey Zamanını Bekler 61 76 9.2.5. Satraplık ve İdari Yönetim 138
33 9.1.3. Tarihte Dönemlendirme Sorunu 62 77 9.2.5. Bir Yasama Organı Olarak Senato 139
34 9.1.3. Tarih Çağlara Ayrılıyor 63 78 9.2.6. Hukuk ve Düzen 141
35 9.1.3. Zamanı Çağlara Bölme 65 79 9.2.6. Hukuk Neden Gerekli? 143
36 9.1.3. Milat Nedir? 67
37 9.1.3. Milat 68
38 9.1.3. Takvim Yapmak Niçin Gereklidir? 69 3. ÜNİTE ORTA ÇAĞ’DA DÜNYA
39 9.1.3. Zamana Hükmetme Arzusu 70 Çalışma Kazanım Çalışmanın Adı Sayfa
No
No
No
40 9.1.3. Kavramlar Yaşamın İçinde 72 80 9.3.1. Orta Çağ’da Pandemi: Kara Ölüm 145
41 9.1.3. Takvimle İlgili Haberleri Araştır-Yorumla 74 81 9.3.1. Orta Çağ Avrupası’nda İnanç: Ortodoksluk 147
42 9.1.3. Kavram Haritanı Oluştur 76 82 9.3.1. Orta Çağ Avrupası’nda İnanç: Katoliklik 149
43 9.1.3. Yüzyıl 77
83 9.3.1. Feodal Düzen 151
84 9.3.1. Orta Çağ Avrupası 153
“Çalışma Listesi” sayfasında etkinlik isimlerini tıklayarak etkinlik Çalışma sonlarındaki karekodları okutarak etkinliklere ve cevap
sayfasına, etkinlik sayfalarında “Ortaöğretim Genel Müdürlüğü” anahtarlarına online olarak ulaşabilirsiniz.
yazısını tıklayarak “Çalışma Listesi” sayfasına kolayca ulaşabilirsiniz.
Sayfa numaraları yanındaki bu işaret etkinliğin arka sayfada devam Çalışmanın uygulama süresini gösterir.
ettiğini gösterir.
2