Page 3 - Liseye Hoşgeldin - Coğrafya
P. 3

Dersin Amaçları








                       Hızla artan teknolojik gelişmeler, özellikle bilgi-iletişim alanlarında yaşanan deği-
                       şim; yerel, bölgesel, ulusal ve küresel etkileşimleri artırmıştır. Bu anlamda, bazı coğ-
                       rafi çalışmalarda ifade edildiği gibi "zaman-mekân yakınlaşması" yaşanmaktadır. Ye-
                       rel, bölgesel, ulusal ve küresel ölçekteki etkileşimler sadece beşerî süreçler açısından
                       değil doğal süreçler açısından da söz konusudur. Günümüzde coğrafi bilgiler günlük
                       hayatta daha yoğun olarak kullanıldığı için farklı mekânsal ölçeklerdeki doğal ve
                       beşerî süreçlerde yaşanan etkileşim ve değişimler coğrafya öğretimi için önemlidir.






               Coğrafya Dersi ile öğrencilerin;




                                             1.  Coğrafya biliminin temel kavram, kuram ve araştırma yöntemlerini kul-
                                                lanarak araştırmalar yapması ve sonucunu raporlaştırması,
                                             2.  İnsan-doğa ilişkisi çerçevesinde coğrafi becerileri kazanması,
                                             3.  Evrene ait temel unsurları hayatla ilişkilendirmesi,

                                             4.  Doğal ve beşerî sistemlerin işleyiş ve değişimini kavraması,
                                             5.  Yakın çevresinden başlayarak ülkesine ve dünyaya ait mekânsal değer-
                                                leri anlama ve bu değerlere sahip çıkma bilinci geliştirmesi,

                                             6.  Ekosistemin işleyişine yönelik sorumluluk bilinci kazanması,
                                             7.  Doğa ve insanın uyumlu birlikteliği ve sürekliliği için mekânsal planla-
                                                manın önemini kavraması,
                                             8.  Doğal ve beşerî kaynakların kullanımında "tasarruf bilinci" geliştirmesi,

                                             9.  Doğal ve beşerî sistemlerin yerel ve küresel etkileşim içinde işleyişini
                                                anlamlandırması,

                                             10. Kalkınma süreçlerinin doğayla uyumlu kılınmasının önemini kavraması,
                                             11.  Doğal afetler ve çevre sorunlarını değerlendirerek bunlardan korunma
                                                ve önlem alma yollarına yönelik uygulamalar geliştirmesi,

                                             12. Bölgesel ve küresel düzeyde etkin olan çevresel, kültürel, siyasi ve eko-
                                                nomik örgütlerin uluslararası ilişkilerdeki rolünü kavraması,

                                             13. Coğrafi birikim ve sentez ülkesi olan Türkiye’nin bölgesel ve küresel iliş-
                                                kiler açısından konum özelliklerini kavrayarak ülkesinin sahip olduğu
                                                potansiyelin bilincine varması,

                                             14. Coğrafi bilgilere sahip olmanın "vatan bilinci" kazanılmasındaki önemini
                                                kavraması,
                                             15. Türkiye’nin yeni vizyonuna uygun olarak başta Türkiye ile yakın ilişkisi
                                                bulunulan bölgeler ve ülkeler olmak üzere dünyadaki gelişmiş ve geliş-
                                                mekte olan ülkeler hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.








                                             ORTAÖĞRETİM    3 COĞRAFYA
                                        GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
   1   2   3   4   5   6   7   8